2 צפייה בגלריה
סיפראש טגניה שנייה משמאל ואחיותיה שנרצחה על ידי בן זוגה
סיפראש טגניה שנייה משמאל ואחיותיה שנרצחה על ידי בן זוגה
"הילדים מתגעגעים לאמא". סיפראש טגניה (שנייה משמאל) ואחיותיה
לפני כשלוש שנים נרצחה סיפראש טגניה באכזריות על ידי בעלה. היא הייתה בת 36 והותירה אחריה ארבעה ילדים. הוריה של סיפראש אימצו את ילדיה ומנסים כיום למלא את החלל העצום שהשאירה, אבל מתקשים לעשות זאת כפנסיונרים.
"הוריי אנשים מבוגרים שלא עובדים", מספרת אסקדר, אחותה של סיפראש. "הילדים האלה מתגעגעים לאמא שלהם, הפכו להם את החיים. צריך לקנות להם אוכל ובגדים. הוריי מצאו את עצמם בקשיים כלכליים".
כמו משפחת סיפראש, משפחות רבות של נשים שנרצחו על ידי בני זוגן נאלצות להתמודד, בנוסף לאבל, גם עם מצוקה כלכלית. בעקבות פגישה שניהל בשבוע שעבר שר הרווחה מאיר כהן עם נציגי אותן משפחות החליטו השר ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר לגבש מתווה ולהעלות את הקצבה ב-20 עד 30 אחוז, סכום שלא יפחת מ-2,500 שקל עבור כל ילד. מדובר במענה שמתבסס על תקציב המשרד ולא זקוק לאישור נוסף.
2 צפייה בגלריה
טקס חילופי שרים במשרד העבודה והרווחה
טקס חילופי שרים במשרד העבודה והרווחה
"תוספת משמעותית". מאיר כהן
(צילום: מתן רייזמן, לע"מ)

"זה אבסורד שאחרי שמשפחות עברו טראומה כל כך קשה הן גם עלולות להידרדר לעוני", אמר כהן. "מדובר בילדים שהופכים למעשה לנטל כלכלי על בני משפחתם, בדרך כלל הסבא והסבתא. השגנו תוספת משמעותית של 105 מיליון שקל כדי להתמודד עם התופעה".
"מדובר בבשורה עבור מאות משפחות, שאליהן נוספים כעשרים ילדים בשנה", מסבירה עו"ד מיקי רויטמן, ממארגני הפגישה אצל השר. "הגדלת שיעורי הגמלה תבטיח את סיכויי היתומים להשתקם”, מוסיפה לרה צינמן, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות. שירה איסקוב, שנכחה גם היא בפגישה, הוסיפה: "לאחר שמשפחה עוברת מעשה אלימות כל כך אכזרי, השיקום שלה תלוי גם ביכולתה להשתקם כלכלית. לכן ישנה חשיבות מאוד גדולה להגדלת הקצבה עבור הילדים הללו שסובלים גם ככה".