צה"ל הודיע הבוקר (יום ב') על שיגורים של פצצות מרגמות מלבנון, בהמשך לאזעקה שנשמעה באזור הגליל המערבי. מצה"ל דווח על שני שיגורים של מרגמות, שחדרו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח, כמו גם טיל נ"ט ששוגר לעבר מרחב נטועה ובתגובה הגיב צה"ל בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. שני שיגורים נוספים של מרגמות נפלו בשטח בפתוח ולא היו נפגעים. עוד נמסר מצה"ל כי במהלך הלילה תקפו כוחותיו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה במרחב בירנית שבשטח לבנון, וכי זוהתה פגיעה.
הבוקר דווח בלבנון על תקיפות באזורים א-לבונה, אל ג'בין ושיחין שבדרום המדינה. בסוף השבוע דווח כי עשרות אלפי תושבים ברחו מיישובים לבנוניים בקרבת הגבול, והתפנו צפונה.
2 צפייה בגלריה
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון
תקיפות צה"ל בלבנון, אתמול
(צילום: רויטרס /Evelyn Hockstein)
הכותרת
הזיגזג של עמנואל מקרון
21:35
האזעקה שנשמעה הבוקר הייתה ביישוב גורנות הגליל, במועצה האזורית מעלה יוסף. ראש המועצה, שמעון גואטה, התראיין ל-ynet Live וסיפר על מצב התושבים. "לילדים ולאנשים קשה, הם לא פונו, אנחנו כבר חודש בתוך זה וכלום לא קורה, העסק רק עולה מדרגה", הוא אמר.
"כל היישובים שמעל 3 וחצי ק"מ (מהגבול) לא פונו. מבקשים שרק היישובים אבירים, אלקוש ועבדון יפונו", אמר גואטה. הוא סיפר כי היישובים שלא פונו נראים בימים אלה "כמו בסיסים צבאיים".
בתגובה לדבריו של גורם ביטחוני שאמר הבוקר כי "מה שקורה בצפון זה לא מלחמה ולא מתקרב לזה", אמר גואטה בשיחה עם ynet: "אני חושב שאנחנו עוד לא במלחמה רצינית. רואים נפילה פה ושם, אנחנו יודעים מה זה מלחמה רצינית. הייתי ב-2006 (השנה של מלחמת לבנון השנייה) ואני יודע מה זה מלחמה. בינתיים אנחנו ממתינים, וכן רוצים שתהיה מלחמה אחת כדי להוציא את החיזבאללה מפה ולהוציא אותו רחוק מפה שלא יהיה ביישובים שלנו".
כשגואטה נשאל על הצהרתו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאמר שהוא לא רוצה להיכנס למלחמה עם ישראל, הוא ענה: "אי אפשר להאמין לאדם הזה, אנחנו לא צריכים לתת את ביטחוננו באדם הזה. הוא שקרן, אתה לא יכול לדעת מה התוכניות שלו".
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה
נאום נסראללה
"אי אפשר לדעת מה התוכניות שלו". מזכ"ל חיזבאללה נסראללה
אתמול נפצעו קל שבעה לוחמי צה"ל בגבול הצפון כתוצאה מירי פצצות מרגמה למרחב מנרה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה מטרות של חיזבאללה בלבנון - ובין היתר הותקפו תשתיות צבאיות שבהן פעלו מחבלים להכוונת טרור, ומתחם צבאי שבו מחסן אמצעי לחימה ותשתית צבאית של הארגון.
כוחות צה"ל תקפו אתמול בשטח לבנון גם את חוליית השיגור שביצעה את ירי הנ"ט לעבר מושב דובב, שממנו נפגעו כמה עובדי חברת החשמל.