בדיון שכינס הערב (ג') ראש הממשלה נפתלי בנט, ושבו נטלו חלק ראשי מערכת הבריאות ובכירי משרד האוצר, נקבע שהתו הירוק יחול על כל ענפי המשק - החל מגיל 3. המדינה תממן את בדיקות הקורונה לילדים עד גיל 12, ואילו לבני 12 ומעלה הבדיקות יהיו במימון פרטי, במקרה של ילדים ומבוגרים שלא חוסנו מבחירה.
בנוסף הומלץ על החלה מחודשת של תו סגול - אדם אחד על כל 7 מטרים. התו הסגול לא יוחל על חנויות קטנות. מחר ב-17:00 יתכנס קבינט הקורונה בקריה בתל אביב כדי לאשר את ההמלצות שהתקבלו.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בדיון בקריה
נפתלי בנט בדיון בקריה
גם התו הסגול יחזור. בנט בדיון בנושא הקורונה, ארכיון
( צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
התו הירוק
התו הירוק
מגיל 3. התו הירוק
(צילום: EPA)
לפי ההמלצות, תו ירוק יוחל על רובם המוחלט של ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון, ועוד.
התו הירוק יוחל החל מגיל 3, ותשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא: גילאי 0-3 יהיו פטורים מתו ירוק; גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה; גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי (רק ללא מחוסנים מבחירה).
עוד הוחלט להמליץ כי באירועים בבתים פרטיים ודומיהם, שבהם לא חל תו ירוק, תיקבע מגבלת התקהלות: במקום סגור - עד 50 אנשים; במקום פתוח - עד 100 אנשים.
3 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
תו ירוק גם בחדרי הכושר
(צילום: ליהי קרופניק)
לפי ההודעה לאחר הדיון, בדיקות המוניות יתקיימו ברחבי הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד, כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה. כדי שמטרה זו תיושם, בימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות.
מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע מחר, בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות. לפי ההודעה, נכון לרגע זה פרוסות כבר 150 עמדות לבדיקות מהירות, והכוונה היא לפחות להכפילו.
במקביל, מתקיימים מגעים בין משרד התרבות למשרד הבריאות ולפיהם אם עד 20 באוגוסט לא תהיה עדיין פריסה רחבה של בדיקות קורונה חינם לילדים מתחת לגיל 12 – משרד התרבות יסכים לכך שבכל אירוע גדול עם יותר מ-500 איש, ילדים יצטרכו לעשות בדיקה גם אם על חשבונם. הסיכום לא נוגע לבתי קולנוע ותיאטראות ילדים שבהם מדובר בפחות מ-500 איש - אלא בעיקר למופעים גדולים ומשחקי ספורט.
הדיון זומן על רקע המשך העלייה בתחלואה. אתמול אובחנו 6,275 ישראלים כחיוביים לקורונה - יותר משליש מהם ממערכת החינוך - ומדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז 8 בפברואר. השיא מתחילת המגפה היה 10,117, ב-18 בינואר. היום, מחצות, אובחנו 2,942 מאומתים.
ללא בדיקות סקר ובדיקות למחלימים שיעור החיוביים אתמול עמד על 4.84% - הנתון הגבוה מאז 6 במרץ. היום, מחצות, שיעור החיוביים מעט גבוה יותר - 4.89%. בבתי החולים מאושפזים 388 חולי קורונה שמצבם קשה. מספר החולים קשה הבוקר - 394 - הכי הרבה מאז 30 במרץ.
מנתונים שאוסף גוף מחקר של אוניברסיטת אוקספורד עולה כי הגל הרביעי של תחלואת הקורונה הציב את ישראל במקום השמיני בעולם בנדבקים חדשים למיליון תושבים.