צה"ל החליט להחזיר הסעות מבסיס באזור ירושלים למרכז תל אביב בסופי שבוע, אחרי שאתמול (חמישי) פורסם ב-ynet כי חיילי מילואים התרעמו על החלטה על הפסקתן, בהנחיית הרבנות הצבאית.
ההסעות הופעלו כפיילוט בסופי שבוע, בעקבות הפסקת תנועת הרכבות בשבת. חיילי המילואים תיארו כי תחילת הפיילוט בסוף השבוע שעבר הייתה מוצלחת - אך אתמול קיבלו המילואימניקים הודעה שהפיילוט מבוטל - ומפקדים הסביר כי איסור של הרבנות הצבאית הוביל לעצירת הפיילוט.
"כולל ימי שישי-שבת", נכתב בלו"ז המעודכן שנשלח הערב לחיילי המילואים - יממה אחרי שנודע להם כי הפיילוט בוטל. חיילי המילואים סיפרו אתמול כי מתחילת המלחמה הם הסתמכו על טרמפים ועל התחבורה הציבורית שפעלה בסופי שבוע. בשבועות האחרונים הוחלט להפסיק את פעולת הרכבת בסופי שבוע, לאחר שבצבא הודיעו למשרד התחבורה כי אין צורך בכך משום שהוא מפעיל הסעות ייעודיות לחיילים לבסיסים בסופי השבוע, וגם לנוכח העובדה שמשרד הביטחון לא יהיה מוכן לממן את הפעלת השירות.
להבנת ynet, רוב המשרתים בבסיס ישנים בעת שירותם במתחם קרוב יחסית אליו, וממנו אכן מתקיימות הסעות גם בסופי השבוע.
"מבחינתי זה עוד סממן להדתה מתגברת בצה"ל", אמר אתמול חייל מילואים שנדרש להסעה בסופי שבוע. "זה קורה לאחר שביטלו את הפעלת הרכבת בשבת בתירוץ של חוסר ביקוש - מה שלא ממש נכון כשאני מסתכל עליי ומסביבי, ואני בטוח שזו לא העדות היחידה להצבת הדת כעליונה על צורכי החיילים בצה"ל".
חייל מילואים נוסף שמתגורר בהרצליה אמר: "זו עוולה מאין כמוה שעושים לנו. כשאנחנו מגיעים ברכבים פרטיים אין לנו חניה מסודרת, ולכן חלקנו חונים על אוטוסטרדה. ההסעה הזאת גם בטיחותית יותר, ככה חיילים לא יירדמו על ההגה והם לא יצטרכו לדאוג לחניה לרכבים שלהם".
בניגוד לביטול ההסעות לתל אביב והמרכז בסופי השבוע, ההסעות מהבסיס למקום המגורים של חיילי המילואים (במרחק שדורש הסעה - ר"ר) יימשכו במהלך כל ימות השבוע, כולל בשישי ובשבת. בבסיס יש חיילים שאמרו אחרי פרסום הכתבה אתמול כי הם לא מבינים את התרעומת של חלק מהחיילים משום שהם יכולים לישון בבסיס בסוף השבוע במגורים שהוקצאו להם - ואליהם יש הסעה. אחד ממשרתי המילואים בבסיס טען כי תלונות החיילים מוגזמות וכי "היו הסעות מת"א לבסיס שפעלו בחודש הראשון למלחמה בכל ימות השבוע כולל שבת, ההסעות בוטלו כי לא היו מספיק נרשמים. קרי, מספר חד-ספרתי של נרשמים בממוצע לכל הסעה".