תאמר אל-כילאני, הבכיר ב"גוב האריות" שחוסל הלילה בשכם באמצעות מטען שהוטמן באופנוע, היה ממקימי חוליית הטרור ואחראי באופן ישיר על סדרת פיגועים וניסיונות פיגועים בחודשים האחרונים. גורמי ביטחון אמרו כי הוא היה אחד המרכיבים המרכזיים בתשתית הטרור של "גוב האריות" ולקח חלק משמעותי בקבלת החלטות בארגון. בצה"ל ובשב"כ עדין לא התייחסו לפיצוץ המסתורי שבו נהרג.
אל-כילאני, תושב שכם בן 33, היה המכווין העיקרי של מוחמד מינאוי, המחבל שנתפס עם תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה ביפו בתחילת החודש שעבר. בתחקור הראשוני אמר מינאוי לשוטרים: "באתי לבצע פיגוע במקום עם הרבה אנשים בתל אביב".

3 צפייה בגלריה
היה כלוא שמונה שנים בישראל. אל-כילאני בכרזה שפרסם "גוב האריות"
היה כלוא שמונה שנים בישראל. אל-כילאני בכרזה שפרסם "גוב האריות"
היה כלוא שמונה שנים בישראל. אל-כילאני בכרזה שפרסם "גוב האריות"
מלבד ניסיון הפיגוע, אל-כילאני היה מעורב גם בשורה של פיגועי ירי באזור שכם. בעבר היה כלוא במשך שמונה שנים בבתי כלא בישראל בגין השתייכות לזרוע הצבאית של אש"ף.
לטענת הפלסטינים, הבכיר בחוליית הטרור חוסל על ידי ישראל, כשאופנוע שלידו עבר בעיר העתיקה בשכם התפוצץ. עוד טוענים הפלסטינים, כי הפיצוץ אירע אחרי שמטען חבלה הוטמן באופנוע והופעל על ידי פלסטיני שמשתף פעולה עם ישראל. המשת"פ, לדבריהם, תועד במצלמות אבטחה מפעיל את המטען.
"הוא חוסל באמצעות הנחת מטען TNT דביק", אמרו בחוליית הטרור הבוקר. "אנחנו קוראים לכל העם הפלסטיני להשתתף בהלווייתו".
3 צפייה בגלריה
הפלסטינים טענים: משת"פ תועד מפעיל את המטען. אל-כילאני
הפלסטינים טענים: משת"פ תועד מפעיל את המטען. אל-כילאני
הפלסטינים טענים: משת"פ תועד מפעיל את המטען. אל-כילאני
"גוב האריות" אחראית לשורה של פיגועים בחודשים האחרונים, בהם פיגוע הירי שבו נהרג לוחם סיירת גבעתי סמ"ר עידו ברוך ליד שבי שומרון. חוליית הטרור אחראית גם להנחת מטען נפץ בתחנת הדלק בקדומים, ניסיון פיגוע באמצעות מטען בהר ברכה והשלכת רימון רסס לעבר כוח צה"ל סמוך לחוות גלעד. בתקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, חוליית הטרור המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים.
הטענות הפלסטיניות לפיהן ישראל חיסלה את אל-כילאני מגיעות אחרי שבשבוע שעבר כינס ראש הממשלה יאיר לפיד שני דיונים ביטחוניים עם ראשי מערכת הביטחון, רה"מ החליפי נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ בקריה בתל אביב. הדיונים עסקו בהסלמה ביהודה ושומרון ובאופן הטיפול ב"גוב האריות".
עוד לפני הדיון הביטחוני של לפיד, ישראל הודיעה על שלילת היתרי כניסה ל-164 פלסטינים שקרוביהם לוקחים חלק בפעילות "גוב האריות". מתאם פעולות הממשלה בשטחים הדגיש כי "יידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסייה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".
3 צפייה בגלריה
ארגון טרור גוב האריות פלסטינים מחבלים ירי
ארגון טרור גוב האריות פלסטינים מחבלים ירי
אנשי "גוב האריות"
ביום שלישי שעבר דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי ישראל הציעה לחברי המיליציה להסגיר את עצמם, להיכנס לכלא הרשות הפלסטינית ל"תקופה מסוימת" ובתמורה לקבל חנינה והתחייבות מצד ישראל להימנע מלתקוף או לעצור אותם. בישראל לא התייחסו לדיווח וסירבו לאשר כי נתנו הצעה שכזו למיליציה שפועלת בשכם ואחראית למרבית אירועי הטרור באיו"ש בתקופה האחרונה.
לפי הדיווח, חברי "גוב האריות" סירבו להצעה, במסגרתה ייאלצו להסגיר את עצמם ואת נשקם. בדיווח נטען כי "גורמים בתל אביב אישרו את קיומה של ההצעה וטענו כי הרשות הפלסטינית העבירה אותה". הרשות העבירה ל"גוב האריות" מסר: "הכיבוש נחוש לחסל את פעילותכם, ויחסל אתכם אחד אחד. תנו לנו להגן עליכם מפני העריצות של ישראל".
דובר המיליציה אמר כי "ההצעה מצביעה על בורות ישראלית בדוקטרינת ההתנגדות הפלסטינית העממית שעלתה כדי להתנגד לפעילות הנצחת כיבוש מסגד אל-אקצא, ירושלים כולה והגדה המערבית, וכן להתעמת עם עם אנשי ביטחון הכיבוש". הוא הדגיש כי "המוג'הידין ימשיכו להתעמת ולבלבל את הכיבוש".
גורם פלסטיני טען בשבוע שעבר כי צה"ל ושירותי הביטחון הישראליים מבולבלים מפעילות "גוב האריות", שהביאה להתנגדות ושיח פוליטי חדש. "הם חושבים שהם כ-30 צעירים בשכם, והאמת היא שהם מונים מאות, אולי אפילו אלפי צעירים שהחליטו להשתלט על העניינים ולכפות אחדות לאומית בשטח על כולם. אלה שמוכנים להיאבק, לתקוף את תוכנית ההתנחלויות והדיכוי והניסיונות הישראלים לחסל את הסוגייה הפלסטינית".