1 צפייה בגלריה
נערים מתחסנים
נערים מתחסנים
מבצע החיסונים יתחיל בשבוע הבא
(צילום: רויטרס)
משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) לקופות החולים כי משלוח חיסוני הקורונה שמיועדים לילדים שאמור היה לנחות הערב בישראל נדחה ליום שלישי. ל-ynet כי מבצע החיסונים הארצי שמיועד לילדים יתחיל יום לאחר הגעת המנות המיוחדות.

המשלוח, שכולל מאות אלפי מנות חיסון מותאמות לילדים, אמור היה לנחות בשעה 17:55 בנתב"ג, וכעת קופות החולים שנערכו לפתוח במבצע החיסונים ביום ראשון או שני, ידחו את ההתארגנות ליום רביעי. בתוך כך, שתי סוגיות באשר לחיסוני הילדים נותרו פתוחות: מדיניות החיסונים באשר לילדים מחלימים, והמרווח בין החיסון הראשון לשני. הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות ידון על כך ביום ראשון הקרוב.
אתמול הציגה ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, את נתוני התחלואה בקרב ילדים שלקו בתסמונת PIMS לאחר שנדבקו בקורונה. בשני מקרים ילדים נפטרו בעקבות הדלקת הרב-מערכתית שנוצרה בגופם. "המטרה שלנו היא להראות את הנתונים בצורה הכי שקופה וגלויה לציבור ההורים כדי להגיד, אלה הסיכונים מהמחלה ואלה הסיכונים מהחיסון, ועכשיו כל הורה צריך לעשות את הבחירה שלו", אמרה אלרעי פרייס. "בישראל אין שום ניסיון לכפות חיסונים. יש מדינות שבהן התו הירוק תקף למחוסנים בלבד. אצלנו תמיד יש אפשרות להציג בדיקה. אנחנו לא רוצים שאנשים יתחסנו בתוך הכרח".