4 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
(צילום: אביגיל עוזי, יריב כץ)
אחרי הביקורת הציבורית, עורך הדין אייל בסרגליק הודיע הבוקר (יום חמישי) כי הוא מחזיר 468 אלף שקל לאלמנתו של יורי וולקוב, לאחר שגבה ממנה 585 אלף שקל עבור ייצוגה בהליך הפלילי. לטענתו, הסיבה שהטענות התפרסמו נגדו היא ההחלטה שלו להתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. לדבריו, 117 אלף השקלים שנותרו אצלו הם שכר עבור עבודתו עד כה - שלפי הפרקליטות הסתכמה במסירת "מידע טכני על מועד קיום דיונים", ובעדכונו לפני הגשת כתב האישום.
עורכי הדין גיורא אבן צור ואביתר קציר, המייצגים את משפחת וולקוב, מסרו: "כרגע למדנו מהתקשורת שעורך הדין אייל בסרגליק מתכוון להחזיר למשפחת הנרצח ולאלמנתו סכום של 468 אלף שח ולהשאיר אצלו 117 אלף שקל. אנו מצפים ממנו להחזיר את מלוא הסכום ואנו נפעל בדרכים הקבועות בחוק להחזיר לאלמנה את מלוא הסכום".
4 צפייה בגלריה
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
הצ'ק שהוחזר למשפחת וולקוב
אנה אולשינסקי, אחותה של האלמנה ילנה וולקוב, אמרה: "למה הוא לא מחזיר לנו את כל הכסף? גם 117 אלף שקל זה הרבה כסף. הוא חייב להחזיר את הכול - הוא לא עשה שום דבר בתיק. נקווה שיחזיר את שאר הכסף שהגיע מתרומות של אנשים. שמענו שטען שאנחנו לא בסדר, זה הזוי".
בהודעה שפרסם בסרגליק ציין עורך הדין כי "ב-20 השנים שאני עובד בתחום הפלילי הגיעו אלי מאות לקוחות עם סיפורים טראגיים. אנשים הנמצאים במשבר עמוק, נאשמים, נתבעים ונפגעי עבירה. כל אחד מהם מקבל ממני את הטיפול המשפטי המסור ביותר, בכל שעות היממה".
4 צפייה בגלריה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
החוזה עם עו"ד בסרגליק, וההמחאה
לדבריו, "משפחת וולקוב הגיעה אליי בעקבות האסון הנורא שפקד אותה, רצח אבי המשפחה על בסיס המלצה. באותה עת, המשפחה הייתה מלווה על ידי סיוע משפטי חינמי, שלטענתם לא נתן להם את מבוקשם. בנוכחות עורך דין מטעם המשפחה ומתורגמן, הבהרתי למשפחה שעלויות הטיפול צפויות להיות יקרות, אך בתמורה אעמיד לרשותם את צוות המשרד כולו לטיפול בכל היבטי התיק כנפגעי עבירה - עד ואחרי הגשת כתב האישום - ליווי תקשורתי, ייצוג בהליך הפלילי ובטיפול בתביעה נזיקית. מאות שעות עבודה שיתפרסו על פני כמה שנים".
הוא הוסיף: "המשפחה לא חתמה על ההסכם באותו רגע, אלא רק יומיים לאחר מכן, לאחר התייעצויות והתלבטות מבלי שהופעל עליהם כל לחץ, ואז נחתם עמם הסכם שכר טרחה מסודר שכלל את כל הפרטים שעליהם סוכם. ממש באותו הלילה פורסמה בתקשורת ידיעה שלפיה ישנה חוות דעת פתולוגית המצביעה על כך שהאישום בתיק יהיה המתה בקלות דעת ולא רצח, על כל המשתמע מכך. לבקשת המשפחה, עזבתי את הכול, הגבנו בכל החזיתות ומשם המשכנו את הייצוג. לאחר עבודה מאומצת כתב האישום שהוגש היה בגין רצח - סעיף חמור יותר - וגם המשפחה הוגדרה כנפגעת עבירה".
4 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
(מתוך פייסבוק)
בסרגליק ציין כי "כתובות שיש לי עם המשפחה מראות כי בכל שלבי העבודה מולם הם היו שבעי רצון מאוד ואסירי תודה, ואין סיבה להניח שלא היו ממשיכים להיות מרוצים מהמשך הטיפול בתיק - ההליך הפלילי והנזיקי שיבוא אחריו. לתדהמתי, לפני כמה ימים, צד שלישי פנה בדרישה לקבל את כל כספם בחזרה. ניסיונותיי ליצור קשר עם המשפחה לא צלחו. ביקשתי לקיים מפגש לדון בדברים, אך סורבתי. מיד לאחר מכן פורסם בתקשורת מידע שקרי המציג אותי כביכול כמי שעשק את המשפחה. לדברים אין כל שחר".
