אחרי שהתעקשה להישאר במרוץ למרות עוד ועוד הפסדים לטראמפ בפריימריז, וגם אחרי שהלילה נחלה תבוסה והפסידה בכמעט כל ההתמודדויות ב"סופר-טיוזדיי", ניקי היילי מתכוונת להודיע היום כי תפרוש מהפריימריז הרפובליקניים לנשיאות ארה"ב. כך דיווחו היום כמה כלי תקשורת אמריקנים, בהם הוול סטריט ג'ורנל ורשת CNN, בהתבסס על מקורבים לשגרירת ארה"ב לאו"ם לשעבר.
1 צפייה בגלריה
ניקי היילי קמפיין בחירות ב דרום קרוליינה לקראת פריימריז רפובליקניים ארה"ב
ניקי היילי קמפיין בחירות ב דרום קרוליינה לקראת פריימריז רפובליקניים ארה"ב
(צילום: רויטרס / Alyssa Pointer)
על פי הדיווח, היילי תודיע על פרישתה בנאום שתישא היום בעיר צ'רלסטון, שבמדינת דרום קרוליינה - מדינה שבה שימשה כמושלת בעברה.
החלטתה של היילי לפרוש מגיעה לאחר שכאמור בלילה היא ניצחה במדינה אחת בלבד מתוך 15 שהצביעו ב"יום שלישי הגדול" בפריימריז הרפובליקניים. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ זכה כמעט ברוב המדינות ונמצא בדרך הכמעט ודאית להבטחת מועמדותו לנשיאות בבחירות שייערכו ב-5 בנובמבר השנה, לאחר שצבר 995 צירים במרוץ הרפובליקני לבית הלבן. מספר הצירים הנדרש כדי לנצח רשמית הוא 1,215. לפי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שציטט מקורבים להיילי, היא אינה צפויה להביע היום את תמיכתה בטראמפ.
היילי, שנשארה המועמדת האחרונה והיחידה שהתעקשה לאתגר את טראמפ אחרי ששאר המועמדים פרשו מוקדם מאוד במרוץ ורובם הביעו את תמיכתם בנשיא לשעבר, אמרה עד כה שהיא מתכוונת להישאר במרוץ הרפובליקני לפחות עד ה"סופר טיוזדיי", ושתמשיך להתמודד בפריימריז "עד שהאדם האחרון יצביע". זאת, לדבריה, "משום שאני מאמינה באמריקה טובה יותר ובעתיד זוהר יותר לילדים שלנו".
פרישתה מהפריימריז תותיר את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ כמועמד היחיד במפלגה, והוא צפוי, אם לא תהיה דרמה גדולה, אולי משפטית שתעצור אותו, להתמודד בנובמבר מול הנשיא המכהן ג'ו ביידן לשחזור של הבחירות האחרונות.
בנאום הניצחון שלו הלילה, אחרי שניצח ב-14 מתוך 15 המדינות, טראמפ לא הזכיר את היילי והתמקד ביריבו, שאותו כינה "הנשיא הגרוע ביותר" בהיסטוריה. "5 בנובמבר הולך להירשם כיום החשוב ביותר בהיסטוריה של ארצנו", אמר טראמפ בנאום מאחוזתו מאר-א-לאגו בפלורידה.