בשבועות האחרונים ניהלה לודמילה מלניק (71) מאבק ציבורי עיקש במטרה להביא להעמדתו לדין של הנאשם ברצח נכדתה, ליטל יעל מלניק (17) ז"ל, באשמת רצח בנסיבות מחמירות. בפרקליטות אכן האשימו את אדוארד קצ'ורה (50), האח הסיעודי מקריית מוצקין, בסעיף האמור, אך מאבקה של סבתא לודמילה לא נגמר בכך.

2 צפייה בגלריה
לודמילה מלניק
לודמילה מלניק
"לא אנוח עד שיקבל מאסר עולם". לודמילה מלניק
(צילום: גיל נחושתן)
עם תחילת המאבק הציבורי הבינו סבתא לודמילה, סבא בוגדן והנכדה רות, אחותה של ליטל יעל, שהם זקוקים לאנשי מקצוע שילוו אותם. לצורך כך הם פתחו קמפיין של מימון המונים בשם "אל תרצחו אותנו פעמיים" באתר Beactive. אבל גם כעת, אחרי הגשת כתב האישום, נמשך הקמפיין במטרה להבטיח שהנאשם ברצח לא יחמוק ממאסר עולם, וכדי שהמחדלים השונים שהביאו לתוצאה הטרגית ייחקרו.
2 צפייה בגלריה
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
אדוארד קצ'ורה בבית המשפט
יעל מלניק ז"ל וקצ'ורה
(צילום: שרון צור, באדיבות המשפחה )
"אני לא אנוח עד שאראה שהרוצח נכנס לכלא לכל חייו, ועד שיעשו חקירה יסודית של כל המוסדות והגופים שלא מנעו את הקשר שהסתיים באסון", אמרה לודמילה אתמול. "לאיש הזה מגיע רק מאסר עולם".
בני המשפחה, המלווים על ידי עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס, נחושים שתיערך בדיקה יסודית לגבי התנהלות כלל הגורמים שלא מנעו את הקשר הבעייתי בין קצ'ורה למלניק שהסתיים ברצח, לרבות בית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" וגורמים אחרים שלא אכפו את צו ההרחקה שהוצא נגדו.
לכל מי שיסייע ויתרום לקמפיין מימון ההמונים מתכוונת לודמילה להעביר שי צנוע: צמיד או צעיף מעשה ידיה, ספל או חולצה עם הכיתוב "אלימות זה לא סיפורי סבתא, זה ייגמר ברצח", ואפילו מנה ממרק הבורשט המפורסם שלה.
בנוסף, במהלך פברואר מתכננת לודמילה לקיים הרצאה מרגשת למי שתמך בקמפיין, שבה תספר את סיפורה האישי ועל ניסיונותיה למנוע את הרצח. "אני התלוננתי נגדו, צו הרחקה הוצא נגדו בבית המשפט, והוא רצח את הנכדה שלי", אמרה בדמעות. "אני מבקשת מכולם לתמוך במאבק הזה, למען זכרה של ליטל יעל, כדי שיהיה צדק וכדי שהאירוע הזה יילמד וימנע אסונות כבדים כאלה במשפחות אחרות".
לתרומה לקמפיין - לחצו כאן