לדבריו, "אין לי שום טענות כלפי המשפחה האבלה. זכותה לסיים את ההתקשרות עמי, ולכן אני מחזיר לה את הסכום היחסי עבור העבודה שטרם בוצעה. אני מאחל להם כל טוב ומקווה שהייצוג המשפטי החדש שיקבלו ידע לשמור על האינטרסים שלהם באופן מקצועי".

הוא הוסיף: "כשהחלטתי להכריז על מועמדותי לראשות לשכת עורכי הדין, לקחתי בחשבון שיהיו גורמים שינסו לפגוע בי בכל מחיר. צר לי שמישהו בחר לעשות סיבוב על משפחה אבלה בניסיון לפגוע בי, כמועמד לראשות לשכת עורכי הדין, ולפרסם בשמם פרטים לא מדויקים. למרות הגל העכור של הודעות מאיימות ומכפישות כלפיי, אני יודע כי האמת לצדי, וניסיון הסיכול הזה לא ירפה את ידי לעשות את אשר נדרש כפי שתמיד עשיתי".
עם סיום דבריו, כתב בסרגליק: "עורכי דין ולקוחות רבים מחזקים אותי - הם כמוני מכירים את התופעה הזו של חוסר ההערכה או ניסיון לצאת מהסכם שירותי שכר טרחה - אבל בשיח האלים שנוצר לא היה לי כל סיכוי. אלחם על שמי ועל שמם של עורכי הדין שחווים זאת יום יום. חבריי היקרים עורכי הדין, לא יצליחו להציג אותנו משל היינו דמון. אנחנו מסורים ועובדים קשה עבור הלקוחות שלנו".
בתוך כך, מוקדם יותר התייחסה פרקליטות מחוז תל אביב לדברים, ומסרה כי "בסמוך לאחר רצח יורי וולקוב ז"ל, החלה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ללוות את חקירת האירוע. לאחר סיום החקירה, בחנה הפרקליטות את הממצאים וגיבשה כתב אישום. בסמוך להגשת כתב האישום נודע לפרקליטות כי עורך דין פרטי מייצג את משפחת המנוח. לפיכך, ערב הגשת האישום פנתה הפרקליטות מיוזמתה לעורך דין על מנת להודיע באמצעותו למשפחת המנוח כי כתב האישום יוגש למחרת היום. לאחר הגשת כתב האישום, הקשר עמו התמצה בעדכונו במידע טכני לגבי מועדי הדיונים".

במקביל, פרקליטם החדש של משפחת וולקוב, עורך הדין אביתר קציר, אמר לאולפן ynet כי "הגברת הזאת עדה לרצח שכולנו יודעים כמה שהוא היה אכזרי, והציבור הישראלי, הבאמת מרגש, מתגייס כדי להעביר לה 900 אלף שקל. אני רוצה שתדע, היא כוח עזר בבית החולים, המנוח היה כוח עזר בבית החולים, יש להם ילד בן 12 או 13, ושני ילדים. אין להם דירה, והציבור הישראלי מתגייס בתוך ימים אחרי שהעסק הזה מתפוצץ כדי לתת לה כסף לחיות".
לדבריו, "מתוך 915 אלף שקל, היא צריכה לשלם עבור שירות כ-600 אלף שקל. השירות הזה יכול להינתן חינם על ידי אינספור קליניקות שקיימות, וגם על ידנו, עורכי הדין. כשיורי נרצח, המשפחה נכנסה למערבולת. ביקשו לסייע לה, ומבית החולים התגייסו אנשים טובים בחינם. בשלב הזה נוצר איתה קשר על ידי אדם שרצה לעזור לה, ואמר 'בואי תשמעי עורך דין, הוא יספר לך על הזכויות שלך'. הם נפגשו בביתה, הוצגו לה מצגים כאלה ואחרים, ואחרי יומיים היא חתמה על מה שקרוי 'התחייבות לשלם שכר טרחה'. בהתחייבות הזאת מצוין במפורש - תאמין או לא - שהכסף הזה ניתן באמצעות אותו גיוס המונים".
מה קרה עם בסרגליק, איך הוא הגיע למשפחה? "אני לא רוצה לומר הכול, אבל הוא הגיע באמצעות אדם שהמליץ לאלמנה לקבל אותו. לגיטימי שתקבל אותו, ולגיטימי שאדם מבולבל ישמע עורך דין ויבין את הזכויות שלו. כשהאיש הזה הגיע לביתה, עד כמה שידוע לי, בלוויית אדם נוסף, הוא התקבל בשמחה. מהשלב הזה העניינים השתבשו בצורה קשה. עורך דין רשאי לבוא ולהסביר על זכויות, אבל, לעניות דעתי, הוא לא רשאי לעשות את מה שהוא עשה".