ביום רביעי תגיע למליאת הכנסת הצעת החוק של האופוזיציה האוסרת להניף דגלי מדינות אויב, כולל דגלי הרשות הפלסטינית, במוסדות שממומנים על ידי המדינה, בהם גם אוניברסיטאות. ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול חופש הצבעה בנושא, ולפי ההערכות יהיה לחוק רוב בכנסת. ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר היום (שני) בריאיון לאולפן ynet כי "החוק הזה עולה משום שכל מה שנשמע עד עכשיו היה שקר. אני לא יודע מה זה דגל אש"ף, מותר להניף את דגל פלסטין במדינת ישראל".
ח"כ רז הוסיף כי "זה דגל של עם שחי איתנו, לצידנו, ואני שמח שתהיה לו גם בעתיד מדינה ואשמח לראות את דגלה של המדינה מונף מעל שגרירות פלסטין בירושלים המערבית. שמעתי שזה מרגיז אנשים מהימין הקיצוני שאנחנו מעוניינים בשלום, זכותם. יש בזה אמירה ברורה שמותרת הנפת הדגל. לא תיתכן הפרה כל כך בוטה של ההסכם הקואליציוני, הפרה של מגילת העצמאות, הפרה של אופייה היהודי הדמוקרטי של ישראל".
4 צפייה בגלריה
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
יום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
דגלי פלסטין ביום הנכבה באוניברסיטת תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
אולי מישהו רוצה שאתם תפרקו את הממשלה, מצד שמאל? "יכול להיות, אנחנו לא ניתן לו תענוג כזה, לא נפרק את הממשלה. לא בטוח שהחוק מדבר על דגל פלסטין, כי הוא דיבר על מדינות עוינות, אני לא שמעתי שישראל הכירה בפלסטין כמדינה, אשמח אם כך יהיה, שהיא תכיר בה כמדינה. זו הצעה שנועדה לחבל בחופש הביטוי ולחבל בקואליציה ומי שתומך בה, או שנגרר בלי לשים לב מה הוא עושה או שנמאס לו מהקואליציה בגלל סיבות אחרות. הימין תחת מתקפה מאוד קשה מהימין הקיצוני, לחץ, הפגנות מול הבתים, קללות ברשת, ואני יודע שזה מצב קשה".
רז הוסיף כי "עד אתמול בבוקר חשבתי שאלקין מחויב להמשך הקואליציה, ואני מתחיל לחשוב מחשבות אחרות. הרי לא תיתכן הפרה כל כך בוטה של ההסכם הקואליציוני, לדעתי גם של מגילת העצמאות".
ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר כי "לא מדובר בדגל פלסטין, מדובר בדגל אש"ף, מדובר בדגל של ארגון טרור שעדיין מוגדר ארגון טרור במדינת ישראל. תחת הדגל הזה רצחו בנו, בילדינו, בתינוקות ואנשים מבוגרים ובחיילי צה"ל".
4 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה מרצ
ישיבת סיעה מרצ
"לא שמעתי שישראל הכירה בפלסטין כמדינה". רז
(צילום: יואב דודקביץ')
4 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן בועדת הכנסת
שמחה רוטמן בועדת הכנסת
מרוצה מחופש ההצבעה. רוטמן
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
זאת הרשות הפלסטינית, יש לנו איתם שיתופי פעולה עם מנגנוני הביטחון. "אי אפשר לאחוז בחבל בשתי קצותיו, או שמדובר במדינה או ביישות מדינתית ואז צריך לדון בשאלה אם היא עוינת או לא, והתשובה היא שהיא עוינת, היא משלמת משכורות, גם כסף מהממשלה הזאת עובר אליה לטובת תשלום משכורות למי שרוצח אנשים ברחובותינו. אז היא נכנסת להגדרה א' או שמדובר בארגון טרור. בשני המקרים מדובר בחזון שמטרתו שלילת קיומנו כאן. כל פעם שיתנו בכנסת הזאת חופש הצבעה, בכל נושא, אני אהיה מבסוט. מדוע? בגלל שמה שרוצים בכנסת ישראל, מה שרוצה הציבור במדינת ישראל, זו מדיניות לאומית יהודית שורשית ואותנטית.
