רעידת אדמה נוספת הורגשה אחר הצהריים (רביעי) בשעה 16:58 ברחבי הארץ. נתוני המכון הגיאולוגי מעלים כי עוצמת הרעש הייתה 3.3, והמוקד היה כ-20 ק"מ מאריאל - מוקד לא רחוק מזה של הרעידה שהורגשה אמש ברחבי הארץ. דיווחים על הרעידה הגיעו במייל האדום של ynet בין השאר מתל אביב, כפר סבא, רעננה, ערד, קדומים, ראש העין ואריאל.
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מפה מפת רעש רעידת אדמה המכון הגיאולוגי עוצמת  3.3 אריאל
"שכבתי במיטה ופשוט הרגשתי אותה רועדת. ישר ידעתי שזאת רעידת אדמה. למרות שמי שאיתי בבית לא הרגיש", סיפר נמרוד מתל אביב.
יובל קמין ואשתו שירה, תושבי כפר סבא, היו במטבח דירתם בעת רעידת האדמה. "שתינו קפה ואז אשתי אמרה שיש לה סחרחורת וכנראה יש רעידת אדמה. אמרתי שהיא מדמיינת כמו אתמול בלילה", אמר יובל. "גם אתמול בלילה היא אמרה שיש לה סחרחורת ובסוף היא צדקה הייתה רעידת אדמה. היא אמרה שהכיסא במטבח זז בזמן רעידת האדמה. יש לנו צמח דמה בסלון וראיתי שהעלים שלו רועדים. בהתחלה לא האמנתי שמדובר ברעידת אדמה. בדקתי ב-ynet וראיתי שאכן הייתה רעידת אדמה. אני פחות לחוץ. אשתי יותר לחוצה. עבר בשלום".
דינה, תושבת מגדלים שבשומרון, אחד המקומות הקרובים ביותר למוקד הרעש, סיפרה כי "היינו בג'ימבורי כמה נשים, ופתאום שמענו רעש ותזוזה קלה. בהתחלה לא הבנו מה קרה ואז הבנו שזאת עוד רעידת אדמה. אתמול בלילה כשהלכנו לישון שמענו רעש חזק וראינו את הבית רועד. תוך שניה הבנו שזאת רעידת אדמה. ישר רצנו לילדים לראות שלא קרה כלום. היה מפחיד ללכת לישון, תחושה של אי ודאות וחשש לאור מה שקורה בטורקיה".
מיכאל שוורץ, תושב יצהר, אמר כי "ישבתי על הספה ולפתע הרגשתי רעידות. הייתי בשיחת טלפון. זה היה ממש מבהיל, החלונות של הבית זזו, והיה רעש. זה היה ממש כמה שניות. הבנתי שזו רעידה, אבל קלה. עכשיו עם כל שקורה בטורקיה הכול הופך מלחיץ יותר. נקווה שלא יהיה עוד כאלו".
תפארת שנלר, תושבת הר ברכה: "הייתי עם הילדים ובעלי בסלון, והרגשתי פתאום כאילו הבית עולה על גל, וראיתי את המים בבקבוק זזים. הילדים לא הבינו מה קורה. ואחרי 2 דקות ראינו בקבוצות שכולם מדברים על רעידת אדמה. קצת מדאיג בלשון המעטה, פחות מ-24 שעות אחרי הרעידה הקודמת. עם כל המראות בטורקיה, זה ממש מלחיץ".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר כי ינחה את בתי הספר והגנים לרענן תרגול רעידת אדמה, וקרא לרשויות "להתייחס לשומרון כאילו הרעידה הגדולה כבר כאן ולצייד את השומרון בציוד חילוץ וציוד לשעת חירום מתאים. למועצה נכון להיום נגרר חילוץ אחד מתוך 3 שצריכים להיות ומרכז הפעלה שלא היינו בסדר עדיפות לקבל אותו".
הדיווחים על רעידת האדמה הנוספת שהורגשה מגיעים כאמור אחרי רעידת אדמה שהורגשה אמש בשעה 23:17, בעוצמה של 3.5 דרגות. לפי נתוני פיקוד העורף, מוקד הרעש אמש היה 15 ק"מ דרום-מזרחית לאריאל.
החשש בישראל מרעידת אדמה גבר מאוד ביממה האחרונה, בצל רעשי האדמה העוצמתיים שהורגשו בטורקיה ובסוריה השכנה. רעידות האדמה הללו גבו את חייהם של אלפי בני אדם - והן הורגשו גם בישראל.

החשש בערים בישראל הנמצאות על השבר הסורי-אפריקני ונחשבות ל"מועדות לפורענות" בשעת אסון, גדול עוד יותר. בשיחות עם ynet אתמול ביקשו תושבי בית שאן, קריית שמונה וטבריה ממקבלי ההחלטות להתייחס לאזהרותיהם, לפני שיהיה מאוחר מדי.
במקביל, שירותי הכבאות וההצלה במחוז ירושלים החליטו לדחות תרגיל לחילוץ מרעידת אדמה במעלה אדומים עקב תנאי מזג האוויר הסוער. במסגרת התרגיל תוכנן דימוי של חילוץ מאתר הרס שקרס.