הגינקולוג ד"ר גיא רופא, שב-ynet וב"ידיעות אחרונות" נחשפו שורת עדויות מצד מטופלות על התנהגות מינית לא הולמת מצדו - אישה אחת אף טענה לאונס - הודיע הערב (יום א') למטופלותיו על הפסקת עבודתו. את ההודעה הוא פרסם יממה לאחר שאישה שלישית הגיעה לתחנת המשטרה להגיש נגדו תלונה.
"שלום, בשל נסיבות אישיות נאלץ להפסיק מתן שירותי רפואה", נכתב בהודעה שנשלחה, ובה לא הובהר אם מדובר בהפסקה זמנית או קבועה. "צר לי על עוגמת הנפש הנגרמת לכן מכך. אשתדל לתת מענה במייל כמיטב יכולתי. בברכה, ד"ר גיא רופא". ל-ynet מסר בתגובה כי "כפי שמסרתי היום למטופלות , בפרק הזמן הקרוב לא אספק שירותי רפואה".
2 צפייה בגלריה
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים
הגינקולוג הודיע על הפסקת עבודתו. ד"ר גיא רופא וארבע מהנשים שהעידו נגדו
(מתוך פייסבוק)
2 צפייה בגלריה
21 עדויות נגד הגינקולוג שהפך לכוכב רשת
21 עדויות נגד הגינקולוג שהפך לכוכב רשת
21 עדויות נגד הגינקולוג שהפך לכוכב רשת
עד כה, 21 נשים סיפרו על דפוסי הפעולה לכאורה של רופא, שהפך גם לכוכב רשת: הודעות טקסט מטרידות ופניות בעלות תוכן מיני ברשתות החברתיות, לצד מעשים פסולים - בלשון המעטה - במהלך הבדיקות הרפואיות עצמן. נגד רופא הוגשו גם שמונה תלונות במשרד הבריאות, ובאחת מהן אותה טענה לאונס. הוא מכחיש מכל וכל את הטענות הללו והגדיר אותן כהוצאת לשון הרע.
האישה שהגיעה אתמול לתחנת המשטרה להתלונן נגדו היא אביגיל, שם בדוי, שהייתה גם מבין אלו שדיווחו עליו למשרד הבריאות. את עדותה סיפקה כבר בשבוע שעבר בריאיון לאולפן ynet. "אני מרגישה תחושת הקלה מטורפת", אמרה אחרי הגשת התלונה. "מאוד פחדתי מהרגע הזה של הגשת התלונה, לא ידעתי למה לצפות ומה יהיה. הכנתי את עצמי לגרוע מכל, אבל הופתעתי לטובה. קיבלתי יחס מאוד מכבד ולא חודרני. אני שמחה ממש שעשיתי את זה ואני מקווה שהמשטרה אכן תמלא את תפקידה ותפעל בכל הדרכים האפשריות כדי למצות איתו את הדין ולעצור אותו מלהמשיך לפגוע בבנות נוספות".

"אני מקווה שבנות שנפגעו יצליחו לאסוף את הכוחות שלהן ויגישו תלונה במשרד הבריאות - אפשר גם באנונימיות - וגם במשטרה. אני מייעצת מכל לבי לעבור את התהליך הזה עם הגופים המקצועיים הרלוונטיים. אנחנו צריכות להבין שהבושה היא לא שלנו, אני לא מתביישת יותר, זה פשוט לא קשור אליי".
כמו נשים נוספות שהעידו על התנהלותו של רופא, גם אביגיל סיפרה כי קיבלה ממנו בהמשך הודעות מטרידות, ובסופו של דבר היא חסמה אותו. "הוא התקשר אליי ולא הייתי עונה לו. הוא היה שולח לי הודעות של 'הכול בסדר? מה שלומך? למה את לא עונה? בואי נדבר'. הוא היה מתקשר כמה וכמה פעמים ולא הייתי עונה. הייתי מוחקת את היומן שיחות ואת ההודעות בווטסאפ רק כדי שזה לא יהיה לי מול הפנים וכדי שלא אזכור את זה. ידעתי שקרה משהו שהיה לי לא נעים ומגעיל, אבל כל כך רציתי לשכוח שפשוט לא זכרתי מה היה - אבל ידעתי שאני שונאת אותו".