מאיר פיטוסי, חבר משפחתו של סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג מירי חברו בקו התפר, הגיע הבוקר (שלישי) לניחום אבלים בבית המשפחה בנתניה. כשיצא הסביר כי המשפחה לא כועסת על הלוחם שירה והרג את בנם. "הם מרחמים עליו, אין שום כעס. אני בטוח שאפילו ילכו לראות אותו. הם מכירים ואוהבים אותו. זו תאונה, גזירת גורל", אמר.
הוא סיפר על הקשר שלו עם הלוחם שנקטף בסך הכול גיל 20: "אני מכיר אותו כבר עשר שנים. אבא שלו ואני כמו אחים. כולם חשבו שזה שייך לי (בגלל שם המשפחה הזהה - רב"צ). אבל מזה משנה, כל עם ישראל בוכה היום. אין הסברים למכה כזו. זה ממש כואב ואנחנו גם חושבים על החייל שירה בו, אני מתאר לעצמי שזה כואב לכל המדינה".
5 צפייה בגלריה
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
"כל עם ישראל בוכה היום. חושבים גם על החייל שירה"
(צילום: יאיר שגיא)

5 צפייה בגלריה
מאיר פיטוסי
מאיר פיטוסי
"למשפחה אין שום כעס". חבר המשפחה מאיר פיטוסי
(צילום: יאיר שגיא)
מאיר אמר כי אביו של הלוחם שוחח איתו בפעם האחרונה בשבת. "הוא כל הזמן היה נוסע אליו לבסיס. האבא בוכה על הילד וחושב על החייל, כי הוא מכיר גם אותו", הסביר חבר המשפחה. הלווייתו של הלוחם תתקיים הערב בשעה 18:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.
סמ"ר פיטוסי עזב את העמדה והלך להתפלל, ובבית ספרו סיפרו כי הוא הקפיד להתפלל גם לפני שהתגייס לצה"ל. חיה רובינשטיין, מנהלת בית הספר "תמר אריאל" בו למד בנתניה, אמרה: "זה יום קשה מאוד, העצב גדול ונסיבות המקרה יוצרות עוד יותר תסכול".
"זה כל כך מתאים לו", הוסיפה והסבירה כי "גם בבית הספר הוא הקפיד על עניין התפילה. זה היה דבר מאוד חשוב בשבילו, הוא אף פעם לא פספס". לסמ"ר פיטוסי שתי אחיות תאומות בנות 27 ואחות נוספת בת 29, שגרה בצרפת ובדרכה לישראל. את לימודיו בבית הספר סיים לפני שנתיים.
"כשהוא הגיע לכפיר לא היה מאושר ממנו. זה היה בשבילו נקודת ציון חשובה מאוד בדרך. היינו שותפים לשמחה הגדולה הזו שלו. שמחנו לראות אותו כשהוא הגיע לבקר עם כל הבוגרים, עם המדים, עם הנשק, עם תג היחידה. זה שימח אותו ואותנו יותר. הוא היה בן מסור להורים שלו. הוא בן יחיד עם שלוש אחיות. הוא בן הזקונים".
5 צפייה בגלריה
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
מחוץ לבית המשפחה, הבוקר
(צילום: יאיר שגיא)
5 צפייה בגלריה
חיה רובינשטיין
חיה רובינשטיין
"נסיבות המקרה יוצרות עוד יותר תסכול". מנהלת בית הספר חיה רובינשטיין
5 צפייה בגלריה
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
בית משפחתו של נתן פיטוסי ז''ל
"כשהגיע לכפיר לא היה מאושר ממנו"
(צילום: יאיר שגיא)
החייל היורה העיד הלילה כי האירוע התרחש לאחר שפיטוסי שב מתפילה - לקראת סיומה של משמרת שגרתית של כשמונה שעות במטרה למנוע חציית מסתננים מהצד הפלסטיני. "זמן קצר לפני סוף המשמרת, הוא עזב את העמדה כדי להתפלל בקרבת מקום, לבדו, במשך כרבע שעה", שחזר הלילה בפני מפקדיו. "כעבור כרבע שעה לערך שמעתי רעש וראיתי דמות חשודה מתקרבת, ולכן פתחתי בנוהל מעצר חשוד". הגרסה הראשונית של החייל טרם הוצלבה מול ממצאים שצפויים להיאסף עוד מהזירה.
שני החיילים שמרו בעמדה מול גדר המערכת ליד טול כרם, בצד הישראלי. לפי התחקיר הראשוני נורו שני כדורים על ידי הלוחם, והוא טען שביצע תחילה ירי אזהרה לאוויר לאחר שזיהה לדבריו את הדמות החשודה מטווח של כ-20 מטרים. עם זאת, על גופו של הלוחם שנהרג אותרו שני סימני פגיעת ירי, ברגלו וסמוך לחזהו.
למרות שייאספו ממצאים פורנזיים מהזירה ויישמעו גם גרסאות של לוחמים מעמדות סמוכות אשר שמעו את הירי, בסופו של דבר שני ה"עדים" היחידים לתקרית הם הלוחם היורה וחברו שנהרג. עם זאת, כבר ברור בצה"ל שהיו כאן חריגות משמעותיות מנהלי הפתיחה באש: לפני כחודש נחשף ב-ynet כי הוראות הפתיחה באש הוקשחו מחדש בקו התפר ואוסרים ירי גם על מסתננים שאינם חמושים, לאחר שני אירועים בחודשים האחרונים שבהם נורו למוות שני מסתננים פלסטינים שחיבלו בגדר. במקרה הנוכחי, כלל לא מדובר היה במסתנן אלא בדמות בצד הישראלי של הגדר.
פורסם לראשונה: 12:41, 16.08.22