1 צפייה בגלריה
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב. שביתה שנייה תוך פחות מחודש
(צילום: אוניברסיטת תל אביב)
הסגל הבכיר באוניברסיטאות ישבות מהוראה החל מהיום (ראשון) על רקע עיכוב במו"מ מול משרד האוצר על הסכמי השכר. לפי המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות, השביתה כוללת את אוניברסיטאות תל אביב, חיפה, בן גוריון, העברית, הטכניון, בר אילן ומכון ויצמן. במועצה המתאמת הדגישו כי כל עוד לא תהיה התקדמות במו"מ, השביתה תישאר בעינה. היום וביום שלישי מתוכננות פגישות מו"מ נוספות.

מדובר בשביתה השנייה של האוניברסיטאות מאז סוף חודש אפריל, אז השביתו המרצים את האוניברסיטאות ליום אחד ולא התקיימו לימודים כלל. הצעד הארגוני שבו החליטו לנקוט חברי המועצה מגיע לאחר שבמשך חודשים ארוכים ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה), יחד עם משרד האוצר והות"ת, אינם נותנים מענה לדרישתם לתיקון שכרם בגין השחיקה שחלה בו מאז הסתיים ההסכם הקודם.
יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי באוניברסיטאות, פרופ' ענת זעירא, הסבירה כי "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ. אנו דנים על חידוש הסכם השכר במשך יותר משנה וחצי, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות, נדמה כי בצד השני, בעיקר ור"ה, מושכים את הזמן, מקיימים דיוני סרק, מתבצרים בעמדותיהם ולא מעוניינים באמת להגיע להסכם".
פרופ' זעירא הוסיפה: "ההשכלה הגבוהה היא קטר הצמיחה של המשק בישראל, והצעדים שאותם מוביל ור"ה עלולים לפגוע בהצלחות המוכחות של האקדמיה הישראלית. ראוי שהמדינה תקצה את המשאבים המתאימים גם לחברי הסגל, לאחר שמצאה לנכון להקצות אותם לסקטורים אחרים".
לדבריה, "במשך זמן רב נמנענו מנקיטה בצעדים ארגוניים מתוך רצון טוב להגיע להבנות, אבל לצערנו, נוכחנו לדעת שרק השימוש בצעדים ארגוניים עשוי להוביל להתקדמות במו"מ. לא רצינו בכך, אבל ההתנהלות המתמשכת של הנהלות האוניברסיטאות בעידוד גורמי המדינה פשוט לא מותירה לנו ברירה אחרת".
פורסם לראשונה: 23:45, 20.05.23