"הממשלה הזאת היא עיוות של רצון הרוב, נשענת על תומכי טרור ועל שמאל קיצוני שבאמת אין קיצוני ממנו, שרוצה לפגוע בזהות היהודית של מדינת ישראל וכל פעם שיהיה חופש הצבעה בכנסת הזאת התוצאות יהיו טובות. אני רוצה להזכיר לכם שגם חוק האזרחות, גם חוקים אחרים כמו פסקת ההתגברות, כמו הסדרת ההתיישבות הצעירה, כולם עברו כשהיה חופש הצבעה בכנסת הזאת, הם עברו ברוב גדול ומוסי רז וחבריו וכן גם תומכי הטרור מרע"מ והמשותפת הם מיעוט קטן ושולי בכנסת".

ח"כ אלי כהן (הליכוד), יוזם הצעת החוק, אמר שלא היה סיכום מראש על חופש הצבעה. "כבר אתמול בבוקר הבנתי שהכוונה לתת חופש הצבעה והמשמעות היא שביום רביעי הקרוב החוק צפוי לעבור בקריאה טרומית", הוא אמר. "החוק הזה הוא חלק חשוב להמשיל את נושא הריבונות ולקרוע את מסכת הצביעות של חלק מערביי ישראל, שרוצים מן הצד האחד להנות מתקציבי מדינת ישראל ובו בעת להסית נגדה ולפגוע בריבונותה".
למה זה כל כך דרמטי שהם יניפו דגל? מה החשש? זה לא דגל חמאס. "בארה"ב יש נוצרים, יהודים, מקסיקנים, מוסלמים, יש שם מישהו שבא ומתריס נגד המדינה? אנחנו רואים כאן בהחלט אנשים שרוצים להתריס נגד מדינת ישראל, ואני אומר להם, מי שמרגיש פלסטיני, אין שום בעיה, אני יכול להציע לו שני פתרונות: אחד זה לעבור לירדן שמרבית האוכלוסייה שם הם פלסטינים. פתרון שני זה לסייע להם להגיע לעזה ושם הם יהיו בתוך יישות פלסטינית, אפילו נעזור להם במימון להגיע למחסום ארז".
הרשות הפלסטינית מוגדרת "אויב"? "נכון להיום הרשות הפלסטינית מוגדרת רשות עוינת".
4 צפייה בגלריה
אלי כהן בריאיון באולפן
אלי כהן בריאיון באולפן
"הממשלה הזאת לא ציונית מספיק". כהן
(צילום: הדר יואביאן)
כששר הביטחון מארח את ראש רשות האויב הזאת, מה זה מלמד אותנו? "שיחות אתה גם מקיים עם אויבים ואתה בוחן שיתופי פעולה כאלה ואחרים".
לא בבית שלך בראש העין. "אבל יש הבדל בין שיתוף פעולה כזה או אחר מן הצד האחד, שיכול להיות בו אינטרס לצד הישראלי, לבין האפשרות שיבואו לפגוע בריבונות הישראלית שזה דבר שלא יעלה על הדעת. וכן, חלק מהצעדים של בני גנץ אני חולק עליהם. אותו בני גנץ שרודף אחרי אבו מאזן רוצה להעמיד את חיילי צה"ל לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג".
זה פרטנר שאתם בונים עליו, לא? "אני לא יודע מי בונה עליו, אני חושב שגנץ חותר לשמאל, אנחנו בסופו של דבר נמצאים בממשלת מעבר, גם אם בחירות טרם הוכרזו באופן רשמי. לממשלה הזאת אין שום יכולת להעביר שום דבר".
כהן הוסיף כי "הממשלה הזאת בוודאות לא ציונית מספיק בגלל שזו הפעם הראשונה מקום המדינה שיש בה 11 חברי כנסת שמתנגדים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין לי מה להודות לממשלה שחלקים ממנה ושרים ממנה אתמול החרימו את הישיבה בעניין ציון יום ירושלים".