נמשכת האכיפה של כוחות הביטחון נגד מאחזים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון: כוחות מג"ב ומשטרה הגיעו הבוקר (שני) למאחז עוז ציון בבנימין ופינו חמישה מבנים, בהם בתי מגורים של משפחות וכן בית כנסת. בתוך כך נעצרו שלושה צעירים שהתעמתו עם הכוחות. לוחמי מג"ב הציבו טבעות חסימה סביב המאחז ומנעו מאנשים להגיע ולתעד.
2 צפייה בגלריה
לוחמים מבודדים רכב בחומש
לוחמים מבודדים רכב בחומש
לוחמים מבודדים טנדר שהוביל קרשים לחומש
(צילום: ישיבת חומש)
כדי להקשות על הפינוי ריתקו עצמם שני צעירים למתקן מתכת המחובר לקרקע הבטון באחד המבנים. מטרתם היא למשוך זמן ולאפשר בינתיים לפעילים נוספים להגיע למקום. מדובר שבאופן התבצרות שמוכר לכוחות הביטחון מפינויים קודמים במאחזים אחרים, בין השאר ביצהר.
שר הביטחון בני גנץ וצה"ל פועלים בתקופה האחרונה באופן תקיף נגד התופעה. הפינוי מבוצע בהתאם לצווי תיחום מנהליים שהוטלו באחרונה על שורת גבעות ומאחזים בשומרון ובבנימין. הצווים אוסרים על בנייה כלשהי בתחומי המאחז ומאפשרים למערכת הביטחון לאכוף בנייה בלתי חוקית של מבנים ורכוש ללא כל התראה.
ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית), שהגיע למאחז עוז ציון, התעמת עם אחד השוטרים שלא נתן לו להתקרב לצעירים. "תאוות ההרס של בנט גנץ להרוס מאחזים לא נגמרת", אמר ח"כ בן גביר. "הממשלה גיבורה רק על יהודים".
2 צפייה בגלריה
נריה זארוג מתבצר אזק עצמו יצהר פעולות לחילוצו
נריה זארוג מתבצר אזק עצמו יצהר פעולות לחילוצו
ארכיון. פעיל ימין אזוק למתקן מתכת ביצהר ב-2019
לכוחות הוא אמר: "אני דורש מכם שלא לנהוג באלימות. כל פגיעה תגיע לידי תביעה נגד כל שוטר שירים יד ובכנסת יתקיים דיון והנושא לא יעבור בשתיקה"
במקביל פעלו המינהל האזרחי ומג"ב גם במאחז חומש והחרימו קרשים שהובאו למקום באמצעות טנדר בטענה שהם מיועדים לבנייה לא חוקית. תלמידי הישיבה במקום התגודדו סביב הטנדר והתעמתו עם הלוחמים. ארבע מהתלמידים נפצעו באורח קל. אחרי שכוח מג"ב עזב את המקום ניהלו גורמים מהישיבה דיון עם צה"ל להרגעת הרוחות.
מאז ההסכם להסדרת הישיבה באביתר, וביתר שאת מאז רצח יהודה דימנטמן ליד חומש, פועלת מערכת הביטחון לבלום כל התרחבות או הכנסת ציוד בנייה למאחזים.
בשבוע שעבר הקימו ראשי המועצות בשומרון אוהל מול משרד ראש הממשלה וממנו הם מוחים על מדיניות הממשלה כלפי המאחזים. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "הבחירה של ממשלת ישראל להרוס פחונים של יהודים ולהעלים עין מסלילת כבישים ובניית אלפי בתים של ערבים, מעידה כי היא השלימה עם פרויקט ההשתלטות הערבי והאירופי על שטחי יהודה ושומרון. אכיפה סלקטיבית היא עוול. ממשלת מפנה את גבה לאנשי ההתיישבות".