ישראל תבצע מבצעים נקודתיים כמו סיכולים של פצצות "מתקתקות", ותתגבר את הכוחות ביו"ש, אך תימנע מיציאה למבצע רחב בסגנון "חומת מגן". "מה שנעשה יהיה ממוקד ונחוש. לא נצא במהלך דרמטי שיפרק את הרשות הפלסטינית. זה לא האינטרס הישראלי. צריך לפרוס כוחות בשטח ולהרגיע כמה שיותר", אמר בכיר ישראלי.
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בחרמש
זירת הפיגוע בחרמש
חיילים בשומרון
(צילום: שאול גולן)
הבכיר ציין כי לא הייתה הצדקה לכינוס של הקבינט המדיני-ביטחוני כפי שדורשים שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. לדבריו, אנחנו נמצאים בעלייה של "מפלס המים" של הטרור, אחרי הפיגוע הקשה, וכן בעקבות סיכול חוליית המחבלים ליד ג'נין, שבוצע מהאוויר - לראשונה זה 17 שנה. "לפני חצי שנה נכנסו מחבלים למסעדה בבקעה, ולולא היה להם מעצור בנשק הם היו מבצעים שם טבח. יש פיגועים כל הזמן. שרי הקבינט מעודכנים במצב באיו"ש. לא היה טעם בכינוס קבינט כדי לתת סקירה על הפיגוע", הסביר.
עוד אמרו בכירים בממשלה כי לא היה מקום לכינוס קבינט, משום שהפעולות שעליהן הוחלט - בסבירות גבוהה ובינונית לא צפויות להביא למלחמה. "צריך כעת קור רוח. זה פיגוע קשה. יהיו עוד פיגועים ויהיו ימים מורכבים לפנינו. הבעיה המרכזית שהרשות הפלסטינית כבר ביום שאחרי אבו מאזן, וכעת צריכים פעולות מייצבות. באופן פרדוקסלי הפעולות שביצענו מול גוב האריות הרגיעו טיפה את שכם וזה יצר יציבות לרשות. זה יצר חופש פעולה לרשות", אמרו, וציינו שלא היה טעם לכנס קבינט רק כדי לאפשר לבן גביר לדבר לבייס שלו.


בישראל חוששים מפעולות תג מחיר, ולכן ההנחיה לצבא ולמשטרה היא לפרוס כמה שיותר כוחות - כדי למנוע פעולות נקמה.
במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם תקיים מחר התייעצות סגורה בעקבות ההסלמה בשטחים וזאת לבקשת הפלסטינים ואיחוד האמירויות.