פרשת מותו של הילד רפאל אדנה (4) בתאונת דרכים בנתניה ממשיכה לעבור תהפוכות דרמטיות: שופט בית המשפט לתעבורה בפתח תקווה טל פרי ביטל היום (שישי) את הרשעתה של קרול פסלר (80), שהודתה בהפקרתו של הילד שנדרס למוות במאי בשנה שעברה כשחצה עם סבו את הכביש שלא במעבר חצייה. השופט ציין בהחלטתו את העובדה שפסלר לא הודתה בכך שהייתה מודעת להפקרה בזמן ביצוע העבירה. בעקבות כך המשפט יתקיים מחדש וייפתח בהליך הוכחות.
1 צפייה בגלריה
רפאל אדנה  קרול פסלר
רפאל אדנה  קרול פסלר
רפאל אדנה וקרול פסלר
(צילום: יאיר שגיא)
מיד לאחר הרשעתה של הנהגת בעבירת ההפקרה שבה היא כאמור הודתה, טען סנגורה כי היא אינה מודה ביסוד הנפשי שלא נכלל בכתב האישום, כלומר שמרשתו לא הייתה מודעת לפגיעה בילד. בעקבות כך ביקשה הפרקליטות לבטל את ההרשעה שניתנה בחודש שעבר ולקיים הליך הוכחות. השופט פרי אף קיים דיון מיוחד בשאלה אם לבטל את הכרעת הדין, והציע לפסלר לחזור בה - אך היא נשארה בעמדתה.
השופט החליט כאמור לבטל את הכרעת הדין, וקבע בהחלטתו: "עסקינן בעבירה חמורה אשר בצידה שבע שנות מאסר ומן הצדק כי הנאשמת לא תורשע בדין שעה שהיא אינה מודה, הלכה למעשה, ביסוד הנפשי המיוחס לה".
עוד ציין השופט בהחלטתו: "במקרה שלפניי, התנהלות הנאשמת וסנגורה מלמדים על ניסיון לניצול הפרוצדורה הפלילית על מנת לחמוק ממשפט צדק. הסנגור טען, ושב וטען, כי אין לו כל טענה מקדמית ביחס לפגם או פסול בכתב האישום. עוד טוען הסנגור כי הנאשמת הודתה בכל עובדות כתב האישום, ואולם באותה נשימה כופר הסנגור בביצוע העבירה המיוחסת לנאשמת בכתב האישום וטוען כי יש להרשיעה בעבירה אחרת, קלה עשרות מונים".

"המשפחה לא תוותר על הצדק"

עו"ד רוני אלוני-סדובניק, שמייצגת את משפחת אדנה, אמרה בתגובה להחלטת השופט פרי: "מערכת המשפט עושה הכול כדי להוציא את ד"ר היידי פסלר ואמא שלה מחובתן לתת את הדין על חלקן בגרימת מותו של רפאל. ביטול הרשעה בידי אותו שופט שהרשיע מלמדת שהמערכת תעשה הכול כדי שאף אחת ממשפחת פסלר לא תורשע בהריגה. המשפחה לא תוותר על הצדק שמגיע לרפאל ונוכיח שהתיק הזה הוא תיק הריגה שמוסמס בכוונת מכוון. כשהראיות ייחשפו בסופו של יום לעיני הציבור, הרבה גבות יורמו בתדהמה לנוכח טיוח הפרשה".
רותם טוני, יועצת התקשורת של משפחת אדנה, אמרה: "המשפחה לא מתנחמת מהצעד התקדימי של ביטול הודאתה. נהפוך הוא, המשפחה קיבלה גושפנקה סופית לקומבינות שמתנהלות על גבה ועל זכרו של רפאל. לראשונה זה כשנה אפשר לקחת אוויר עם קבלת האישור שאיננו משוגעים אלא שהמערכת רקובה ומושחתת. האוויר שאנחנו לוקחים אגב ישמש אותנו לחידוש המחאה. זה מה שרציתם נכון? אז הנה, תקבלו".
מאז מותו של רפאל, יצאה משפחתו למאבק שנועד להוביל לכתב אישום נגד הנהגת שבתחילה נחשדה גם בגרימת מותו של הילד. בני המשפחה ופעילי "צדק לרפאל" קיימו הפגנות הפרקליטות, שבסוף גיבוש הראיות החליטה להאשים את פסלר רק בהפקרה מכיוון שהפגיעה בילד הייתה בלתי-נמנעת.