ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד ברק, ביקר את המיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין עשרות פעמים באחוזותיו בפלורידה ובניו יורק. ברק הודה שביקר לעתים קרובות את אפשטיין כשנסע לארה"ב, ולאחר התאבדותו של המיליארדר הפדופיל בכלא טען: "הייתי מעדיף שהקשר בינינו לא היה נוצר". היום (רביעי), במסגרת חשיפת "מסמכי אפשטיין" ב"וול סטריט ג'ורנל", מתגלים פרטים חדשים על הקשר בין השניים - והפגישות התכופות, גם לאחר הרשעתו של איש העסקים היהודי-אמריקני בשידול קטינה לזנות.
ברק מתעקש גם כעת כי מעולם לא השתתף בשום מסיבה או פעילות עם אפשטיין שבהן היו מעורבות נשים. מהמסכים הרשומים של המיליארדר עולה כי השניים נפגשו לפחות 30 פעמים בין השנים 2013 ל-2017. השניים, כך עולה מהדיווח, נפגשו בכל חודש החל מדצמבר 2015, ובמשך 11 חודשים רצופים. ברק סיפר ל"ג'ורנל" כי הכיר את אפשטיין באירוע בהשתתפות "נכבדים אמריקנים" ב-2003, ומי שקישר בין השניים היה נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס. הם קבעו להיפגש כשברק יגיע לניו יורק. "לא מעט פעמים באתי לביתו עם אשתי", טען.
3 צפייה בגלריה
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
אהוד ברק ג'פרי אפשטיין
עשרות פגישות, גם לאחר ההרשעה. "בדיעבד, הוא גרסה נוראית של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד"
(צילום: אבי מועלם, AP)
3 צפייה בגלריה
אחוזה בית של ג'פרי אפשטיין שמואשם ב סחר ב נערות לצורכי מין ניו יורק מנהטן
אחוזה בית של ג'פרי אפשטיין שמואשם ב סחר ב נערות לצורכי מין ניו יורק מנהטן
הכניסה לאחוזתו של אפשטיין בניו יורק
(צילום: רויטרס)
לדבריו, פגש "אנשים מעניינים" בביתו, שם הם דנו בפוליטיקה ובנושאים אחרים. "בדיעבד, נראה כי אפשטיין הוא גרסה נוראית של ד"ר ג'קיל ומיסטר הייד. באותו זמן הוא היה נראה אדם אינטליגנטי, מקושר היטב ובעל תחומי עניין רבים, ממדע ועד גיאופוליטיקה", אמר.
לפי הדיווח, ראש הממשלה לשעבר גם טס במטוסו הפרטי של המיליארדר הפדופיל. בינואר 2014, למשל, הוא פגש את אפשטיין באחוזתו בפאלם ביץ' שבפלורידה - ואז הם טסו יחד לטמפה, שם ירד ברק - ואיש העסקים המשיך לבדו לניו יורק. "טסתי רק פעמיים במטוס שלו", טען ברק, "יחד עם אשתי ואיש ביטחון ישראלי". הוא אמר שהוא זוכר שהוא נסע לטמפה כדי לבקר שם במתקן צבאי אמריקני.
"מעולם לא השתתפתי באף מסיבה או בכל אירוע 'פסול' אחר איתו. מעולם לא פגשתי אותו עם ילדות או קטינות, אפילו לא עם נשים בוגרות בהקשר של התנהגות לא נאותה", הבהיר בתגובה לדיווח שחשף את מועדי פגישותיהם בשנים בהם ביצע אפשטיין עבירות מין.
3 צפייה בגלריה
שמעון פרס
שמעון פרס
"הוא הכיר לי אותו ב-2003". הנשיא לשעבר שמעון פרס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
נזכיר כי לאחר שאפשטיין נעצר ביולי 2019, כשהואשם שפיתה בין 2002 ל-2005 עשרות נערות, ושילם להן תמורת יחסי מין, ה"דיילי מייל" הבריטי פרסם צילום שבו נראה ברק מסתיר את פניו בכניסה למסיבה בביתו של אפשטיין בניו יורק, שבה השתתפו גם נשים צעירות. האתר פירסם את תמונתו של ברק בכניסה לבניין בינואר 2016, לפי הנטען.
כחודש לאחר מכן, ב-10 באוגוסט 2019, המיליארדר שם קץ לחייו בתא המעצר במנהטן. מעצרו, רק חודש קודם לכן, הסעיר את ארה"ב, וכמה חקירות נפתחו כדי לבחון את הטיפול של הרשויות במשפט שנערך לו לפני יותר מעשור, שבו נאשם גם כן בעבירות מין.
ביקורת רבה נמתחה על עסקת הטיעון שנחתמה עימו ב-2008, אז הוא הודה בשידול של נערה לזנות. הוא ריצה 13 חודשי מאסר בלבד - ונרשם כעבריין מין. ההסדר עימו עורר סערה אחרי שנודע שנחתם ללא התייעצות עם הקורבנות, תוך הפרת זכויות הקורבן במשפט הפלילי בארה"ב.
אפשטיין נודע כבעל קשרים הדוקים עם נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הנסיך הבריטי אנדרו ודונלד טראמפ – לפני שהיה נשיא ארה"ב. בדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" מהיום נחשפו גם פגישותיו עם שר האוצר האמריקני לורנס סאמרס, יוצר הסרטים וודי אלן, מייסד מיקרוסופט ביל גייטס ומייסד לינקדאין ריד הופמן.