על רקע ההסלמה הביטחונית בכל הגזרות, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי אמרה היום (ראשון) בריאיון לאולפן ynet כי "אין לי ספק שהממשלה תיפול - ותפקידה של האופוזיציה הוא לזרז את נפילתה". לדבריה, "ראש ממשלה שמפטר את שר הביטחון בגלל שהתריע שהביטחון בסכנה - הוא לא כשיר ולא רלוונטי".
"יש פה ממשלה שמדליקה את האזור כולו, שדרדרה את מדינת ישראל באמת", אמרה מיכאלי. "במאה ימים הם הצליחו לסכן את מה שבנו פה במאה שנים. הם גורמים נזקים בכל תחום מתחומי חיינו. הם מסכנים את הביטחון של מדינת ישראל, הם מסכנים את עתידה והם מסכנים את הדמוקרטיה שלה".
"בממשלה שלנו לא ירו טילים על הצפון ולא הדלקנו את הזירה עם סוריה. הייתה אצלנו סובלנות אפס ל'טפטופים'", המשיכה מיכאלי. "ועדיין, זו לא הייתה ממשלה שהמדיניות המדינית-ביטחונית שלה הייתה לפי מה שאני חושבת שצריך להיות. אני מאמינה שצריך להתחיל שוב לנסות למצוא פתרון פוליטי-מדיני לסכסוך הישראלי-פלסטיני. ועדיין, ברגע שהיה so called 'טפטוף' - זה הופסק מיד. היה הרבה הרבה יותר שקט ואנשים לא בילו את החג במקלטים, לא בצפון ולא בדרום".
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה
מרב מיכאלי בישיבת הסיעה
"לממשלה הזאת אין לגיטימציה". מיכאלי
(צילום: רפי קוץ )
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"לא כשיר ולא רלוונטי". נתניהו
(צילום: אלעד גרשגורן)
לדברי מיכאלי, "הממשלה הזאת איבדה את הלגיטימיות שלה בקרב אלה שהצביעו לה, לא כל שכן בקרב מנהיגי העולם. אני קואליציה למדינת ישראל ואופוזיציה לממשלה הזאת. כבר הרבה זמן אין לממשלה הזאת בסקרים את הרוב שיש לה במציאות היום, ולכן מה שצריך לעשות זה להפיל אותה ולא לגבות אותה. ממשלה שבה ראש הממשלה מפטר את שר הביטחון בגלל שהוא בא ומתריע שהביטחון בסכנה - הוא לא כשיר ולא רלוונטי".
על כך שלא הסכימה להתאחד עם מרצ לפני הבחירות האחרונות, ולכן יש שמאשימים אותה בכך שהביאה להקמת הממשלה הנוכחית, אמרה: "אני לוקחת אחריות על כל מה שאני עושה בחיים. קיבלתי החלטה מושכלת ועניינית לפי הנתונים שהיו. כולם, כולל ראש הגוש יאיר לפיד, אמרו שהעבודה ומרצ יעברו שתיהן. אני לוקחת אחריות על כל ההחלטות והמעשים שלי, ואני כל הזמן עושה את מה שבעיניי נכון נטו למדינת ישראל".

4 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב בזירת הפיגוע
"הממשלה לא יציבה, היא כבר רעדה כשנתניהו פיטר את גלנט". ראש הממשלה ושר הביטחון
( צילום: חיים צח / לע"מ)
עוד אמרה מיכאלי: "נתניהו אמר כבר ב-2009 שהוא ימוטט את חמאס, והיום יש לנו חמאס בדרום, חמאס בצפון וחמאס במרכז. יש לנו חמאס בכל מקום. צריך להפסיק לתת לנתניהו את המנדטים שלנו, להפסיק לשתף איתו פעולה ולהפסיק לגבות אותו או לנהל איתו הידברות ומשא ומתן. המדינה שלנו בתהום בגלל שנתנו לבנימין נתניהו להגיע עד הלום.
"נתניהו צריך ללכת הביתה, צריך להפיל את הממשלה הזאת. הממשלה הזאת רעדה כבר ביום ראשון לפני שבועיים כשנתניהו פיטר את גלנט ובאמת כולם לא האמינו למראה עיניהם. הממשלה הזאת היא ממשלה מאוד לא יציבה. אין לה לגיטימציה לא ממנהיגי העולם ולא מכל האנשים שהיא עצמה מינתה. להערכתי בוודאי שהיא תיפול, ועכשיו התפקיד של האופוזציה זה לזרז את נפילתה ולא לעזור לה ולגבות אותה".
יו"ר מפלגת העבודה אמרה גם שהיא פועלת למען כך שהאופוזיציה תתלכד. "אני חושבת שכל הצד שלנו צריך ללכת ביחד. אסור שיקרה שוב מה שקרה בפעם האחרונה שהגוש הלך מפוצל לגמרי. אני כל הזמן פועלת למען זה שבבחירות הבאות אנחנו נלך ביחד. צריכים להיות פריימריז פתוחים, וכל מי שחושב שיכול להוביל את הגוש הזה צריך או צריכה להתמודד, ומי שייבחר או תיבחר צריכה ללכת. צריך להקים גוף שהוא דמוקרטי כי אנחנו נלחמות על הדמוקרטיה שלנו. אני כיום עומדת בראש המפלגה הדמוקרטית היחידה בצד הזה, ואני טוענת שגם היחידה שהיא ציונית ודמוקרטית בכנסת היום".
4 צפייה בגלריה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
ציון 35 שנים להקמת ארגון הטרור חמאס בעזה
"נתניהו אמר שימוטט את חמאס, שנמצא היום בצפון, בדרום ובמרכז". מנהיג חמאס בעזה סינוואר
(צילום: AFP)
על הסקרים שלפיהם מפלגתה לא עוברת את אחוז החסימה אמרה מיכאלי: "אין בחירות כרגע, אני לא מתעלמת מהסקרים. אני לא מתבשמת מהסקרים שנותנים לנו שישה מנדטים ולא נלחצת מהסקרים שנותנים לנו פחות מנדטים. בכל מקרה, תפקידה של האופוזיציה הוא להפיל את הממשלה הזאת ולא לגבות אותה ולעזור לה להמשיך להישאר בשלטון ולהמשיך להרוס את מדינת ישראל. מדאיגה אותי העובדה שיש לנו ממשלה שאני לא יכולה לסמוך עליה שהיא תעשה החלטות לטובת ביטחון ישראל ומדינת ישראל. מדאיגה אותי העובדה שיש לי ממשלה שבמקום להרגיע את הרוחות - מלבה אותן. בצבא, במוסד ובשב"כ יש הרבה אנשים שלא מאמינים לה ולא סומכים עליה, בשונה ממה שהיה בעבר".
על הפרסומים שלפיהם בכירים במוסד עודדו הפגנות נגד המהפכה המשפטית אמרה: "האנשים האלה הם בראש ובראשונה אזרחים שיש להם זכות ללכת להפגין, והם יודעים שאם הם לא יחיו בדמוקרטיה אז כל המפעל שלהם בסכנה. יש להם מחויבות רבה לביטחון ישראל ולקיומה, יש להם אחריות. החוק נותן להם אחריות מאוד גדולה לדאוג שישראל תישאר דמוקרטית ותישאר בטוחה, ויש להם תפקיד מאוד גדול לדאוג שהדבר הזה יקרה".