פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד נגד רוני לוי בן ה-59 בגין רצח גיסו - יזם הנדל"ן ניסים אסייג. לפי האישום, לוי ירה באסייג ארבע פעמים מקרוב לעיני עוברים ושבים בראשון לציון לפני כשלושה שבועות. עוד צוין כי המניע לרצח היה סכסוך כספי על רקע הלוואות בסך 35 אלף שקלים שלקח הקורבן, והנאשם היה ערב להן.
במהלך הדיון בבית המשפט היום, שי אסייג, בתו של הקורבן, קראה לעבר הנאשם: "נבלה, רצחת את אבא". הרכב השופטים ניסה להרגיע את הבת, אך היא סירבה לצאת מהאולם, ואמרה: "הוא רצח את אבא שלנו והשאיר אותנו יתומים ואת הילדים שלי בלי סבא. גם לנו יש רגשות". היא הוסיפה כי "זכותי להיות באולם. זה דוד שלי, האיש שאכל אצלי בבית - ורצח את אבא שלנו".
3 צפייה בגלריה
רוני לוי החשוד ברצח ניסים אסייג
רוני לוי החשוד ברצח ניסים אסייג
ירה 4 פעמים מקרוב. רוני לוי, הנאשם ברצח ניסים אסייג
(צילום: יריב כץ)

עוד נכתב באישום, שהוגש על ידי עו"ד שגיא שגב, שב-5 בינואר נסע לוי לביתו של אסייג בראשון לציון, ועקב אחריו כשנסע במונית לכיוון עבודתו. בכניסה לבניין המשרדים שבו עבד הקורבן, יצא הנאשם מרכבו והשניים שוחחו חצי דקה - אז הוא הוציא את האקדח וירה בקורבן. לאחר הירי, אסייג הצליח לברוח בחזרה למונית והובהל לבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב - שם נכנס לניתוח חירום ולאחר כשבע שעות נקבע מותו. גם לוי שב לרכבו מיד לאחרי הירי ונמלט מהזירה.
ערב לפני הרצח, לוי, המתגורר גם כן בראשון לציון, שלח לאסייג שורה של הודעות, שבהן כתב בין היתר "הצ'ק הרשום חזר! של הכסף שלי" ו-"אני לא בבית בגללך, מחפשים אותי אנשים". לפי האישום, לוי החליט מראש שהוא הולך לרצוח את אסייג, ולשם כך הצטייד באקדח.
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של ניסים אסייג ז"ל
הלוויתו של ניסים אסייג ז"ל
"השאיר אותנו יתומים ואת הילדים שלי בלי סבא". הלווייתו של אסייג, החודש
(צילום: נדב אבס)
לצד האישום, הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד לוי, שמיוצג על ידי עורכי הדין ספיר ויינברגר ונס בן נתן, שבה נכתב כי "ניתן ללמוד על מסוכנותו מכך שירה בקורבן לאור יום ברחוב לעיני העוברים והשבים. כמו כן, גם העובדה שמדובר בבעלה של אחותו לא מנעה ממנו לבצע את זממו".
המשטרה הודיעה השבוע על פענוח הרצח, שהתאפשר בין השאר באמצעות גרושתו של לוי, ששומר על זכות השתיקה מאז שנעצר. בסרטון שפורסם מזירת האירוע לא ניתן לזהות אותו, אולם במשטרה אמרו כי יש ראיות נסיבתיות חזקות שקושרות את הגיס לרצח - מהרגע שבו המתין ליד ביתו, דרך המעקב אחריו ועד ההגעה למקום העבודה. נהג המונית שהסיע את אסייג, כך עלה עוד מהחקירה, שמע אותו אומר בשיחת טלפון "גיסי עוקב אחריי".
3 צפייה בגלריה
ניסים אסייג
ניסים אסייג
"אבא שלי עשה רק טוב". אסייג
(צילום: אלעד גרשגורן)
במהלך המשפט ניצבה בתו של אסייג מול המסך וצעקה לעבר לוי: "חלאת אדם, אכלת מהיד שלי ושל אבא שלי. אם לא אנחנו אתה כלום, אתה אפס. אתה חובש כיפה. יא רוצח מסריח, שאלוהים לא ייתן לך לראות אור יום. רצחת את אבא שלי בדם קר".
הבת אמרה ל-ynet אחרי הרצח כי "אבא שלי עשה רק טוב. מגיע לו כבוד. נלחם במלחמות ישראל, תורם לכולם. העולם רועד, אנשים שאני לא מכירה מתקשרים אליי ובוכים. זה בן אדם שלא היה בו רוע, אינטליגנט. הוא דאג להתפרנס בכבוד. אבא שלי היה כל עולמי, בלעדיו לא היה לי כלום, אני שבורה".