2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט. מנסה לצמצם אפשרות לסגר
(צילום: אוהד צויגנברג)
שיא של חצי שנה במאומתים, הכי הרבה נפטרים ביום זה חמישה חודשים, שיא של ארבעה חודשים בחולים קשה: על רקע המשך העלייה בתחלואה, כינס הערב (ג') ראש הממשלה נפתלי בנט הערכת מצב ובהמשך הערב אף יקיים דיון בעניין הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות, מה שאמור לצמצם אפשרות להטלת סגר.
לפי הודעת משרד ראש הממשלה, בדיון כעת משתתפים שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד ראש הממשלה יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס, ממונה הקורונה פרופ' סלמאן זרקא וגורמי מקצוע ממשרדי האוצר והבריאות, ויידונו בו צעדים נוספים לצמצום התחלואה. לפי ההודעה, בהתאם להחלטות, יכונס קבינט הקורונה בהמשך.

אתמול אובחנו 6,275 ישראלים כחיוביים לקורונה - יותר משליש מהם ממערכת החינוך - ומדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מאז 8 בפברואר. השיא מתחילת המגפה היה 10,117, ב-18 בינואר. היום, מחצות, אובחנו 2,942 מאומתים.
ללא בדיקות סקר ובדיקות למחלימים שיעור החיוביים אתמול עמד על 4.84% - הנתון הגבוה מאז 6 במרץ. השיא מפרוץ המגפה הוא 15%, ב-29 בספטמבר אשתקד. היום, מחצות, שיעור החיוביים מעט גבוה יותר - 4.89%.
בסך הכול בוצעו אתמול כ-130 אלף בדיקות, המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה. השיא עד אתמול היה כ-123 אלף בדיקות, ב-11 בינואר.

בבתי החולים מאושפזים 388 חולי קורונה שמצבם קשה. מספר החולים קשה הבוקר - 394 - הכי הרבה מאז 30 במרץ. השיא - 1,181 חולים קשה - נקבע ב-21 בינואר.
ביום ראשון נוספו 84 חולים קשה חדשים ביום. אתמול נוספו 70, והמספר צפוי לעלות. 84 חולים קשה ביום זה המספר הגבוה ביותר מאז 8 במרץ. השיא - 187 ביום אחד - היה ב-19 בינואר.
ביום ראשון גם נפטרו 17 חולי קורונה, המספר הגבוה ביותר ביום אחד מאז 14 במרץ. המספר הגבוה ביותר של נפטרים ביום אחד היה 76, ב-26 בינואר. למעשה, מתחילת השבוע נפטרו 29 חולים, ומפרוץ המגפה - 6,571.
מנתונים שאוסף גוף מחקר של אוניברסיטת אוקספורד עולה כי הגל הרביעי של תחלואת הקורונה הציב את ישראל במקום השמיני בעולם בנדבקים חדשים למיליון תושבים.
במקום הראשון בשבעת הימים האחרונים מבחינת מאומתים חדשים למיליון תושבים נמצאת פיג'י ואחריה בוטסואנה, גאורגיה, קובה, אסוואטיני (סווזילנד לשעבר), קפריסין ומלזיה. ישראל במקום השמיני ולא רחוק מאחוריה נמצאות איראן, קזחסטן, בריטניה, ספרד וארצות הברית.
מבחינת מתים למיליון מקורונה ישראל נמצאת במקום נמוך. את הטבלה בשבעת הימים האחרונים מובילות בוטסואנה, טוניסיה, פיג'י וגאורגיה. ישראל נמצאת במקום ה-61, קצת מתחת לממוצע העולמי של התמותה מקורונה למיליון תושבים בשבוע האחרון. גם בריטניה, שם יש שיעור התחסנות גבוה כמו בישראל, מדורגת במקום הקרוב לממוצע העולמי השבוע.
בימים האחרונה הקורונה מגיעה גם לכנסת. היום עדכן ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה את קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, כי בבדיקה שעשה נמצא חיובי לנגיף הקורונה. קריב ניהל את הישיבה בוועדת החוקה שבה נשמעה קללה לעבר ד"ר אלרעי פרייס. אתמול אובחן גם ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת כחיובי לקורונה.

2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
השר טרופר. מי שלא התחסן - ייפגש איתו רק בזום
(צילום: הדר יואביאן )
בעקבות העלייה בתחלואה, שר התרבות והספורט חילי טרופר הנחה את אנשי משרדו כי פגישות פרונטליות בנוכחותו יותנו בהצגת תו ירוק. לפי החלטתו, לא תתאפשר כניסה ללשכת השר ללא תעודת מתחסן, תעודת מחלים או בדיקת קורונה שלילית. מי שלא התחסן - ייפגש עם השר רק באמצעות הזום.
בהודעה שיצאה לעובדי המשרד מלשכת השר, נמסר: החל מהשבוע ועל פי הנחיית השר כל עובד שיגיע לפגישה פרונטלית בלשכת השר יידרש בהצגת תו ירוק. לא תתאפשר כניסה ללשכת השר ללא תעודת מתחסן/מחלים או בדיקת קורונה שלילית".