דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי שיגר הערב (שישי) מסר לנשיא סוריה בשאר אסד, לאחר שיגור הכטב"ם האיראני מסוריה אתמול שהתפוצץ בבית ספר באילת, ותקיפת צה"ל שבאה בתגובה: "סוריה היא מדינה ריבונית, והמשטר הסורי אחראי על כל פעולה משטחו".

2 צפייה בגלריה
נשיא סוריה בשאר אסד ב ריאד סעודיה
נשיא סוריה בשאר אסד ב ריאד סעודיה
אסד מגיע לריאד, לקראת פסגת החירום הערבית
(צילום: SANA/Handout via REUTERS)
2 צפייה בגלריה
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
הנזק מפגיעת הכטב"מ בחצר בית ספר באילת
הגרי אמר בעדכון היומי לתקשורת כי צה"ל תקף הלילה בשטח סוריה את הארגון ששיגר את כלי הטיס הבלתי מאויש לשטח ישראל, שלדבריו "זה אותו כלי טיס שפגע בבית הספר באילת". הגרי הוסיף: "נמשיך ונגיב באופן נחרף מול כל מטרה של ארגון טרור כזה או אחר".
הגרי התייחס לתהליכים להשבת החטופים, ואמר: "אנחנו עוסקים כל העת ובאופן יזון במגוון מהלכים להשבת החטופים. התהליכים האלה מורכבים, לא גמורים, והם לוקחים זמן. לא נחמיץ אף הזדמנות להשבת החטופים. לא מבצעית, לא מודיעינית ולא אזרחית. אני קורא לציבור להתעדכן רק דרך הגורמים הרשמיים הישראליים. אם וכאשר יהיה מה לדווח, נודיע קודם למשפחות ואז לציבור".
על הרחבת המסדרונות ההומניטריים, והחשש שהדבר יסכן את כוחות צה"ל אמר הגרי: "אנחנו מורידים את אזרחי צפון רצועת עזה דרומה. הם מבינים שחמאס משתמש בהם כמגן אנושי. זה משרת את הכוחות הפועלים בשטח, ולכן אנחנו מדרבנים אותם לעשות את זה יותר". הגרי עדכן כי נפתחו מעברים נוספים בצורה מסודרת, "באופן שלא מפריע ללחימה, אלא משפר את מצבנו. זה מאפשר לנו להילחם ולהתמקד במחבלים".
בינתיים, אסד הגיע לריאד לקראת השתתפותו בפסגת החירום בהשתתפות נשיאים ומשלחות ממדינות ערב, שתדון ב"הפסקת האלימות בעזה". לפסגה קדמה ישיבת הכנה של שרי החוץ הערבים שהתקיימה אתמול וההתייעצויות צפויות להסתיים היום, לקראת האירוע.