כמעט שלוש שנים אחרי שהפכה ליושבת ראש מפלגת העבודה, הודיעה היום (חמישי) ח"כ מרב מיכאלי כי היא תפרוש מהחיים הפוליטיים לקראת הבחירות הבאות לכנסת. "אני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024. כדי להיערך לבחירות אלו אני מתכוונת להקדים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה ולקיים אותן בעוד ארבעה חודשים", אמרה מיכאלי. "אין לי כוונה להתמודד בפריימריז. אני לא אתמודד גם על מקום ברשימה הבאה לכנסת". ynet העביר את הצהרת ח"כ מיכאלי בשידור ישיר.
"מדינת ישראל נמצאת בימים אלו בשבר גדול", אמרה ח"כ מיכאלי בתחילת דבריה. "מתוך השבר הנורא הזה צריך שתהיה לישראל התחלה חדשה, ריסטרט,כדי שזה יקרה צריכות להתקיים בחירות, ואני משוכנעת שישראל הולכת לבחירות בשנת 2024. כדי להיערך לבחירות אלו, אני מתכוונת להקדים את הפריימריז לראשות מפלגת העבודה בתקווה שהמלחמה תסתיים עד אז וכל החטופים יחזרו אלינו".
מיכאלי אמרה עוד: "אם הבחירות לכנסת יוקדמו עוד יותר, מה שאני מאוד מקווה שיקרה, אנחנו נקדים את הפריימריז בהתאם. אני קוראת לכל הגברים והנשים, גיבורים, אזרחים שמתלבטים בימים אלו אם להצטרף לחיים הפוליטיים, כן להיכנס לפוליטיקה. טוב להתפקד ולהתמודד במסגרת מפלגת העבודה. מפלגת העבודה היא גוף חשוב וחיוני שנדרש לשקם את מדינת ישראל אחרי השבר הכול-כך נורא שעובר עלינו.
"היום יותר מתמיד ישראל זקוקה למפלגת מרכז-שמאל ציונית דמוקרטית. אני מאמינה במפלגת העבודה, לכן כל כך נלחמתי עליה. מפלגת העבודה היא היחידה שהמצע שלה הוא באמת מגילת העצמאות, היחידה בגוש הדמוקרטי שהיא באמת דמוקרטית, היחידה שמחויבת לשוויון מגדרי והיחידה שיש לה תשובה ליום שאחרי המלחמה, שמבינה שביטחון אמיתי יבוא מהסדר מדיני".
יו"ר העבודה הוסיפה כי "אני מאמינה שהעבודה צריכה ויכולה לשוב ולהיות שחקנית משמעותית מאוד בקביעת עתידה של מדינת ישראל. יחד עם חברותיי וחבריי הייתי אחראית להצתה של מפלגת העבודה ולהצלחתה בבחירות לכנסת ה-24. כמי שעמדה בראש המערכת, אני אחראית גם על מצבה של המפלגה היום. אחריות היא לא רק על הצלחות. אני כן אהיה כאן כדי להעביר למנהיג או למנהיגה הבא או הבאה את ההנהגה בצורה הטובה ביותר".
1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי מצהירה הצהרות תקשורת פרישה פורשת עזיבה מפלגה מפלגות מפלגת העבודה
מרב מיכאלי מצהירה הצהרות תקשורת פרישה פורשת עזיבה מפלגה מפלגות מפלגת העבודה
מיכאלי, הבוקר. "אחריות היא לא רק הצלחות"
(צילום: יובל חן)
ח"כ גלעד קריב מהעבודה אמר בעקבות ההצהרה: "מרב מיכאלי קיבלה את ההחלטה המתבקשת ואני מברך ומעריך אותה על כך. ההחלטה הזו משקפת את רצון הרוב המכריע של חברי ומצביעי מפלגת העבודה. בימים הקרובים אפעל לאימוץ דפוס של הנהגה משותפת לחודשים הקרובים יחד עם חברותיי לסיעה. לצד התמיכה במאמץ להחזרת החטופים ובמאמצי הלחימה של צה"ל, על מפלגת העבודה להוביל את ההתארגנות המחודשת בשמאל הציוני ואת המאבק הציבורי להדחת נתניהו ולהקדמת הבחירות".
ח"כ אפרת רייטן, אף היא מהעבודה, אמרה: "אני מודה מקרב לב ליו"ר המפלגה, מרב מיכאלי, על הדרך והאמונה במפלגה. מיומה הראשון פעלה ללא לאות למען חברה צודקת, דמוקרטית ושוויונית. אין עוד הרבה אנשים בפוליטיקה הישראלית עם חוזק, יושרה וניסיון כמו שלה, ועל כך הערכתי הרבה".
ממרצ נמסר בתגובה מפיו של מזכ"ל המפלגה תומר רזניק: "הודעתה של מיכאלי חשובה, גם אם מגיעה באיחור, אולם אסור למחנה השמאל הציוני בכלל ולמפלגת העבודה בפרט לחזור על הטעות של הבחירות הקודמות. מרצ, העבודה והחלקים השמאליים בתנועת המחאה צריכים לרוץ במשותף. אני קורא לוועידת העבודה ולחברי סיעתה בכנסת לאמץ החלטה על איחוד כוחות פוליטי שראשיתו בחירות משותפות לראשות מחנה השמאל".
זהבה גלאון, לשעבר יו"ר מרצ, אמרה: "יפה מרב. מנהיגות לוקחת אחריות. עכשיו - איחוד גדול בשמאל".

ביקורת על הסירוב להתאחד עם מרצ

מיכאלי, נזכיר, מכהנת כיו"ר מפלגת העבודה מאז תחילת 2021. בבחירות האחרונות בנובמבר אשתקד היא הובילה את המפלגה למפלה שבה צנח מספר הח"כים שלה בכנסת לארבעה בלבד. מיכאלי ספגה אז ביקורת קשה על כך שלאורך קמפיין הבחירות סירבה להתאחד לרשימה משותפת עם מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה – באופן שרק הגדיל את הרוב של הקואליציה שהקים ראש הממשלה בנימין נתניהו.
"הכתובת הייתה על הקיר. העבודה ניהלה קרב פירורים עם מרצ. אם היא לא תלך, ידיחו אותה. אין לה קהל ואין לה מצביעים", אמר כבר בבוקר שאחרי הבחירות בשנה שעברה בכיר בעבודה. מיכאלי סירבה אז לפרוש, והאשימה את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכישלון, בטענה שהוביל קמפיין שקרא להצביע למפלגה הגדולה בגוש: "זה מה שהפיל וחיסל את מרצ, וכמעט חיסל את מפלגת העבודה", אמרה אז.