קרבות אש בצפון: במשך שעות ארוכות פעלו אתמול (חמישי) 14 צוותי כיבוי בגליל העליון כדי לבלום את השריפות שפרצו במוקדים שבהם היו נפילות ממטחי הירי של חיזבאללה, בין היתר באזור קיבוץ איילת השחר, מושב בית הלל ותל קדש שבהרי נפתלי.
תיעוד השריפות שהשתוללו בגליל העליון

במטולה, שגם בה פרצה שריפה בעקבות פגיעת ירי תלול-מסלול, לא יכלו מכבי האש לטפל בשל הסכנה בהגעה למושבה המפונה. "אין דבר נורא יותר לכבאי מאשר לראות שריפה שהוא לא יכול לכבות", אמר ל-ynet אורי כהן, דובר שירותי כבאות במחוז הצפון.
הלילה עדכן דובר צה"ל כי מטוס קרב של חיל האוויר יירט בהצלחה כטב"ם שעשה את דרכו לאזור צפון הארץ מכיוון מזרח, והוסיף כי כחלק מניסיונות היירוט נפלו שברי מיירט באזור צפת וגרמו לשריפה. עוד נמסר כי הכטב"ם לא חצה לשטח ישראל, וכי אין נפגעים בתקרית. האירוע מתוחקר.
בשעות הערב אמש, שני טילי נ"ט נורו לעבר מטולה. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לבית. זה קרה שעות לאחר שמחבלי חיזבאללה ירו נ"ט גם לעבר בית במושב שתולה - שכבר נפגע לאחרונה מתקיפות ארגון הטרור.
3 צפייה בגלריה
לחימה בגזרת הצפון
לחימה בגזרת הצפון
אש במטולה, במבט מלבנון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
3 צפייה בגלריה
לחימה בגזרת הצפון
לחימה בגזרת הצפון
(צילום: Rabih DAHER / AFP)
3 צפייה בגלריה
שריפות בגליל העליון
שריפות בגליל העליון
השריפות בגליל העליון
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
באירוע אחר, מטח הטילים הכבד לעבר עמק החולה, שבו שיגרו פעילי חיזבאללה עשרות רקטות, גרם לתאונת דרכים במעורבות רכב שהתנגש במשאית. הרכב ככל הנראה סטה ממסלולו בשל הדף מפגיעת טיל בסמוך לכביש 90. הנהגים המבוהלים שמצאו את עצמם תחת אש לא נפגעו.
בשביל סיגלית בן שבת לופו, שפונתה מביתה בקריית שמונה, זו הפעם השנייה שבה התמודדה עם הסיטואציה המפחידה. "הירי תפס אותי בנהיגה ורצתי למיגונית בצד הכביש", סיפרה. "כשנסעתי על הכביש טיל פגע בצד הדרך ושריפות פרצו מכל מקום. במשך שעות הגוף רעד לי וחוויתי קושי בנשימה, זה כל כך מפחיד". לפני כשבועיים פגע טיל נ"ט באותו האזור, סמוך לצומת הגומא, במרחק שני מטרים מרכבה.
"מחנה הפליטים" שהוקם בגליל
(צילום: אביהו שפירא )

ביקור נתניהו בפיקוד צפון
(צילום: - מעיין טואף / לע״מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אתמול לפיקוד צפון, ובזמן שבגליל העליון נשמעו אזעקות ללא הפסקה, המטחים מלבנון נמשכו והשריפות, כאמור, בערו במוקדים השונים - אמר כי לישראל "תוכניות מפורטות, חשובות, אפילו מפתיעות".
"אנחנו פועלים כל הזמן בחזית הצפון. עד עכשיו חיסלנו מאות פעילי חיזבאללה, ועוד היד נטויה - גם היום", הוסיף נתניהו. "אינני משתף את האויב בתוכניות, שנועדו לעשות שני דברים: להחזיר את הביטחון לצפון, ולהחזיר את התושבים בבטחה לבתיהם. אנחנו נחושים להשיג את שני הדברים גם יחד".
לאחר רצף התרעות אמש, הודיע צה"ל כי שני כטב"מים חדרו לשטח ישראל - אחד מהם יורט והשני התפוצץ באזור קריית שמונה. במקביל, חיל האוויר תקף שורת מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים של חיזבאללה בעייתא א-שעב, רב א-תלתין ומרכבא, וכן מבנה צבאי ושתי עמדות תצפית באל-עדייסא.
פורסם לראשונה: 23:17, 23.05.24