585 אלף שקל (כולל מע"מ) - זה הסכום שגבה עו"ד אייל בסרגליק, שמתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין בישראל, מאלמנתו של יורי וולקוב בזמן שהייתה שרויה בהלם ובאבל. ילנה, נזכיר, חזתה בעדי מזרחי דוקר למוות את בעלה במעבר חציה בחולון, ברצח שזעזע את המדינה - ואזרחים רבים התגייסו לתרום עבורה כסף, שחלק נכבד ממנו לקח עורך הדין.
3 צפייה בגלריה
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
ילנה וולקוב ועו"ד בסרגליק
(צילום: אביגיל עוזי, יריב כץ)
3 צפייה בגלריה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
המסמכים שנחתמו בין ילנה וולקוב לעורך דינה
החוזה עם עו"ד בסרגליק, וההמחאה
"הראש שלי לא במקום. אני בוכה על יורי ולא מאמינה שהוא לא איתנו", סיפרה ילנה ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "כל המדינה עזרה לנו, אפילו ילדים תרמו מדמי הכיס שלהם. הבת שלי ואחותי היו לידי כשעורך הדין היה אצלנו, וחשבנו שגם הוא בא לעזור לנו. לא כל כך הבנו מה קורה". על החוזה עם עו"ד בסרגליק חתומה הבת דריה, שהייתה נוכחת יחד עם אחותה, אנה אולשינסקי, בפגישה שנערכה בבית המשפחה בבת ים. החוזה קובע כי בנוסף לסכום הגבוה על הייצוג בהליך הפלילי, בסרגליק יקבל גם 20% מפיצוי שייפסק נגד מזרחי בתביעה אזרחית עתידית.
עו"ד בסרגליק לקח אמנם שכר טרחה גבוה, אך לפחות מתגובתה של פרקליטות מחוז תל אביב ניתן להבין שעבודתו לא הייתה רבה במיוחד. "בסמוך לאחר רצח יורי וולקוב ז"ל, החלה פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) ללוות את חקירת האירוע", נמסר. "לאחר סיום החקירה, בחנה הפרקליטות את הממצאים וגיבשה כתב אישום. בסמוך להגשת כתב האישום נודע לפרקליטות כי עורך דין פרטי מייצג את משפחת המנוח. לפיכך, ערב הגשת האישום פנתה הפרקליטות מיוזמתה לעורך דין על מנת להודיע באמצעותו למשפחת המנוח כי כתב האישום יוגש למחרת היום. לאחר הגשת כתב האישום, הקשר עמו התמצה בעדכונו במידע טכני לגבי מועדי הדיונים".

בסרגליק מצידו טען: "בפגישה הראשונה והשנייה שבה סוכם על מתווה העבודה והתכולות של הפעילות בתיק הבהירו בני המשפחה כי בכוונתם לקבל מעטפת משפטית כוללת הדורשת סדרה ארוכה של פעולות משפטיות. בנוסף ביקשו הצעה מופחתת לגבי תביעה ופעילות במישור האזרחי וכך בוצע. מדובר בפעילות הנמשכת על פני תקופה ארוכה. בפגישה נכחו גם עורך דין מטעם המשפחה וסדרת הפעולות הנדרשות בתיק הייתה ברורה ונהירה למשפחה. בני המשפחה היו מאוד מרוצים מהטיפול שבוצע ואף שיבחו אותי מאוד. מרגע שהגיעה פנייה של המשפחה מצד ג' שנוגדת לחלוטין את ההתנהלות והסיכום התבקשו בני המשפחה להיפגש איתי והדבר לא נעשה, הגם שנאמר על ידם שכך יעשה. לכן תמוה בעיני שהעניין הגיע לכלי התקשורת עם כמה גרסאות בעוד אנו ממתינים לפגישה שבה נסדיר את העניין".
ילנה, מצידה, טוענת שרק אחרי שחתמו על החוזה הבינו היא ובתה דריה את המשמעות. "פנינו לעורך הדין וביקשנו שיחזיר את הכסף, שייקח קצת וזהו, אבל הוא לא מוכן", הן אומרות בכאב. "מי שעושה דבר כזה מבחינתי אין לו לב. זה כסף שאנשים טובים תרמו כדי שיהיה לנו ממה לחיות. זהו, אין עוד משכורת של יורי, אנחנו לבד. הסכמנו לתת לו סכום כזה, שהיה מיועד כדי שנחיה בלי פחד של פרנסה, כי חשבנו שזה יעזור להכניס את הרוצח להרבה שנים לכלא. עשינו טעות".
"פחדנו שהרוצח, שלקח עורכת דין טובה, ישתחרר אחרי כמה שנים", מסבירה ילנה, "וחשבנו שגם אנחנו צריכים עורך דין שיילחם כדי שהוא לא ייצא מהכלא ואולי יעשה דבר כזה שוב".
3 צפייה בגלריה
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
יורי וולקוב ועדי מזרחי
(מתוך פייסבוק)
מהסיוע המשפטי במשרד המשפטים נמסר כי המשפחה זכאית לקבל סיוע גם ללא עלות. "באמצעות תכנית סנ"ה - סיוע לנפגעי עבירות המתה – מוענק ייצוג משפטי וליווי של המשפחות הן בהליכים הפליליים נגד הפוגע והן בהליכים האזרחיים הנובעים מאירוע ההמתה", נמסר. "במקרה זה, מיד עם הגעת עובדת סוציאלית מטעם תכנית סנ"ה עודכנה המשפחה על האפשרות לקבל סיוע משפטי המגיע להם בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה.
"לאור רצון המשפחה בכך, הגיעה הממונה המחוזית מטעם הסיוע המשפטי ועורכת דין מתחום ייצוג נפגעי עבירות המתה והחלו לטפל בענייני המשפחה לאחר שקיבלו את ייפוי הכוח לכך מטעם נציגי המשפחה. לאחר מספר ימים נודע כי המשפחה מיוצגת במקביל על ידי עורך דין פרטי, ובהתאם לכך ולאור רצון המשפחה, הופסק הייצוג מטעם הסיוע המשפטי במשרד המשפטים. חשוב להדגיש כי ככל שהמשפחה תשוב ותהיה מעוניינת בייצוג מטעם הסיוע המשפטי, אנו נשמח לספק אותו וכמובן ללא עלות".
ל-ynet נודע כי בסרגליק קיבל את הסכום במזומן, בהעברה בנקאית. עו"ד ערן גולן, יו"ר ועדת האתיקה במחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, הודיע כי הוועדה תחל בהליך בדיקה בעניין גביית סכום העתק מהאלמנה. בעקבות הפרסום על הסכום שקיבל, הוצא עו"ד בסרגליק מקבוצת הוואטסאפ של עורכי הדין הפליליים.
הרצח אירע ב-23 בנובמבר 2022, במעבר החציה בצומת הרחובות אילת ושדרות יוספטל בחולון. הנאשם עדי מזרחי (23) רכוב על אופנוע, שולף דוקרן ולנגד עיניה של ילנה דוקר את בעלה ונמלט, רק כי היא ילנה העזה לצלם אותו בשל נהיגתו. הבעל יורי צעד כמה צעדים לעבר המדרכה והתמוטט ומותו נקבע בבית החולים. מזרחי נאשם ברצח, השמדת ראיה, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע עוון ואיומים.