ספינה שהופעלה על ידי חברת הספנות הבריטית Zodiac Maritime, שנמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר, הותקפה הלילה (בין חמישי לשישי) בים הערבי, סמוך לחופי עומאן. משרד ההגנה הבריטי שדיווח על התקרית מסר כי המתקפה התרחשה ליד האי מסירה השייך לנסיכות.
1 צפייה בגלריה
ספינה שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית הותקפה סמוך לעומאן
ספינה שהופעלה על ידי חברה בבעלות ישראלית הותקפה סמוך לעומאן
הייתה בדרכה לאיחוד האמירויות. הספינה MERCER STREET שהותקפה
(צילום: Johan Victor מתוך marinetraffic.com)
הספינה שהותקפה, MERCER STREET, היא בבעלות יפנית ושטה עם דגל ליבריה. מחברת Zodiac Maritime נמסר כי הספינה עשתה דרכה מהעיר דאר א-סלאם שבטנזניה אל נמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות ללא מטען. "נספק מידע נוסף כשהוא יהיה זמין", נמסר עוד.
משרד ההגנה הבריטי מסר כי הוא חוקר את התקרית. גם הארגון הימי UKMTO, השייך לצי המלכותי של בריטניה ומנטר אחר בטיחות נתיבי סחר ימיים, דיווח על האירוע ומסר כי לא מדובר במתקפה שבוצעה על ידי פיראטים. עומאן לא מסרה פרטים על האירוע, וכך גם הצי האמריקני שמפטרל באזור. גם בתקשורת האיראנית לא התייחסו לתקרית.
בתחילת החודש הותקפה בצפון האוקיינוס ההודי הספינה CSAV TYNDALL, ספינת מטען שהייתה בעבר בבעלות ישראלית-חלקית ועשתה את דרכה לאיחוד האמירויות. לא היו נפגעים בתקרית.
התקיפה הזו התרחשה אחרי שבמשך כחודשיים וחצי לא דווח על תקריות כלשהן במלחמת הצללים הימית שלפי דיווחים מתנהלת בין ישראל לאיראן. לפני חודשיים עלתה באש ספינת חיל הים האיראני, אך כלל לא ברור אם מדובר היה בתקלה או מתקפה מכוונת. לפי דיווחים, במלחמת הצללים בין ישראל לאיראן נפגעו כלי שיט רבים שמזוהים עם שתי המדינות.
המקרה האחרון שפורסם קודם לכן אירע ב-13 באפריל, אז הספינה HYPERION RAY שבבעלות רמי אונגר הותקפה ליד נמל אל-פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. התקיפה הזו הגיעה אחרי החבלה בספינת הביון האיראנית "סאביז", שיוחסה לישראל, וכמה ימים אחרי הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז - שגם כן יוחס לישראל.
ישראל העריכה שתקיפת HYPERION RAY הייתה תגובה על החבלה ב"סאביז", ולא על הפיצוץ בנתנז. בירושלים, בכל מקרה, החליטו להוריד את גובה הלהבות בעימות הימי - בין היתר בעקבות המתיחות שעורר הפיצוץ בנתנז - ולא להגיב על אותה תקיפה.