פיגוע ברמלה: צעירה בשנות ה-20 לחייה נדקרה אחר הצהריים (יום ו') בעיר, ונפצעה קשה. בבית החולים אסף הרופא שאליו פונתה עדכנו בהמשך כי מצבה השתפר ומוגדר בינוני. המחבל נורה וחוסל. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום. מפקד משטרת מחוז מרכז ניצב אבי ביטון אמר כי החשד הוא שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, וכי שב"כ מעורב בחקירה.
מפרטים ראשוניים עולה כי הצעירה, יהודייה שלא מתגוררת בעיר והגיעה לשם להתארח אצל חברתה, נדקרה בגבה באזור רחוב הרדוף. לפי מפקד המחוז, החקירה הראשונית של הפיגוע העלתה שהדוקר, צעיר בן 21 מרמלה שלפי עדויות הינו "מעורער בנפשו", דקר את הצעירה מספר פעמים.

5 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
זירת האירוע ברמלה
(צילום: צילום דוברות מד"א)
לדברי ניצב ביטון, אחיה ואביה של החברה שאותה הגיעה הצעירה לבקר שמעו צעקות - ופתחו במרדף אחר המחבל שניסה להימלט. הם רצו אחריו מרחק של קילומטר, עד אזור המגדל הלבן ברמלה. אחד מהם, תיאר, "מזהה שאותו מפגע מתקרב לאישה נוספת, ומבקש לדקור אותה. הוא שולף את האקדח שהיה ברשותו שנמצא ברשותו כבר מספר חודשים - ומבצע ירי לכיוון המפגע ומנטרל אותו במספר כדורים".
האזרח עצמו שנטרל את המחבל, האב של אותה חברה, תועד בהמשך מדבר עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואומר לו כי רדף אחריו יחד עם בנו: "רדפתי אחריו, ראיתי אותו רץ עם סכין, אני רודף אחריו צועק 'וואקף, וואקף'. עצור עצור. הוא המשיך לרוץ. לא רציתי לירות, הייתי במרחק גדול ממנו, פחדתי לפגוע בעוברי אורח, כל מי שעובר בכיכר ליד היה יכול לקבל כדור.
"ואז , בשלב כלשהו כמה שאפשר הדבקתי אותו בריצה, אני והבן. ואז עברה אישה מבוגרת מולו. הוא כבר הגיע למרחק 10 מטר ממנה. ואמרתי: 'תקשיב, זה או עכשיו לתת בו כדור או שהוא דוקר אותה'. זה שיקול דעת שאני לא יודע אם מבחינה מתמטית זה נכון, אם הייתי פוגע במישהו אחר, זה היה יכול להיגמר אחרת. אבל עצרתי, נכנסתי בין כוונות - נתתי לו כדור והוא נפל 5 מטר ממנה. כדור אחד", שחזר.

במשטרה ערכו סריקות כדי לשלול אפשרות של חשודים נוספים, ובמסגרתן הורם גם מסוק לאוויר. חשוד אחד נעצר באחד הרחובות בעיר, ונבדק האם הוא מעורב.

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע, שיבח את עצמו - ונפצע בתאונה

השר בן גביר הגיע כאמור לזירה, ובצאתו מהמקום נפצע בתאונת דרכים, שבה רכבו התהפך - אחרי שנכנס לצומת ברמזור אדום. מצבו קל. בלשכת בן גביר ציינו כי גם בתו של השר, אחד ממאבטחיו ונהג רכב נוסף שהיה מעורב בתאונה, נפצעו באורח קל. הם פונו לבית החולים אסף הרופא. לפחות שלושה מנוסעי הרכב, כולל השר והבת שלו, לא היו חגורים. כך נודע ל-ynet.
מוקדם יותר, בזירה עצמה, סיפר בן גביר כי שוחח עם האזרח שירה בדוקר, הודה לו ותיאר אותו כגיבור. בן גביר אמר שהאזרח סיפר לו שקיבל את הנשק שלו לפני ארבעה חודשים כחלק מהמדיניות של השר לחימוש אזרחים, והתפאר במדיניות הזו כמצילת חיים.
5 צפייה בגלריה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
חשד לפיגוע דקירה רמלה
גופת המחבל בזירה
5 צפייה בגלריה
כוחות ביטחון מגיעות לזירה
כוחות ביטחון מגיעות לזירה
כוחות המשטרה שהוזעקו לזירה
בן גביר טען שהאזרח שחיסל את המחבל קיבל את נשקו לפני ארבעה חודשים "בזכות" הרפורמה שהוא הוביל. "שמעתי ממנו שכשהוא רץ וחשב, משפטית, לא משפטית. הוא נזכר במדיניות שלי ואמר לעצמו שהוא חייב לנטרל את המחבל הזה. האירוע הזה מוכיח בפעם המי יודע כמה שנשק מציל חיים. שנשק אצל אזרחים מציל חיים. הודיתי לגיבור הזה, אמרתי לו תודה בשם מדינת ישראל. אנחנו עוד נעשה לו הוקרה. וצריך לומר שנמנע פה בנס גדול אירוע שהוא עם הרבה הרבה יותר נפגעים וחלילה וחס גם הרוגים".
בהמשך תקף בן גביר את ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטת הקבינט לאפשר ביקורי נציגים זרים של מחבלים בכלא, קרא לו גם להיכנס לרפיח. "אני אומר לרה"מ תשקול עוד פעם מחדש. הנוחבות האלה צריכים לקבל כדור בראש במסגרת חוק עונש מוות למחבלים. ואם לא, אז לכל הפחות לשבת בבתי כלא בלי תנאים, בלי קייטנות ובלי ביקורים".
הדיווח על האירוע התקבל במד"א בשעה 16:21. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים אסף הרופא. נמסר כי היא בהכרה, וסובלת מדקירה בפלג גופה העליון. מבית החולים נמסר כי היא הועברה לחדר הטראומה, ובהמשך עדכנו שמצבה התייצב מעט ומוגדר כעת בינוני.
5 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר וממ״ז מרכז, ניצב אבי ביטון בזירת הפיגוע ברמלה
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר וממ״ז מרכז, ניצב אבי ביטון בזירת הפיגוע ברמלה
בן גביר בזירה, לצד מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון
(צילום: באדיבות עוצמה יהודית)
5 צפייה בגלריה
רכבו של השר איתמר בן גביר
רכבו של השר איתמר בן גביר
הרכב של בן גביר שהתהפך
(צילום: שמוליק דודפור)
חובש רפואת חירום מיחידת האופנועים של מד"א, מנדי אמיתי, סיפר: "הגענו למקום במהירות, ראינו צעירה כבת 18 כשהיא בהכרה וסובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון. ביצענו חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שהיא בהכרה ומצבה מוגדר קשה".
הפיגוע מגיע כשברקע המתיחות הביטחונית הגבוהה בצל המלחמה בעזה. מוקדם יותר היום מסר צה"ל כי כוחות צה"ל עצרו שני מחבלים שהגיעו לחוות "מכוך" בבנימין, כשבידי אחד מהם גרזן, בכוונה לבצע פיגוע באזור. בסריקות ברכבם אותרו גרזינים וסכינים נוספים. ביום ראשון האחרון חוסלה מחבלת שניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות בבקעת הירדן. לא היו נפגעים בקרב החיילים.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום.