3 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג מחכים למזוודות
נוסעים בנתב"ג מחכים למזוודות
ממתינים למזוודות בנתב"ג, היום
(צילום: חו"ל מהודר)
שיבושים נרשמו היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון בעקבות מחאת עובדי רשות שדות התעופה - שהסתיימה בצהריים. הרשות הודיעה בבוקר כי העובדים ישבשו לאורך היום את הטיפול בטיסות הנכנסות והיוצאות בנתב"ג. מלבד זאת, החל מהשעה 14:00 היו אמורות להיות מופסקות הטיסות מנמל התעופה רמון שליד אילת ואליו. בסופו של דבר, בית הדין האזורי לעבודה בבת ים הודיע שהעובדים ישובו לעבודה סדירה, אחרי שהוחלט כי הצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן וידונו ביניהם 12 ימים לצורך גיבוש מתווה.
הסיבה לצעד של ועד העובדים, לפי הרשות, היא החלטת המדינה לצמצם את מספר העובדים הקבועים בה. מנגד, בוועד טוענים כי הרשות החליטה להוציא לחל"ת באופן מדורג 350 עובדים בעקבות צמצום העבודה - והסיבה לשיבושים היום היא שהוועד החליט להוציא אותם לחל"ת ב"מכה אחת".

למרות ההודעה על שיבושים, על פניו לא היו עיכובים משמעותיים בטיסות בנתב"ג היום - ורובן יוצאות באיחורים קלים בלבד. עם זאת, נוסעים דיווחו על עיכובים ועומסים ביציאה מהשדה, בשל עיכוב בקבלת המזוודות.
היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-25 אלף נוסעים, מתוכם כ-10,000 בטיסות יוצאות. כחלק ממחאתם העובדים עכבו את הטיפול במטוסים נוחתים ולעכב את המראות המטוסים מנתב"ג. בין היתר מדובר על טיפול במזוודות, מטען, דלק, קייטרינג לטיסות יוצאות, ריקון מי שופכין מהמטוס, וייתכן שאף עיכובים בחיבורי השרוולים למטוסים. רשות שדות התעופה מסרה כי עתרה לבית המשפט נגד העובדים, והבוקר יתקיים דיון על הוצאת צווי מניעה.
3 צפייה בגלריה
נמל תעופה רמון
נמל תעופה רמון
נמל התעופה רמון. ב-14:00 הטיסות יופסקו
(צילום: רויטרס)
כחלק מהשיבושים הופסקו הטיסות גם בשדה התעופה בראש פינה, כולל הפסקת מתן שירות לטיסות הכיבוי.
כאמור, לטענת הרשות, הסיבה להחלטת הוועד היא צמצום מצב כוח האדם הקבוע ברשות במאות עובדים קבועים. "יצוין כי משרד האוצר משך מקופת הרשות כארבעה מיליון שקלים לקופת המדינה, טרם החל משבר מגפת הקורונה", הוסיפו.
ועד הרשות מסר כי "הנהלת רשות שדות התעופה ביקשה להוציא 350 עובדים לחל"ת, וכתוצאה מכך נוצר מחסור חמור בכוח אדם".
הצמצום במספר הטיסות מגיע על-רקע החלטת משרד הבריאות לסווג את רוב המדינות בעולם בתור מדינות בסיכון, שהחזרה מהן מחייבת בידוד של 14 יום או שבוע בכפוף לביצוע שתי בדיקות קורונה, גם למחוסנים ולמחלימים.
החל מיום שלישי הקרוב, נזכיר, תשתנה הרשימה שוב. ברשימת המדינות הצהובות, שמוגדרות בסיכון נמוך, ייכללו מיום שלישי בחריין, הונג קונג, הונגריה, טייוואן, ניו זילנד, סין, סינגפור, סלובקיה, פולין וצ'כיה. הרשימה הנוכחית כללה גם את אוסטריה, אוסטרליה ומולדובה - שהוצאו ממנה כעת.