בית משפט השלום בתל אביב האריך בצהריים (ראשון) את מעצרו של הסב החשוד ברצח אבי כלתו, יוסי יוספיה, ברמת גן בתשעה ימים - עד ליום שלישי הבא. החשוד התפרץ בדיון וצעק כי לא התכוון לפגוע בו, וכי תמך בו כלכלית. הסב חשוד ברצח, נשיאת נשק שלא כדין, קשירת קשר לביצוע פשע ואיומים, ובית המשפט אסר על פרסום שמו.
נציג המשטרה בדיון, רס"מ קובי הרשקוביץ, אמר כי החשוד ירה גם לעבר כלתו ואמה - אך הן סגרו את הדלת וניצלו. עם זאת, הזכיר שאתמול ערך שחזור לרצח וכי הוא מקפיד לשתף פעולה בחקירה. "אמן שאני אמות, אני מתנצל", צעק החשוד בבית המשפט. "תמכתי בו ועזרתי לו בהלוואות, לא התכוונתי. לא יריתי לכיוון הנכדים, עשו אותי רוצח סדרתי".
2 צפייה בגלריה
החשוד בדיון הארכת מעצרו בביהמ"ש
החשוד בדיון הארכת מעצרו בביהמ"ש
"משפחה נורמטיבית לחלוטין". החשוד בבית המשפט
(צילום: מוטי קמחי, נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
זירת הירי ברמת גן
זירת הירי ברמת גן
זירת הרצח ברמת גן
(צילום: דנה קופל)
קרוב משפחתו של יוספיה אמר היום ל-ynet כי מדובר בסכסוך שהתחיל לפני כחודש וחצי. "זה סכסוך משפחתי קלאסי, בחיים לא חשבנו שנגיע למצב כזה הזוי", סיפר קרוב המשפחה שהסביר כי הרקע לוויכוח הוא הסדרי ראייה על ילדי הזוג. "צריך לדעת לבחור טוב מאוד עם מי מתחתנים. הסבא פשוט איבד את זה", אמר.
לדברי מפקד תחנת משטרת רמת גן-בני ברק, הרקע המסתמן לרצח הוא סכסוך משפחתי, שייתכן שקשור להליך הגירושים בין ילדיהם של השניים. עם זאת, למשטרה או לשירותי הרווחה לא היה ידוע דבר על סכסוך בין בנו של החשוד ברצח לבין בתו של הנרצח. אבי החתן בן ה-70, כך לפי החשד, המתין מחוץ לבית הורי הכלה - וכשיוספיה הגיע אליו הוא ירה בו בחדר המדרגות של הקומה.

סגן-ניצב רותם וסקר, מפקד תחנת בני ברק-רמת גן, אמר בזירת הרצח כי "בסמוך לזירת האירוע איתרנו את החשוד עם האקדח. בקומה למעלה נמצא המנוח. כיוון החקירה הוא סכסוך משפחתי. לא מוכר לנו רקע קודם. החשוד נעצר ונלקח לחקירה".
ניר, עד ראייה לירי, סיפר: "הגעתי עם המעלית לקומה התשיעית עם השוטרים והחובשים, אבל החלטתי לא לצאת מהמעלית. הבנתי ששם היה האירוע. המשכתי לשמוע צעקות וזהו. זו משפחה נורמטיבית לחלוטין. הפתעה מאוד גדולה. שמענו את היריות ושמענו צעקות שבר".
עו"ד גיא מימון, שמייצג עם עו"ד ענת לביא אזולאי את החשוד ברצח, אמר: "זה תיק שבחיתוליו, זה תיק טרגי, הסוף הוא איום ונורא. מדובר במשפחות שמערכת היחסים ביניהן הייתה של אהבה. גם לחשוד יש זכויות, לא הייתה לו שום כוונה להרוג את המנוח. הוא לא חשב שהאקדח הזה מסוגל להמית, הוא חשב שזה רובה אוויר.
"אני רוצה להזכיר לכולם שהאיש ידע בפעם הראשונה שהמנוח נפטר אחרי שמונה שעות מאז שהוא נעצר. הוא תופס את האירוע בצורה הקשה ביותר. זה נכדים, זה ילדים, זה אירוע קשה ומורכב מאוד גם לו. הוא עבר 20 צנתורים. החקירה עוד בראשיתה וימים יגידו. גם הבן נעצר ומטיחים בפניו שזה מה שקרה. הלקוח שלי פשוט מרוסק ממה שקרה".