משרד הבריאות הודיע הערב (יום רביעי) כי ההחלטה לקיצור הבידוד למשך שבעה ימים תיכנס לתוקף החל מחצות. מדובר בצעד שעליו החליט קבינט הקורונה אתמול, וכעת הוא נכנס לתוקף.
1 צפייה בגלריה
נחמן אש
נחמן אש
פרופ' אש חותם על הצו
(צילום: משרד הבריאות)
מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, חתם על התיקון לצו בריאות העם הערב. לפי התיקון החדש, ניתן לקצר את תקופת הבידוד באמצעות שתי בדיקות שליליות, כשהראשונה תיערך סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד, והשנייה החל מהיום השביעי לבידוד, ולפחות 24 שעות אחרי ביצוע הבדיקה הראשונה.
מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השנייה, ניתן לצאת מהבידוד. במשרד הדגישו כי "אין צורך להמתין לקבלת מסרון שחרור ממשרד הבריאות" והוסיפו כי "תקופת הבידוד המלאה, ללא קיצור, היא 14 ימים מיום המגע האחרון עם החולה או יום ההגעה לישראל. עד היום היה ניתן לקצר תקופה זו ל-10 ימי בידוד, באמצעות שתי בדיקות שתוצאתן שלילית".
היום הזהיר ראש הממשלה נפתלי בנט מפני האדישות, לדבריו, לזן הדלתא של נגיף הקורונה - ואמר כי העולם נמצא בעיצומה של התפשטות מגפה. לדברי בנט, "אנחנו יכולים להמשיך להיות אדישים, להגיד שזו בעיה של הממשלה, ואז התחלואה תזנק ונגיע לסגר. אפשרות אחרות היא שכל אחד ייקח אחריות, ותוך חמישה שבועות נוריד את התחלואה וננצח. כשאני אומר אנחנו - זה הממשלה והציבור ביחד".
בנט קרא לציבור לא להזמין טיסות חדשות ולמלא אחר החוק שדורש לעטות מסכות בחללים סגורים, ושיגר גם עקיצות לממשלה הקודמת: "יצאו טיסות למדינות אדומות כמו הודו, אנחנו סגרנו את זה". הורוביץ הבהיר כי בקרוב תגדל האכיפה המשטרתית על מפרי הבידוד.