התינוק שפונה אתמול לבית החולים רמב"ם עם פגיעה חמורה בעקבות ברית מילה טופל על-ידי מוהל לא מוסמך. כך נודע הערב (שלישי) ל-ynet.
בוועדה הבין-משרדית של הרבנות הראשית ומשרד הבריאות, שאחראית על הפיקוח וההסמכה של המוהלים, אמרו כי בבדיקה שנערכה בעניין התגלה שהמוהל - שלא הגיע לבית החולים עם המשפחה - לא עבר את ההכשרה הנדרשת.
"ממצאי המקרה המצער הועברו לנציג משרד הבריאות ולאחר בחינת הדברים על-ידו הוועדה תזמן את המוהל", אמרו בוועדה וציינו כי "הוועדה תפעל בהתאם לממצאים שיועלו, וקוראת וממליצה שוב להורים להיעזר אך ורק בשירותי מוהלים המוסמכים על ידי הוועדה בלבד".
1 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
המוהל כלל לא הוסמך על-ידי המדינה לבצע ברית מילה
(צילום: Shutterstock)
כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, התינוק הוכנס לניתוח דחוף בבית החולים לאחר שהגיעה עם קטיעה ופגיעה משמעותית מאוד באיבר מינו. "המשפחה סיפרה לי כי המוהל הוא מנוסה, ועשה ברית גם לבן הבכור שלהם", סיפר ד"ר אכרם אסדי, אורולוג בכיר ברמב"ם.
לדברי הרופא, "ראינו הרבה מקרים לאורך השנים, אבל כרופא שעובד מזה כעשרים שנה אני לא זוכר מקרה חמור כל כך. קשה לדמיין שנוצרה כזו פגיעה מברית". ד"ר אסדי הוסיף כי "לאחר שהגיע לכאן, התינוק נותח על ידי שלושה מנתחים, כדי לנסות לתקן ולאחות את מה שניתן, משום שהייתה גם פגיעה בכלי הדם".
אסדי הבהיר כי התינוק לא נמצא בסכנת חיים, אך ניתן היה למזער את הסיכון. "אני לא יודע מה היה הניסיון של המוהל הזה, אבל כדאי לבחור מוהל מנוסה מאוד", אמר הרופא. "ברית מילה היא פעולה כירורגית ולעיתים ההכשרה היא לא תמיד מקצועית. אנחנו רואים הרבה בריתות לא שלמות וילדים שסובלים מדימומים, שפשופים ופציעות כאלה ואחרות אחרי ברית".