רעידת אדמה הורגשה אמש (שני) היטב בישראל. לפי מכון הסקר הגאולוגי של ארצות הברית (USGS), הרעידה הייתה בעוצמה 6.3 והיא התרחשה באזור גבול טורקיה-סוריה, בעומק של 10 ק"מ. הלילה, בשעה 04:27, הורגשה רעידה נוספת בצפון הארץ, שהתרחשה באזור מרכז טורקיה והייתה בעוצמה 3.6. גולשים סיפרו ל-ynet במייל האדום כי הרגישו את הרעידה בחיפה, עפולה ובעכו.
הרעידה הורגשה ברחבי הארץ, בין השאר בתל אביב, בחיפה, בבאר שבע, באשדוד, בחולון, בבת ים, ברחובות, בראשון לציון, בנהריה, בעפולה, בהרצליה ובלוד. מהמכון הגיאולוגי נמסר: "רעידת אדמה הורגשה בארץ, קצת אחרי השעה 19:00. המוקד אינו בארץ, ככל הנראה צפונית לנו. הפרטים הנוספים בבדיקה". מהמשטרה נמסר: "היום בסביבות השעה 19:00 אירעה רעידת אדמה, כשמוקד האירוע במפרץ איסכנדרון בטורקיה. הרעידה הורגשה בישראל, אין דיווח על נזק או נפגעים".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"שיחקתי במחשב ופתאום הרגשתי אותו זז מצד לצד. זה נמשך יחסית הרבה זמן", סיפרה זיוה, תושבת נהריה. יטסי, תושב ראשון לציון, סיפר: "הרגשתי שהכיסא שלי רוקד כמה שניות. יש לי מפתח על הדלת וכשיש רעידת אדמה הוא מתנדנד". עידן רחמים מעפולה סיפר: "הייתי בבית, שיחקתי עם הילדים ופתאום כל המנורות זזו. לא נבהלתי, אני גר בקומה רביעית. זה בניין חדש והחשש לא גדל. זה היה חלש, נשארתי בבית ולא זזנו".
שחר מחולון סיפר: "הייתי במשרד בקומה 20 ברמת גן והרגשתי שמשהו זז. בהתחלה חשבתי שזה המחשב או הכיסא, ואז ראיתי את הדלת זכוכית זזה והבנתי ששוב יש רעידת אדמה. הכול זז, זה היה פסיכי. עד עכשיו אני מרגיש חוסר שיווי משקל פנימי". אודי בוך מחיפה: "אני גר בקומה ה-11, והערב אני ואשתי ישבנו בסלון ולפתע הכול זז ורעד בחדר, כולל הכורסאות שעליהן ישבנו. הרעידה נמשכה שניות בודדות, אך הורגשה ממש. זה היה די מפחיד". דני אדמוני, גם הוא מחיפה, שחזר: "אני גר בשכונת אחוזה והייתי בחדר שלי, ופשוט התחלתי להרגיש את המיטה והרצפה רועדים".
2 צפייה בגלריה
מיקום רעידת האדמה הנוספת בטורקיה
מיקום רעידת האדמה הנוספת בטורקיה
מיקום רעידת האדמה היום בגבול טורקיה-סוריה
"אני מתגורר בבית צמוד קרקע בקריית מוצקין, ברחוב דקר, ולפני זמן קצר שמעתי אזעקת 'רעידת אדמה' מבית האבות הסמוך", סיפר רון שוורץ. "כמה שניות אחרי האזעקה הרגשתי את הרעידות, כשהייתי בקומה הראשונה. תפסתי את הילדים ורצנו לממ"ד שהיה הכי קרוב אלינו". אבי לוי מנחמיה סיפר: "אני עובד בשער הגולן, הייתי בעבודה והרגשתי רעידה ברצפה. שמתי לב שמסך המחשב זז מצד לצד. הבנתי שזו רעידת אדמה, המשכתי רגיל ולא נבהלתי". אריאל מגני תקווה סיפר: "אני גר בקומה גבוהה וממש הרגשתי, המנורה זזה וזה הרגיש שכל הבניין רועד".
איציק ביטון מהוד השרון אמר: "הייתי עם שלושת ילדיי בדירה בקומה רביעית, שכבתי במיטה עם הילדה הקטנה וראינו סרט, ופתאום המיטה התחילה לזוז. יצאתי לסלון וראיתי את העציצים זזים. אחד הילדים שהיה בחדר אמר לי ששק האגרוף שהיה על הריצפה זז לצדדים. מיד ירדנו כולנו למטה מחוץ לבניין, חיכינו 10 דקות, ראינו שהכול בסדר וחזרנו לדירה. היום רעידת האדמה הייתה חזקה יותר מהקודמת שהייתה באמצע בלילה, והיא נמשכה יותר זמן".
בזמן רעידת האדמה נחיתות נעצרו בנתב"ג למשך כ-10 דקות לטובת בדיקת המסלולים, כדי לוודא שאין בהם סדקים או נזק שעלולים לסכן את המטוסים. מדובר בנוהל סטנדרטי במקרים כאלה. בזמן הרעידה היה מטוס מפרנקפורט בגישה לנחיתה, שהתבקש לנוע מסביב. לאחר שהתקבל אישור כי אין נזק למסלולים, התנועה חזרה לסדרה וכרגע התנועה בשדה פועלת כרגיל.

בטורקיה ובסוריה, שבהן נהרגו ברעידות האדמה לפני שבועיים כ-45 אלף בני אדם, מעורר הרעש הערב חשש מעוד נפגעים. הרעידה הורגשה היטב באזור האסון, ועדי ראייה דיווחו על פגיעות במבנים באנטקיה, וככל הנראה גם על בניין שקרס ועל נפגעים בו.
בסוריה דווח על נזק קל שנגרם למבנים בנמל התעופה בעיר חלב ועל זכוכיות שהתנפצו. תושבים רבים בחלב עזבו את בתיהם ויצאו לכבישים אחרי רעידת האדמה, ובסוריה דיווחו על נפילות ברשתות התקשורת באזור החוף. באידליב ובחלב דווח על קריסת כמה בניינים. גם בלבנון יש דיווחים על תושבים שעזבו את בתיהם ויצאו לרחובות מחשש מרעידת אדמה.

שלשום התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 3.3 באזור השומרון. לפי המכון הגיאולוגי, מוקד הרעש היה במזרח השומרון בשעה 06:09 בבוקר, בעומק של קילומטר אחד. לא היו נפגעים ברעידה שהורגשה גם מחוץ לשומרון, ולא נגרם נזק.
לפני כשבועיים התרחשו שתי רעידות אדמה בישראל. הראשונה הייתה ביום שלישי בשעה 23:17, בעוצמה של 3.5 דרגות. לפי נתוני פיקוד העורף, מוקד הרעש היה 15 ק"מ דרום-מזרחית לאריאל. יממה לאחר מכן רעידת אדמה נוספת הורגשה בשעה 16:58 ברחבי הארץ. נתוני המכון הגיאולוגי העלו כי עוצמת הרעש הייתה 3.3, והמוקד היה כ-20 ק"מ מאריאל - מוקד לא רחוק מזה של הרעידה שהורגשה יום לפני. דיווחים על הרעידה הגיעו במייל האדום של ynet בין השאר מתל אביב, כפר סבא, רעננה, ערד, קדומים, ראש העין ואריאל.