לאור הירידה בתחלואה ומניין הנדבקים היומי הנמוך בקורונה בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ הודיעו אתמול (יום ג') על שורת הקלות, בהתאם להמלצת גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אלו הקלות ייכנסו לתוקף, האם עדיין חלה חובת מסכה ומדוע הוחלט על ההקלות? ynet עושה סדר.

אלו הקלות שייכנסו לתוקף נוגעות לשטחים הפתוחים? בשטחים פתוחים יבוטלו כלל מגבלות ההתקהלות. במקומות פתוחים ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה עד 1,000 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק. עם זאת, כבר עתה אין מגבלת התקהלות באצטדיוני כדורגל ובמקומות נוספים שבהן יושבים במקומות שמורים.
מה בנוגע למקומות סגורים? במקומות סגורים ניתן יהיה לקיים אירועי תרבות, ספורט ותפילה עד 100 משתתפים ובישיבה, ללא חובת תו ירוק.
האם יש מגבלת תפוסה מרבית באירועים במקומות סגורים? התפוסה המרבית באולמות אירועים סגורים תעלה מ-400 ל-600 משתתפים, תחת כללי התו הירוק.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
אילוסטרציה מסיבה ב גואה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האם בגני אירועים יש מגבלת תפוסה? גני אירועים יורשו לקיים אירועים בשטח פתוח ללא מגבלת תפוסה, תחת כללי התו הירוק.
מה בנוגע לחובת עטיית מסכה בהתקהלויות? חובת עטיית מסכה בהתקהלות מעל 100 אנשים בשטח פתוח תבוטל. חובת עטיית מסכה בשטח סגור נותרת על כנה.
מתי ההקלות ייכנסו לתוקף? קבינט הקורונה וועדת החוקה של הכנסת צריכים לאשר את התקנות, והן אמורות להיכנס לתוקף ביום חמישי הקרוב, 11 בנובמבר.
2 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
התו הירוק ייבחן בחדרי הכושר
(צילום: שמיר אלבז)
מדוע הוחלט על החלת הקלות? שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר במסיבת עיתונאים שקיים הערב כי הסיבה להקלות היא דעיכת הגל הרביעי. עם זאת, הוא הזהיר כי זו לא סופה של המגפה. "גל הדלתא בדעיכה והנתונים מראים זאת בצורה מאוד ברורה. הירידה התלולה שאנחנו רואים בנתוני התחלואה מאז ובזכות ההחלטה החשובה על מתן הבוסטר מעידה על סופו של הגל הרביעי אבל אני אגיד על מה זה לא מעיד - זה לא מעיד על סופה של הקורונה וזו לא מסיבת סיום בשום צורה", הוא אמר.
האם יש סיכוי להקלות נוספות בהמשך? הורוביץ אמר שגם הגבלות ההתקהלות והתפוסה במקומות סגורים יוסרו בשלב מסוים. "אנחנו בוחנים גם את התו הירוק בחדרי הכושר", הוא הוסיף. ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה כי "בשלב הבא נבטל את מגבלות התפוסה במקומות סגורים אבל נמשיך עם תו ירוק במקומות סגורים לצד מסכות בפנים".