צוות יס"מ של משטרת מחוז תל אביב עצר אחר הצהריים (חמישי) בכיכר השעון ביפו שוהה בלתי חוקי משכם לאחר שעורר את חשדם. בתיקו של הפלסטיני, מוחמד מינאוי, נתפסו תת-מקלע מסוג קרלו ושני מטעני חבלה. החשוד הועבר לחקירת שב"כ, אחרי שבתחקור הראשוני אמר לשוטרים: "באתי לבצע פיגוע במקום עם הרבה אנשים בתל אביב". מלבדו נעצרו שניים נוספים, ובמשטרה בודקים אם הם מעורבים בכך גם כן.
גורם במשטרה מסר כי בחודש מאי האחרון נתפס העצור עם סכין באזור הר הבית. "השוטרים זיהו אדם חשוד, פנו אליו והוא היה דרוך", סיפר על המעצר. "מצאו אצלו נשק קרלו תקני ולא מאולתר, בלי בעיות של מעצורים. הסיכון היה מאוד גבוה. מלבדו הם עצרו עוד שני אנשים, ובודקים אם יש להם קשר כלשהו לכך. יש הרבה התרעות בתקופה האחרונה, מאז הפיגוע בבקעת הירדן העסק התחמם".
7 צפייה בגלריה
מעצר חשודים
מעצר חשודים
אנשי היס"מ עם החשוד אחרי המעצר
7 צפייה בגלריה
התיק של השב"ח שנעצר
התיק של השב"ח שנעצר
התיק שנתפס עם כלי הנשק
7 צפייה בגלריה
התיק של השב"ח שנעצר
התיק של השב"ח שנעצר
"אמרו שיש חפץ חשוד - והתחילו להעיף מכאן אנשים". הזירה ביפו
המפכ"ל יעקב שבתאי הגיע לזירה בעקבות המעצר חריג, והמשטרה מסרה כי לוחמי היס"מ של מחוז תל אביב "מנעו אסון". בשב"כ בוחנים אם למינאוי יש שיוך ארגוני כלשהו, על רקע המתיחות הביטחונית הגואה בשטחים.
שחר, עדת ראייה, סיפרה כי "ראיתי שוטרים אוזקים אדם על הרצפה. באיזשהו שלב אמרו שיש חפץ חשוד והתחילו להעיף את כל האנשים מכאן".
את המעצר ביצע כאמור כוח שיטור שהיה בפעילות שגרתית ביפו, והשב"ח עורר את חשדו. "הייתי בכיכר, ופתאום ראיתי שוטרים שדיברו עם בחור - ותוך כמה שניות הם השכיבו אותו על הרצפה", סיפר יוסף, עד ראייה נוסף. "הם התחילו לצעוק לכל האנשים מהר לזוז ולהתרחק. זו הייתה סיטואציה מפחידה".
בעקבות המעצר, כיכר השעון ביפו - מהאזורים ההומים ביותר בעיר העמוסה בתיירים - נחסמה לתנועה מכל הכיוונים, וכך גם רחובות שסמוכים לה. בעקבות החסימות נוצרו עומסי תנועה כבדים באזור, ופקקים ארוכים משתרכים שם. לצד זאת, שוטרים מסתובבים במסעדות ובבתי עסק, ומתחקרים עובדים. נציין כי בבתי העסק שמסביב לכיכר, ובכלל בכל האזור, ישנם עובדים שב"חים רבים.
7 צפייה בגלריה
הרובה
הרובה
כלי הנשק שנתפס
(צילום: דוברות המשטרה)
7 צפייה בגלריה
אדם נעצר כשנמצא עם קלצ'ניקוב ושני מטעני צינור בכיכר השעון
אדם נעצר כשנמצא עם קלצ'ניקוב ושני מטעני צינור בכיכר השעון
"שב"כ סיכל מאות פיגועים". כיכר השעון נחסמה אחרי המעצר
בשבועות האחרונים אירעו כמה פיגועים וניסיונות פיגועים באזור יהודה ושומרון ובקעת הירדן, האחרון שבהם הלילה - אז המחבל היתאם האני מובארק (17) ניסה לתקוף חייל בפטיש וסכין ונורה למוות. נתוני שב"כ מצביעים כי חודש אוגוסט האחרון היה אלים במיוחד בגזרת איו"ש, עם קלייה משמעותית במספר הפיגועים - אך מנגד, בירושלים ובתחומי הקו הירוק חלה ירידה באירועים הביטחוניים.
ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום למתיחות הביטחונית, ואמר כי "שב"כ סיכל מתחילת השנה מאות פיגועים. פיגועי ירי, מטענים, התאבדות וחטיפה. אתם לא עובדים מול מציאות סטטית, אלא מול מציאות משתנה". לדבריו, "לפני שלוש שנים במעצרים באיו"ש היו זורקים אבנים. היום כמעט כל מעצר מלווה בירי. מה שהיה מסובך בעבר, הפך הרבה יותר מסובך היום".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום