4 צפייה בגלריה
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה החדש בנתב"ג
אוהל בדיקות הקורונה בנתב"ג
(צילום: אבי חי)
515 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לנגיף הקורונה. בסך הכול פוענחו עד כה כ-30 אלף בדיקות, ומכאן ששיעור החיוביים עומד על 1.7%. מנתונים מעודכנים לערב זה (ראשון) עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 121 חולי קורונה, 61 מהם במצב קשה. מדובר בירידה קלה לעומת מספר החולים הקשים בבוקר. גם במספר המונשמים חלה ירידה מ-16 הבוקר ל-14 הערב.
עוד לפי נתוני משרד הבריאות, היום אושפזו 15 חולים חדשים במצב קשה - ואתמול אושפזו 16. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 6,448 חולי קורונה, אחד מהם היום. מאז תחילת החודש נפטרו בישראל 16 חולים.

בנוסף, למרות הקריאה של ראש הממשלה נפתלי בנט ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, שציינו כי יש להימנע מנסיעות לא חיוניות לחו"ל, כ-22 אלף ישראלים יצאו היום מהארץ.
ורבים שבים בעודם נושאים את הנגיף - בסוף השבוע אובחנו 192 בני אדם שחזרו מחו"ל והם חיוביים לקורונה. 28 מהם הגיעו מבריטניה, 27 מיוון, 18 מקפריסין, 18 מטורקיה, 16 מספרד ו-16 מארה"ב. עוד עשרות מאומתים הגיעו ממדינות נוספות בעולם, בהן אוזבקיסטן, רוסיה, צרפת, הולנד, גרמניה, האיים המלדיביים, גאנה וסרביה.
4 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
היום: כ-22 אלף ישראלים יצאו לחו"ל. נתב"ג
(צילום: שמוליק דודפור )
4 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
תורי הענק בנמל התעופה, למרות קריאת רה"מ שלא לטוס
(צילום: שמוליק דודפור )
בתוך כך, מלשכת של שר הבריאות ניצן הורביץ נמסר כי בתום הערכת מצב שקיים עם מנכ"לי קופות החולים, פיקוד העורף ובכירי משרד הבריאות, סוכם על הרחבת פריסת מתחמי הבדיקות בפריפריה תוך 48 שעות, וכן על הגדלת שעות הפעילות של המתחמים הפועלים בתל אביב ובפתח תקווה.
יש לציין כי בפיקוד העורף הודיעו בצהריים על הרחבת המתחמים. עוד סוכם כי מרבית המתחמים יפעלו מעתה גם בסופי שבוע. כבר כעת, לפי התכנון המקורי, המתחמים בתל אביב-יפו, פתח תקווה ראשון לציון, רחובות ומודיעין אמורים לפעול באופן מוגבר וגם בימי שבת.

פרופ' אש: "התחלואה עוד תעלה"

בתדרוך שהעביר הערב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, על רקע העלייה בתחלואת הקורונה בישראל ותורי הענק לבדיקות במתחמים השונים, הוא אמר כי "גל התחלואה צפוי לגדול עוד יותר". אש ציין כי מערכת הבריאות נערכת לפתיחת שנת הלימודים, ובוחנת כיצד והאם להדק את ההגבלות הקיימות על טיסות לחו"ל.
"אסור לנו להיות אדישים למצב", הוסיף פרופ' אש, "חייבים להיענות להנחיות, לרבות ובעיקר עטיית מסכות במקומות סגורים, להקפיד על הבידודים וללכת להתחסן". הוא קרא למי שנמצא בבידוד להקפיד עליו, ואמר גם כי האכיפה על כך תגדל מהיום. עוד הוא ציין: "נחזיר את התו הירוק כדי שנוכל להשאיר את המשק פתוח, רק בצורה בטוחה יותר".
4 צפייה בגלריה
עומס במתחם הבדיקות בכיכר רבין
עומס במתחם הבדיקות בכיכר רבין
עומס במתחם הבדיקות בכיכר רבין, תל אביב
(צילום: נדב אבס)
"תקופת הבידוד נועדה למנוע הדבקות והעברה של הנגיף למישהו אחר", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות, "זה יכול להיות בן משפחה, זה יכול להיות חבר. חבל על זה". עם זאת, למרות הגדלת האכיפה, הוא ציין כי בשלב זה אין כוונה לחזור לאיכוני שב"כ במסגרת החקירות האפידמיולוגיות.
בהתייחס לתורי הענק בנתב"ג הוא ציין: "בימים אלה אנחנו חושבים מה נדרש כדי להגביל את הטיסות עוד יותר. אנחנו בוחנים אם להרחיב את רשימת המדינות שאסור לטוס אליהן".