3 צפייה בגלריה
מחלף השלום נפתח לתנועה באופן חלקי
מחלף השלום נפתח לתנועה באופן חלקי
הנתיב היחיד שנפתח בעלייה ממחלף השלום
המשטרה וחברת נתיבי איילון הודיעו כי הכביש ייחסם שוב לנסיעה דרומה בין מחלף ההלכה למחלף השלום בלילה שבין שבת לראשון, 9 באוקטובר, בין השעות 1:00 ל-5:00 לפנות בוקר. זאת לצורך ניטור הקרקע ובדיקת יציבותה, כחלק מההיערכות לפתיחה מלאה של רמפת היציאה ממחלף השלום. רק בתחילת השבוע נפתחה העלייה למחלף השלום באופן מצומצם דרך נתיב אחד - שבועיים אחרי שנפער במקום בולען.
במסגרת חסימת הכביש, לא תתאפשר כניסה לאיילון דרום ממחלף ההלכה ולא תתאפשר יציאה במחלף ארלוזורוב ומחלף השלום. כמו כן התנועה באיילון דרום לכיוון דרום תוסט למחלף ההלכה. תתאפשר הכניסה לאיילון דרום במחלף השלום.
3 צפייה בגלריה
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
בולען שנפתח בכביש איילון ביציאה לדרך השלום
הבולען שנפער - ונאטם תוך פחות מיממה
(צילום: נדב אבס, רועי רובינשטיין)
3 צפייה בגלריה
בדיקה ססמוגרפית של המכון הגיאולוגי באיילון
בדיקה ססמוגרפית של המכון הגיאולוגי באיילון
בדיקות סיסמיות של המכון הגיאופיסי באיילון
(צילום : המכון הגיאופיסי לישראל)
עם סיום הבדיקות ביום ראשון בבוקר, הנתיב היחיד שכבר נפתח בעלייה ממחלף השלום ייפתח מחדש. כמו כן תתאפשר הכניסה לחניון עזריאלי לבאים ממחלף השלום.
מחברת נתיבי איילון נמסר כי הנתיב המערבי ברמפה, הסמוך לאתר העבודות של בניין הספירלה של עזריאלי, יישאר סגור גם לאחר הבדיקות "עד שנוודא שזרימת מים הקיימת אינה מסכנת את משתמשי הדרך".
לאחר שנפער הבולען בנתיבי איילון היו משוכנעים שהכביש ייפתח תוך 72 שעות לכל היותר - אך תוצאות הבדיקות שנערכו באזור הבולען אילצו את הרשויות להמתין עם ההכרזה למרות שהבור נאטם תוך פחות מיממה. גם לפני שבוע וחצי הוחלט לחסום את התנועה ממחלף ההלכה ועד מחלף השלום לצורך ניטור הקרקע בעקבות שני ממצאים, שלא היו חד-משמעיים, שהצביעו על כך שהופסקה זרימת המים מאתר העבודות הסמוך.