שר הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן (יש עתיד) התייחס לגל הפיגועים שנמשך גם הבוקר (ד'), הפעם בשייח ג'ראח, והודה כי "המציאות נפיצה". לדבריו, "לא יהיה שיקול פוליטי בחובה להגן על המדינה".
הוא טען כי גם נוכחותה של רע"מ בקואליציה לא תהווה בעיה: "המסר שלי לכולם - ממשלת ישראל תפעל בשיא הנחישות בלי שום שיקול פוליטי. בלי שום שיקול קואליציוני. נגיב בכל החוזקה. שום דבר לא ישפיע עלינו. מעבר לפוליטיקה, ומעבר לקואליציה, יש פה מדינה מוקפת אויבים שצריך תמיד להגן עליה. לא אני, ולא אף אחד מחבריי לממשלה, לא מעלה על דעתו מצב שבו שיקול פוליטי ייכנס למחויבות שלנו להגן על המדינה. השותפות של רע"מ בתוך הממשלה היא שותפות כי אנחנו חושבים שאנחנו צריכים להרגיע".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט מאיר כהן  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
נפתלי בנט מאיר כהן  בביקור בנקודת התצפית על רהט לקראת
כהן ובנט בביקור בנקודת התצפית על רהט. "יש עליית מדרגה"
(צילום: נעם ריבקין פנטון)
3 צפייה בגלריה
 מנסור עבאס
 מנסור עבאס
"נפעל בלי שיקול קואליציוני. השותפות עם רע"מ היא כי צריך להרגיע". כהן על מפלגתו של מנסור עבאס
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון סמוך לבית הספר במזרח ירושלים
כוחות הביטחון סמוך לבית הספר במזרח ירושלים
זירת הפיגוע בשייח ג'ראח, הבוקר
(צילום: AFP)

הוא התייחס לדבריו של חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד, שאמר מוקדם יותר באולפן ynet כי "רפיסות הממשלה מעלה את המוטיבציה לשונאינו לפעול", ואמר: "אני מציע לאופוזיציה תפסיקו לחפש סיבות פוליטיות זה לא סיבות פוליטיות פיגועים היו, ויהיו". הוא ציין: "ממשלת ישראל תדע לטפל בזה בשקט בנחישות ומי שרוצה להתווכח שיתווכח אנחנו יודעים מה צריך לעשות. מקבלים את הביקורת באהבה. אני מאוד מקווה שנצליח להפסיק את זה מיד, ואני מאוד סומך על כוחות הביטחון".
בתחילת השבוע הגיע כהן לסיור ברהט יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט. הוא ציין כי ישנה "עליית מדרגה" לרעה בדרום. "60 שנה גרתי בנגב, מעולם לא היו דברים כאלה", הודה. עם זאת הוא נקף באצבע מאשימה כלפי הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו: "אנחנו מטפלים כבר ארבעה חמישה חודשים בכל הדברים הנוראים שנשארו כאן שלא טופלו. בנגב מפורק, בחוסר משילות ברוב חבלי הארץ, בפשיעה ביישובים ערביים".

על הביקורת בנושא הזה מצד האופוזיציה אמר: "אני שומע את אנשי הימין ואני לא מאמין. אני לא מאמין שהם אומרים שהממשלה שלנו מכרה את הנגב. אני גר שם, אני יודע מה קורה שם, אני זועק כבר 20 שנה".
- אנחנו כן רואים עליית מדרגה, גם בתחושות התושבים גם שוטרים שעוזבים את המשטרה מחוסר אונים. מה עוד יכול להשתנות כאן? "יש נוכחות חסרת תקדים של שוטרים עם פלוגות של מג"ב, ידענו שתהיה ריאקציה אנחנו מצפים לזה, אבל יחד עם זאת אני אומר לך כמה דברים שאנחנו עושים - יש תגבור של משטרת הדרום ב-300 שוטרים פלוס שתי פלוגות מג"ב ומכניסים אמצעים טכנולוגיים".
"אנחנו צריכים להכניס לשם עוד תחנות משטרה ולתת עוד שירות אזרחי ולהבטיח שהנסיעה בכביש 25 ובכביש 31 ובכבישי הדרום תהיה נסיעה בטוחה. גם לבדואים עצמם. שמענו אנשים אומרים 'חבר'ה אנחנו בדיוק באותה סירה שלכם'. לכן זה תפקידנו, זה האחריות שלנו, אני לא בוכה על מה שהיה בעבר אני רק אומר - זה על השולחן שלנו, ואנחנו לוקחים עכשיו אחריות ונטפל בזה".