ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (חמישי) עם בני משפחות החיילים שנחטפו על-ידי חמאס, ואמר להם כי "רק המשך הלחץ הצבאי העוצמתי שהפעלנו ונפעיל הוא זה שיחזיר את חטופינו ואת כולם". בני המשפחות נשאו הערב דברים, ותקפו את התנהלות הממשלה בנוגע לקידום עסקת חטופים: "נקבל 134 ארונות?".

דורון פרץ, אביו של החטוף סרן דניאל פרץ, אמר בפתח ההצהרה כי "נפגשנו עם ראש הממשלה פעם ראשונה, ואני אישית רציתי להביע בפניו את המעבר הבלתי נתפס של משפחה שמייחלת לשובו של הבן - שנודע לנו שהוא נרצח ב-7 באוקטובר אחרי 162 ימים". לדבריו, "שיקפנו לראש הממשלה ולאשתו באיזה עולם אנחנו חיים. באיזה עולם אנחנו חיים שלדעת שהילד נרצח זו הקלה. חייבים להחזיר את כולם ללא יוצא מן הכלל".
רובי חן, אביו של החטוף איתי חן, הוסיף: "לצערי לא שמענו מראש הממשלה דברים חדשים. יש לו מדניות שהוא מאמין בה - ועל אף הימים הוא ממשיך להאמין בה". לדבריו, "יש ביטחון צבאי אבל יש גם מושג חדש שזה ביטחון חברתי שהוא לא פחות חשוב לאזרחי ישראל, האזרחים חייבים לקבל את הביטחון האזרחי שדואגים להם, שאפשר לצאת לתקיפה ולעתיד חדש. הוכחנו שאנחנו פה לתמיד וחמאס למד את הלקח, אבל הביטחון האזרחי של מדינת ישראל לא פחות חשוב אנחנו רוצים להוציא החוצה כמה שיותר חיים וגם את החללים".
1 צפייה בגלריה
רונן נאוטרה, רובי חן והרב דורון פרץ בהצהרה לתקשורת בירושלים
רונן נאוטרה, רובי חן והרב דורון פרץ בהצהרה לתקשורת בירושלים
"שאלנו את רה"מ אם נקבל 134 רון ארדים?". רונן נאוטרה, דורון פרץ ורובי חן
(צילום: שלו שלום)
רונן נאוטרה, אביו של עומר נאוטרה, סיפר כי בנו הוא חייל בודד שעלה מארה"ב, "ציוני גאה שבא לפה מתוך אמונה אמיתית בצדקת הדרך - ומתוך רצון לתרום למדינה". לדבריו, "אמרנו לרה"מ שעם ישראל מסתכל ורואה, וחושב שבבקו"ם מתחיל תהליך שכל אם ואב נותנים את הילד שלהם לצבא. האם ההורים שנותנים את הילדים לצבא יכולים לסמוך על ממשלת ישראל והעומד בראשה שהם יעשו הכול להחזירם הביתה.
"חצי שנה לתוך התהליך והילדים שלנו לא בבית. שאלנו את רה"מ אם נקבל 134 רון ארדים חס וחלילה?", הוסיף. "זה לא מקובל עלינו. רה"מ התחייב בפנינו שהוא יעשה הכול להביא אותם. אנו דורשים שזה ייעשה מהר ועכשיו".
בפגישה שנערכה מוקדם יותר אמר ראש הממשלה לבני המשפחות כי הוא יודע שכל יום שעובר עליהם הוא גיהינום, והוסיף: "הבנים שלכם הם הגיבורים שלנו. גיבורי ישראל. כפי שהחזרנו עד היום 123 מחטופינו, אני מחויב להחזיר את כולם, כולל כולם. לא אשאיר מאחור אף אחד. אני עוסק בזה יומם ולילה באופן אישי".
לדברי נתניהו, "אנחנו מחזיקים בנכסים אסטרטגיים של חמאס. זהו מפתח נוסף לשחרור בנינו ובנותינו (מלבד הלחץ הצבאי, א"א). כבשנו את צפון הרצועה ואת חאן יונס. ביתרנו את הרצועה, ואנחנו נערכים לכניסה לרפיח. כדי להחזיר את כולם, צריך להשתמש בכל הנכסים הללו בצורה מושכלת במשא ומתן שאני מנהל בעצמי מדי יום - כדי להחזיר את כולם ולא רק חלק".
אחרי הפגישה אמרה נציגת המשפחות כי נתניהו הגביל את השיחה איתם לשעה אחת בלבד - אך בהמשך הפגישה התארכה.

מוקדם יותר היום בני המשפחות מסרו הצהרה ראשונה בבקו"ם בתל השומר, וענת - אימו של החייל מתן אנגרסט - הבהירה כי שתקו עד כה לבקשת המדינה וגורמי הביטחון. לדבריה, "היום אנחנו מבינים שמניין ימי השתיקה עולה, וביחס הפוך - מניין הבנים שיחזרו הביתה בחיים".
ענת הוסיפה כי "מדובר בילדים, שרק סגרו קלמר וחגגו בנשף. ילדים שעוד גרים בבית, והאחים הקטנים שלהם עוברים ליד החדר הריק ושואלים את השאלות הכי תמימות וקשות שיורות חיצים ישר ללב. הבנים שלנו הופקרו בדרך שבה הוצבו על הגנת המדינה. רובם שילמו על כך בחייהם ומוחזקים כגופות נרקבות. חיילים ששרדו מוחזקים פצועים בתנאים לא אנושיים, עוברים ייסורים, עינויים בתת-הקרקע בקור מקפיא, בכלובים קטנים, ללא אור יום ומורעבים. סירחון עם חמצן דחוס, שמקשה על נשימה ותנאי תברואה ותחלואה מסוכנים".
לדבריה, "אנחנו דורשים לשים על השולחן בצורה גלויה מהו מחיר הפקרת הבנים שלנו. עם איזה מצב בלתי הפיך מדינת ישראל לא תדע להתמודד? תשובות כמו אנחנו עושים הכול לא מספקות יותר - כי אם עושים הכול והם עדיין לא כאן, אז נכשלתם".
אורנה נאוטרה, אימו של עומר נאוטרה, הוסיפה: "אחרי חצי שנה, אין מלחמה עצימה, ואין עסקה. בשיחות מדברים על פעימה חלקית. ראש הממשלה, דמיין את הבנים הצעירים שלך מוחזקים בידי השטן. אחרי חצי שנה כולם הומניטריים. אין זמן אחר לדון בחיילים. אין להם זמן לפעימות או עסקאות חלקיות. די למשיכת הזמן. כל העולם מבין שמדובר בדיני נפשות, האם גם לך זה ברור ראש הממשלה? לנו אין יום ואין לילה, ובוודאי שאין פגרה. האחריות להחזרת הבנים שלנו מוטלת על כתפיך ראש הממשלה".