שר הביטחון המפוטר יואב גלנט הגיב הערב (ראשון) להחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו מהתפקיד, אחרי האזהרות שהשמיע והקריאה לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית - והבהיר כי הוא עומד מאחורי עמדותיו. "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי", כתב גלנט בטוויטר.
עוד הערב, בתו של גלנט פרסמה באינסטגרם שיחה בין שר הביטחון המפוטר לאמו. "יש לך שכל ואומץ ואני מאוד אוהבת אותך. אני מקווה שהכל יהיה בסדר", היא אמרה לו, וגלנט השיב: "הכל יהיה בסדר, העיקר הבריאות" (צפו בתיעוד בפתח הכתבה).

השר גלנט קרא אמש לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית עד אחרי יום העצמאות, והזהיר מפני השלכות קידום החקיקה. "ביטחונה של מדינת ישראל הוא משימת חיי. לאורך חיי הבוגרים, אני עוסק בו יומם וליל, בשליחות מדינת ישראל במדי צה"ל סיכנתי חיי עשרות פעמים וגם עתה, למען מדינת ישראל, אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר. בשבועות האחרונים נפל דבר. אני פוגש את המפקדים והלוחמים לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים וחדרי תדריכים. שומע את הקולות העולים מהשטח ואני מודאג", אמר.
הוא הוסיף: "האירועים המתרחשים בחברה הישראלית אינם פוסחים על צה"ל. מכל עבר עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו הולך ונשחק. כשר הביטחון של מדינת ישראל אני אומר בצורה הברורה ביותר, השסע ההולך ונפער בחברה חודר לצה"ל וגופי הביטחון. זו סכנה ברורה, מיידית ומוחשית לביטחון המדינה. לדבר הזה לא אתן את ידי".
גלנט אמר אמש כי מערכת המשפט אכן דורשת שינויים, אך קרא לעשות אותם בהידברות ובשיח. "אסור לנו לפגוע באחדות העם", אמר. "אסור שיהיה ספק בליבן של האימהות השולחות מחר את בנותיהן ובניהן לצה"ל. ניצחונו של אחד הצדדים, ברחובות הערים, או באולמות הכנסת, הוא הפסדה המובהק של מדינת ישראל. עלינו להניח בצד את השאלות, מי התחיל ומי צודק, ולהוביל תהליך לאומי מאחד ומשתף שיחזק את מדינת ישראל וישמור על כוחו של צה"ל".
מוקדם יותר הזהיר גורם ביטחוני בכיר בשיחה עם כתבים כי "ההרתעה הישראלית נשחקת, אויבינו מסביב מתלכדים וקצינים בקבע עוזבים תפקידים משמעותיים בזמן שמועמדים לקצונה מוותרים על היציאה לבה"ד 1". הגורם הוסיף: "בעלי תפקידים משמעותיים החליטו לא להמשיך לתפקידם הבא ויש הימנעויות רבות משירות התנדבותי. ויכוחים שחשבנו לפני 50-40 שנה שאפשר להשאיר מחוץ לצבא - חודרים כיום פנימה. הרמטכ"ל מקדיש לכך זמן רב. הוא כמעט ולא ישן". הגורם הבכיר ציין כי מדובר ב"סכנה ממשית להיחלשות הצבא ופגיעה בכשירותו, תוך הזדמנות של האויבים שלנו, בראייתם, להגיע בקרוב להישגים נגדנו".
עוד אמר: "חמאס וחיזבאללה ומעליהן איראן מזהות תקופה מושלמת נגד ישראל, וכל אירוע ביטחוני גדול בירושלים או ביו"ש יהיה בו כדי להדליק זירות נוספות ולהביא לכדי פיצוץ. איראן דוחפת חזק לכיוון הזה". הגורם הבכיר ציין כי דבריו משקפים את הנעשה ואת עמדותיהם של יתר גופי הביטחון - השב"כ והמוסד - ולא רק של צה"ל.
בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הסבירו הערב כי גלנט פוטר מתפקידו בשל "תגובה רפה וחלשה נגד הסרבנות בצה"ל - דבר שאין לו שום מקום". נתניהו זימן את גלנט לשיחה קצרה בלשכתו הערב, ושם אמר לו כי אין לו אמון בו. ראש הממשלה ציין כי הנאום של גלנט היה ללא תיאום, בשעה שנתניהו שהה בלונדון. בנוסף עלו בשיחה התדרוכים ממערכת הביטחון אחר הצהריים, והדלפה על בקשתו של גלנט לכנס את הקבינט - שנענתה בשלילה. בלשכת ראש הממשלה, יש לציין, הכחישו כי הייתה בקשה כזו.