משרד החוץ האיראני טוען כי טהרן "לא מעורבת" בתקיפת הספינה "מרסר סטריט" במפרץ עומאן. שעות בודדות לאחר האירוע בישראל הטילו אחריות על איראן. "המשטר הציוני ניסה לייצר אימה, ההאשמות האלה על מעורבות איראן נידונות על ידי טהראן", נמסר ממשרד החוץ בטהרן. בישיבת הממשלה ראש הממשלה נפתלי בנט התעקש כי איראן אחראית. "את המסר נעביר לה בדרכים שלנו", אמר בסוף דבריו.
בפתח הישיבה אמר: "בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים. איראנים שתקפו בכטב"מ את הספינה כיוונו לפגוע במטרה ישראלית". הוא התייחס להודעת משרד החוץ האיראני, שיצאה דקות ספורות לפני ישיבת הממשלה: "שמעתי שאיראן באופן פחדני מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, מתכחשת לזה. אני קובע באופן מוחלט - איראן היא שביצעה את התקיפה".
2 צפייה בגלריה
ספינת MERCER STREET שהותקפה
ספינת MERCER STREET שהותקפה
איראן מכחישה מעורבות, בישראל מתעקשים: "היא אחראית"
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
ספינה שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית הותקפה סמוך לעומאן
ספינה שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית הותקפה סמוך לעומאן
הספינה שנפגעה במפרץ עומאן
(צילום: Johan Victor מתוך marinetraffic.com)

בנט שלח מסר למדינות העולם: "ההתנהלותה הבריונית של איראן מסוכנת, לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, חופש שיט וסחר בינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האירני שהם עשו טעות קשה".
בשורת שיחות מדיניות בישראל הקפידו להציג את האירוע כהוכחה להתנהגות התוקפנית של איראן כדי להפריך את הסימטריה שבטהרן מנסים לייצר סביב נקמה על התקיפות בסוריה. שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם מקביליו בארה"ב ובבריטניה ודן עימם על גיבוש התגובה הבינלאומית נגד איראן.
בתקרית נהרגו שני אנשי צוות שהיו על הסיפון - רומני ובריטי - אך למעשה, עד כה אף אחד לא הפנה אצבע מאשימה כלפי איראן: לא ארה"ב, לא בריטניה ולא רומניה.
בישראל הציגו את ההתנהלות האיראנית כטרור נגד חפים מפשע וכפגיעה בנתיבי הסחר הימיים - וצפויים להגיש תלונה גם למועצת הביטחון של האו"ם.