1 צפייה בגלריה
נאיל מוסטפא נרצח בעוספיה
נאיל מוסטפא נרצח בעוספיה
נאיל מוסטפא וזירת הרצח בעוספיה
(צילום: דוברות המשטרה)
נאיל מוסטפא, בן 41 מעוספיה שבכרמל, נרצח ביריות בעוספיה אמש (חמישי). צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותו במקום. המשטרה פתחה בחקירה, והרקע למעשה פלילי.
לפני כחמישה חודשים מוסטפא נעצר בחשד לירי לעבר ביתו של עובד במועצה מקומית. אחרי ששוחרר הוא נפצע באורח קשה כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה שהוצמד לרכבו.
לפי המשטרה, "במוקד 100 התקבל דיווח על אירוע ירי בעוספיה, שבמהלכו נורה תושב המקום בן 41. לפי גורמי רפואה, הקורבן נפצע באורח אנוש, ומותו נקבע במקום. המשטרה פתחה בסריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על-ידי חוקרי מז"פ במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע והנסיבות בבדיקה".

ב-1999 נגזרו על מוסטפא - אז בן 19 - שלוש שנות מאסר בגין השתתפות באונס קבוצתי של סטודנטית ביערות הכרמל. לפי גזר הדין, חבורת צעירים תקפו את הסטודנטית ואת בן זוגה, ואז אנסו אותה. השופטים, סלים ג'ובראן, יצחק דר ושושנה שטמר קבעו אז כי "המעשה שנעשה בזוג המתלוננים הוא מעשה נבלה. הנאשמים גילו דעות מסולפות, קשיות ואטימות לב, כאשר מצאו נערה מזדמנת, ועשו בגופה כאילו הפקר הוא".
שבועיים לפני אונס הסטודנטית אירע ביערות הכרמל מקרה אונס נוסף, של נערה, ובית המשפט קבע כי מדובר באותה קבוצת חברים - אך מוסטפא לא הורשע במקרה זה.
מוסטפא הוא הנרצח ה-101 בחברה הערבית השנה. בתחילת השבוע כינס ראש הממשלה נפתלי בנט לראשונה את צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית, שהחליטה בין היתר לערב את שב"כ בסוגיית הנשק הבלתי-חוקי. מאותה ועדה נמסר כי גם צה"ל יהיה מעורב במיגור הפשיעה, אך בהמשך התברר שהכוונה היא בעיקר ניסיונות לצמצם את גניבות הנשק מבסיסי צה"ל. כוחות הביטחון יטפלו בשרשרת אספקת הנשק, ותישקל הכנסה של כוחות מג"ב ליישובים הערביים.
הממשלה אימצה את תוכנית העבודה של סגן השר לביטחון הפנים יואב סגלוביץ, שמונה לפרויקטור לנושא. במסגרת התוכנית יתבצע שיתוף פעולה בין המשטרה, המל"ל, שב"כ, היועמ"ש, פרקליטות המדינה, רשות המיסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ועוד. מלבד המעורבות של שב"כ וצה"ל בסוגיית הנשק הבלתי חוקי הוחלט שמשרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה בטיפול בפשיעה, לרבות קביעת עונשי מינימום בחוק להחזקה וסחר בנשק - וכי המהלך יצא לפועל באופן מיידי. בלשכת רה"מ ציינו כי בדיון עלה שאין צורך בשינוי חוק השב"כ, וכי הארגון יפעל במסגרת החוק הקיים שמאפשר את הסמכויות הנדרשות.
"מצב האלימות בחברה הערבית הגיע לקו האדום", אמר בנט בפתח הדיון. "הממשלה לוקחת את הנושא ברצינות גדולה. הציבור הערבי חייב להבין שכוחות הביטחון הם לא האויב, הם הפתרון. לא להאשים את המדינה, אלא ללכת איתה יד ביד".
פורסם לראשונה: 22:11, 07.10.21