זמן קצר לאחר שבית המשפט בחיפה האריך את מעצרו של גיא רופא, הגינקולוג שיותר מ-20 עדויות על התנהלותו נחשפו ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", הוגשה תלונה רביעית למשטרה נגד הרופא. בר (שם בדוי), בת 24 שטופלה אצל רופא במהלך שירותה הצבאי ב-2016, סיפרה כיצד ניצל לדבריה את ביקורה הראשון אצל גניקולוג ופגע בה מינית.
1 צפייה בגלריה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
     גיא רופא מגיע להארכת מעצרו בבית משפט השלום חיפה
גיא רופא בבית המשפט
(צילום: אלעד גרשגורן)
"לא ידעתי מה קורה בבדיקה כזו", סיפרה בר ששירתה אז בבה"ד 10. "הבדיקה הייתה ממש מוזרה, הוא אמר שיבדוק את רירית הרחם אך גם איברים נוספים שאין להם קשר", שחזרה. לאחר הבדיקה הראשונה, אמר לה רופא כי הוא נותן לה "צ'ופר", וילמד אותה לזהות גושים חשודים בשד - אף כי מדובר בתחום שנמצא תחת רופאים שהם כירורגי שד, ולא רופאי נשים.
רופא ביקש מהחיילת להוריד את חולצתה, כך שנותרה עירומה במרפאה. "הייתי בקיפאון, לא הבנתי מה הולך פה", סיפרה ל-ynet. "הוא מישש אותי ולקח את היד ואמר לי 'תראי, ככה בודקים'. חזרתי לבסיס מזועזעת, לא היה לי את האומץ לספר את מה שעברתי, וגם הכרתי את אשתו מהבסיס", אמרה. "הרגשתי ממש נבוכה מכל הסיטואציה".



אך כאן לא הסתיימה החוויה הקשה אצל רופא, וכעבור כמה שעות מהביקור שלח הגינקולוג הודעה לחיילת בפייסבוק. "היי, היית אצלי במרפאה היום. איזה עולם קטן", כתב. "הייתי בהלם שרופא שהרגע בדק אותי ונגע לי במקומות הכי אינטימיים שולח לי הודעות בפייסבוק. אחרי שהשתחררתי הוא שלח לי הודעות אם אני רוצה להיפגש איתו לקפה ולעבוד איתו".
עד כה הוגשו עוד שלוש תלונות נגד הגינקולוג - אך שתיים מהמתלוננות חזרו בהן מעדותן ויחד עם התלונה החדשה המשטרה בוחנת שתי תלונות. עם זאת, ל-ynet נודע כי בימים הקרובים צפויות להגיע תלונות נוספות ממטופלות של הגינקולוג.
בינתיים, בית המשפט הסתפק בלהאריך את מעצרו של רופא בפעם השלישית ליממה בלבד, עד מחר ב-12:00 בצהריים, מה שעלול להוביל לשחרורו הביתה.

המשטרה קיימה עימות בין הגיניקולוג לאחת המתלוננות

בתחילה, ייחסה המשטרה לרופא חשד לעבירות של מעשה סדום, בעילה אסורה ומעשה מגונה. בדיון הקודם שהתקיים ביום ראשון טענה המשטרה כי עבירות האינוס ירדו וייחסה לד"ר רופא חשד למעשים מגונים בשתי מטופלות, האחת ב-2016 והשנייה ב-2019.
במהלך החקירה השבוע קיימה המשטרה עימות בין הגיניקולוג לבין המתלוננת השנייה. נציג המשטרה טען בבית המשפט כי בשלב הזה מתלוננת זו ירדה מן הפרק.
היום ביקשה המשטרה להאריך פעם נוספת את מעצרו של ד"ר רופא בחמישה ימים נוספים, בחשד לביצוע מעשה מגונה . נציג המשטרה הגיש לשופטת רשימת השלמות חקירה שעל החוקרים לבצע על פי בקשת הפרקליטות.
החשוד שיוצג על ידי עו"ד יוני דדון, בשמו של עו"ד ציון אמיר שלא יכול היה להגיע עקב נסיבות אישיות, אמר כי החשוד מכחיש את המיוחס לו. "הפרשה הזאת החלה עם 4-5 מתלוננות ומאז מספרן יורד", אמר עו''ד דדון, "בהארכת המעצר הראשונה היו שלוש מתלוננות, בשנייה שתי מתלוננות והיום נותרנו עם מתלוננת אחת. מי שמספק כאן הסברים ומשתף פעולה עם המשטרה באופן מלא זה החשוד כולל בדיקת הטלפון וההודעות".
עוד הוסיף כי "המדובר ברופא ללא הרשעות קודמות. עשרה ימים שהרשת וכלי התקשורת גועשים והוא יכול היה לעשות פעולות שיבוש. מבקשים להאריך את המעצר על אירוע מלפני 5 שנים, שנתון לפרשנות. מדברים על חשד לעבירה שהמחוקק מגדיר אותה עוון. אני לא חושב שצריך להמשיך ולהשאירו במעצר משטרתי".
השופטת עיינה בחומר החקירה וקבעה כי נחה דעתה שהחומר הקיים בידי המשטרה מקים חשש סביר כי החשוד עבר את העבירה המיוחסת לו. "החקירה טרם הסתיימה ויש לאפשר למשטרה למצות אותה בלא הפרעה", קבעה השופטת. "שחרורו של החשוד בשלב זה יש בו כדי לחבל בחקירה ולא שוכנעתי כי ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של קביעת חלופת מעצר". היא האריכה כאמור את מעצרו עד מחר.