שוב עימות בכנסת בין היו"ר מיקי לוי לחבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד - והפעם על רקע אמירתו של אמסלם שלפיה שופט העליון דוד מינץ "שתה וויסקי" לפני שדחה את העתירה על אי-מינוי בועז לוי למנכ"ל קבוע של התעשייה האווירית. לוי ביקש להתנצל על דבריו של אמסלם, ואמר כי "אני רוצה לגנות בכל לשון את הדברים הקשים והמקוממים שבחר אמסלם לומר נגד מינץ, שישב בהרכב שדחה את עתירתו. אלו דברים פסולים ומוטעים שנאמרו בשפה שאינה מכבדת את הכנסת ואת הדובר".
1 צפייה בגלריה
עימות בין מיקי לוי ודודי אמסלם במליאת הכנסת
עימות בין מיקי לוי ודודי אמסלם במליאת הכנסת
לוי ואמסלם
(צילום: ערוץ כנסת)
לדברי לוי, "רשויות השלטון חייבות בראש ובראשונה בכבוד האחת כלפי השנייה. ביקורת ומחלוקות - כן, גידופים פרועים ושפה ירודה - לא. אני מבקש לחזק את שופטי בית המשפט העליון שעושים את עבודתם נאמנה ושהחוק והצדק הם נר לרגליהם ולפסיקותיהם. חשוב לי לומר באופן ברור מעל בימה זו שאמירתו של חבר הכנסת אמסלם היא עמדתו הפרטית ואינה משקפת את עמדתה של הכנסת כרשות המחוקקת או כל שכן, חלילה, את עמדתי שלי כיושב ראש הכנסת".
בתגובה אמר אמסלם על דוכן הנאומים: "אחי, אתה מתנהג יותר גרוע מסמרטוט רצפה, זה הכנסת, אתה יו"ר הכנסת". לוי השיב לו: "אחיך אני לא", ואמסלם ענה: "אתה יו"ר הכנסת ומבייש את הכנסת על בסיס יומי. יאיר לפיד כתב לך את הנאום והכריח אותך להקריא אותו. אתה בושה וכלימה, לא מאמין שאי פעם מישהו ישבור בעתיד את השיאים שלך בכנסת. לא יכול להיות דבר כזה. רק עליך הייתי כותב כמה מערכונים, על איך שאתה מתנהל כאן. ארץ נהדרת לדעתי עונה שלמה יכולים לעשות רק על ההתנהלות שלך פה".
בהמשך דבריו כינה אמסלם את לוי "עבד נרצע, אסקופה נדרסת של לפיד", וטען כי שר החוץ "עושה סיבוב" על יו"ר הכנסת.