5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
לפיד וגנץ
(צילום: רויטרס, צילום: מארק ישראל סלם)
ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מסרו בהודעה משותפת, בעקבות העברת שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "נתניהו חצה הערב קו אדום".
לפיד וגנץ הוסיפו כי "ביטחון המדינה לא יכול להיות קלף במשחק הפוליטי. אנחנו קוראים לשרי הליכוד, לחברי הכנסת של הליכוד, אל תתנו יד לריסוק הביטחון הלאומי. מי שיקבל על עצמו את תפקיד שר הביטחון יביא על עצמו חרפה. עיני העם נשואות אליכם בתקווה. אפשר עדיין לעצור".
מוקדם יותר מסר לפיד כי "פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, רק מפני שהתריע על פגיעה בביטחון ישראל, הם שפל חדש של ממשלה אנטי ציונית שפוגעת בביטחון הלאומי ומתעלמת מאזהרת כל גורמי הביטחון". לדבריו, "נתניהו יכול לפטר את גלנט, אבל הוא לא יכול לפטר את המציאות ולא יכול לפטר את עם ישראל שמתייצב מול הטירוף של הקואליציה. ראש ממשלת ישראל הוא סכנה לביטחון מדינת ישראל".
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט
יואב גלנט
"הפיטורים - שפל חדש". גלנט
5 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
"מי שנכנע לסרבנות לא יכול להישאר בתפקידו". בן גביר
(צילום: שלו שלום)
ראש הממשלה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר כי "כולנו חייבים להתייצב בעוצמה נגד סרבנות".
השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מסר כי "העם רוצה רפורמה עכשיו! מי שנכנע לסרבנות, לא יכול להישאר בתפקידו ולו לרגע. גלנט נכנע ללחצים ובנוסף הוביל מדיניות של הכלה וכניעה מול הטרור. ראש הממשלה החליט על הצעד הנדרש ואני מברך אותו על כך".
גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס להחלטת נתניהו, ומסר כי "בפנינו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון ישראל. סכנה שהוחמרה. נתניהו שם הערב את הפוליטיקה ואת עצמו מעל הביטחון. מחזק את יואב גלנט ששם את ביטחון המדינה מעל לכל אינטרס".
יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "דיקטטורה במיטבה. שר הביטחון העז לבטא את דאגתם העמוקה של כל ראשי זרועות הביטחון מהתפרקות צה"ל ופגיעה אנושה בביטחון ישראל. במקום להקשיב לו ולכנס את הקבינט, נתניהו בחר בדרך של כל הדיקטטורים - סתימת פיות. אני מחזק את שר הביטחון על ההחלטה האמיצה והאחראית שחייבת להוות אזעקת אמת עבור כל חברי הקואליציה".
5 צפייה בגלריה
גלית דיסטל-אטבריאן
גלית דיסטל-אטבריאן
דיסטל אטבריאן: "לנתניהו אין אמון בגלנט"
(צילום: הדר יואביאן)
ליברמן הוסיף כי "האחריות על הפגיעה האנושה בביטחונה של ישראל היא על כל אחד שיצביע בעד החקיקה שמחסלת את מדינת ישראל כמדינה נאורה ודמוקרטית. אני לא אתפלא אם הצעד הבא של נתניהו יהיה פיטוריו של הרמטכ"ל הרצי הלוי".
שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד כתבה כי "ראש הממשלה זימן את גלנט ללשכתו והודיע לו שאין לו אמון בו יותר, ולכן הוא מפוטר. אני מאחלת ליואב גלנט הצלחה רבה בהמשך דרכו".
ח"כ גדעון סער, חבר מפלגתו של גנץ, מסר: "החלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט היא מעשה של טירוף, המעידה על העדר מוחלט של שיקול-דעת. אין תקדים בתולדות ישראל לשר ביטחון שפוטר בגלל שהתריע, כמתחייב מתפקידו, על סכנה ביטחונית. נתניהו נחוש לדרדר את ישראל לתהום. כל יום בו מכהן נתניהו בתפקידו מסכן את ישראל ועתידה". הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט מהמחנה הממלכתי, ציין כי "נתניהו הוכיח שביטחון ישראל לא נמצא בסדר העדיפות שלו. פיטורי שר הבטחון גלנט הם אות קלון למורשת נתניהו והימור מסוכן על חיי כולנו".
5 צפייה בגלריה
גדי איזנקוט
גדי איזנקוט
"ביטחון ישראל - לא בסדר העדיפויות של נתניהו". איזנקוט
(צילום: יריב כץ)
ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית צייץ בטוויטר כי "מזכיר ששרון הדיח את הרמטכ"ל בוגי יעלון כי העביר ביקורת על ההתנתקות. אז זו הייתה חגיגה לדמוקרטיה".
מובילי המאבק נגד המהפכה המשפטית מסרו: "נתניהו מתנהג כדיקטטור על מלא, כמו פוטין השיקול היחיד שלו הוא נאמנות אישית. מדובר באדם מסוכן לביטחון ישראל, לכלכלה ולמדינת ישראל כולה. הוא מפחד לתת לשריו את תמונת הקריסה הביטחונית של ישראל. נתניהו הוא מחריב ביטחון ישראל וצה"ל". בעקבות החלטת נתניהו, ראשי המחאה קראו להפגנה בשעה 22:00 מול הקריה ברחוב קפלן בתל אביב.
מחאת המילואימניקים "אחים לנשק" כתבו כי "נתניהו מוכיח שהוא דיקטטור על מלא. הוא פוגע אנושות בביטחון המדינה. לא ניתן לו להרוס את ישראל".
בוועדת החוקה קיבלו את ההודעה בשיאן של ההצבעות על חוק יסוד השפיטה, שכולל שינויים בוועדה לבחירת שופטים. בתגובה תהה ח"כ גלעד קריב: "זו חרפה, מי יהיה במקומו? לא צריך שר ביטחון, יש את יאיר נתניהו".