צה"ל התיר לפרסם הערב (שישי) כי סמל עמית הוד זיו (19), מראש העין, לוחם שריון בגדוד 71 בעוצבת הברק (188), נהרג הבוקר כתוצאה משיגורים של חיזבאללה בגבול לבנון, באזור שתולה.
6 צפייה בגלריה
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו
(צילום: דובר צה"ל)
באירוע נפצע באורח קשה לוחם נוסף, ומשפחתו עודכנה. הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם הובהל מחדר ההלם לניתוח דחוף - ואחריו הורדם והונשם במחלקת טיפול נמרץ.
הוריו של סמל זיו סיפרו שהיה "ילד חכם מבריק וטהור, בעל חוש הומור, כל מילה שאמר הייתה פנינה. הוא התנדב בעמותת קסם, שעוסקת בסיוע למשפחות נזקקות, ספורטאי בכל רמ"ח איבריו, שאהב סקי והיה כדורסלן מקצוען ואמיתי ששיחק במסגרות רבות. נהנה מנהיגה ואהב מכוניות". הוא הותיר אחריו הורים, אח ואחות.
אחותו נועם תהתה: "אח שלי הקטן בן ה 19 שתמיד יישאר אח שלי הקטן בן ה-19? מה אני אמורה להגיד? איך אני אמורה להמשיך עכשיו בחיים שלי בלעדיך? איך?".
נועם ספדה לאחיה עמית: "היית ילד חכם, יפה, מצחיק, תמיד היית מטריף אותנו עד שאפשר לתלוש את השערות מהראש ותוך שנייה מצחיק את כולם כאילו כלום לא קרה. היית ילד שכולם אהבו, תמיד מחייך, מצחיק את כולם, מלא חן. את המסע כומתה שלך עשית עם קרסול נפוחה אבל לא ויתרת, רבת עם אבא שלא ייקח ממך את הפק"ל אבל בסוף ויתרת ונתת. סיימת את המסע כמו גדול ואני כל כך גאה בך. אני גאה להגיד שאני אחותך הגדולה, אני אחות של עמית זיו. בוא הביתה. בוא למשחק אחרון מול יאיר. עמית בבקשה תחזור. אני מחכה לך".
6 צפייה בגלריה
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
אביחי, מנהל במחלקת הנוער בכדורסל בראש העין, ספד לו: "חיבקתי אותך לפני שבועיים עמית. סמל עמית הוד זיו בן 19 תושב העיר ראש העין, לוחם בגדוד 71 נהרג במהלך פעילות מבצעית בצפון. עמית שיחק במחלקת הנוער שלנו בכדורסל מכיתה א'. נער מדהים עם לב ענק, תמיד הראשון לתת יד, לעזור, לתרום, שחקן נשמה ומוכשר ביותר. כולם רצו להיות איתו, לשחק איתו, לצחוק איתו. עמית אח של קפטן קבוצת הנוער שלנו יאיר זיו. הם כמו משפחה שלי, אימנתי אותו במצוינות של השחקנים המובילים".
מאמנו של זיו, יונתן נימני, כתב: "ילד מקסים, שאימנתי עד שנה שעברה במכבי פתח תקווה, תמיד חייך, גבר אמיתי. אין מילים. יהי זכרו ברוך, השם ינקום דמו. נשבר הלב".
6 צפייה בגלריה
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
(באדיבות המשפחה)
6 צפייה בגלריה
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל עמית הוד זיו ז"ל
סמל זיו ז"ל ומשפחתו
(באדיבות המשפחה)
הלחימה הקשה בגבול הצפון נמשכה גם לאורך היום. כמה מטחי רקטות ופצמ"רים שוגרו לעבר הגליל, ובאחד מהם, על פי הערכות, בוצעו יותר מ-20 שיגורים. בנוסף, טיל נ"ט שנורה לעבר הגליל פגע במשק חקלאי באחד המושבים. דובר צה"ל עדכן כי בעקבות אותם שיגורים לצפון הארץ, "כוחות צה"ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי". בשעות הערב תקף מטוס קרב "תשתית טרור ואתר צבאי" של חיזבאללה, ותקף בארטילריה אחרי שיגורים למנרה ולמטולה.
צה"ל פרסם הערב גם תיעוד מהשבוע שעבר, שבו נראה יירוט של כטב"ם מעל הים בשטח לבנון - בדרכו לישראל. הכלי, שיורט על ידי מטוס קרב של חיל האוויר בשיתוף עם חיל הים, לא חצה לשטח ישראל.

6 צפייה בגלריה
כפר עיתא א-שעב
כפר עיתא א-שעב
תקיפות צה"ל בכפר עייתא א-שעב בלבנון
(צילום: Hasan FNEICH / AFP)
6 צפייה בגלריה
כפר עיתא א-שעב
כפר עיתא א-שעב
(צילום: Hasan FNEICH / AFP)
הבוקר תקף צה"ל באופן נרחב מטרות בדרום לבנון באמצעות ארטילריה, ומטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות של חיזבאללה בעיירה א-לאבונה. מאז שעות הבוקר קיבל חיזבאללה אחריות לשש פעולות בגבול הצפון.
בשבוע שעבר נהרג בגבול לבנון רב-סמל בכיר (במיל') יחזקאל עזריה, בן 53 מפתח תקווה, לוחם שריון בחטיבה 8. הוא נפגע מכטב"ם נפץ של חיזבאללה ליד מושב מרגליות בגליל העליון. בתקרית נפצעו באורח קשה גם שני לוחמי מילואים בגדס"ר 6609 בחטיבת אלכסנדרוני.