זיו טלהון אדנה, אביו של רפאל בן הארבע שנדרס למוות בנתניה לפני כשלושה חודשים, אמר היום (רביעי) בריאיון ל-ynet Live כי "אני רוצה צדק לילד שלי". האב טען לכשלים בחקירת הדריסה. "הגישו כתב אישום, לא היה שימוע, התיק הגיע אליהם (לפרקליטות) ריק. בגלל הרעש הציבורי החזירו את התיק למשטרה. כבר מההתחלה היה כשלים. אנחנו רוצים שיחקרו את התיק בצורה הכי טובה שיש".
2 צפייה בגלריה
רפאל אדנה  ז"ל
רפאל אדנה  ז"ל
"מההתחלה היו כשלים". רפאל אדנה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
התאונה התרחשה ב-6 במאי, שבת אחר הצהריים, אז רכב פגע ברפאל בזמן שטייל ברחוב עם סבו בשדרות בן גוריון בנתניה. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים כעבור ארבעה ימים. נהגת הרכב חשודה כי נמלטה מהמקום. למחרת הנהגת ובתה, שעל שמה רשום הרכב שהיה מעורב בתאונה, נעצרו לחקירה. השתיים היו חשודות גם בשיבוש והעלמת ראיות, על ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך.
בפרקליטות מחוז מרכז החליטו להעמיד לדין את הנהגת, בכפוף לשימוע, בעבירת הפקרה - ולא לייחס לה עבירת המתה. לטענת הפרקליטות, מחומר הראיות לא עולה החשד שמדובר בהמתה. בפרקליטות הבהירו כי הבת לא נהגה ברכב בזמן התאונה וכי הרכב לא נלקח למוסך לאחר מכן. מהמשטרה מסרו כי בעלת הרכב, בתה של הנהגת, "לא חשודה במעורבות בתאונה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
"זו לא רק המלחמה שלי". מפגינים בתל אביב, אתמול
(צילום: נדב אבס)
למרות ההצהרות, אדנה סבור שמסתירים מידע מהמשפחה. "אני לא מאמין. למה המשטרה יצאה בהצהרות יומיים אחרי, שהם עצרו את שתי החשודות, אם ובת, בדרך למוסך. את הסבא חקרו רק חודש אחרי, כשהמשפחה פנתה למשטרה. היו כשלים מההתחלה ועכשיו הם מתגוננים, בפרקליטות עוד מעט יאשימו את הילד שלי שהוא קפץ לכביש. מסנגרים עליה (על הנהגת) כאילו הם עורכי הדין שלה. אני אומר לפרקליטות, שיעשו את העבודה שלהם", הוא אמר. לטענתו, האם החשודה ובתה "מקורבות לצלחת".
אתמול הפגינו בתל אביב עשרות בני אדם, רובם בני העדה האתיופית, על השתהות ההליכים לטענתם נגד הנהגת. היום צפויה הפגנה נוספת בתל אביב. "אנחנו צועקים מדם ליבנו, שיהיה שוויון", אמר האב. "כל פעם שיש סיפור על העדה האתיופית, המדינה מצליחה להוציא אותנו לבחוץ ואנחנו לא רוצים את זה. אני רוצה שימצו את הדין עם אחת מהן, מי שנהגה, גם עם זאת שהייתה שותפה לזה, ברף הכי גבוה של הפקרה בנסיבות מחמירות, היא לא יכולה להיתמם, שיגבירו את הענישה. זו לא רק המלחמה שלי, זו מלחמה של עם ישראל על הצדק, על השוויון".