2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב
טלי גוטליב
טלי גוטליב
טלי גוטליב, שתושבע ביום שלישי לכנסת ה-25 מטעם הליכוד, כתבה הבוקר (ראשון) בפייסבוק כי תפעל לפטר פרקליטים שליוו את תיקיו הפליליים של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. "מצאתי פתרון", כתבה, וצירפה תמונה משיחה שלה ושל אדם ששמרה באנשי הקשר שלה כ"שמעון הלוי עו"ד ליכוד ירושלים".
גוטליב טענה כי "אפעל להעמיד לדין משמעתי את כל מי שידע בפרקליטות על התקנת תוכנות ריגול ללא סמכות ושתק, את הפרקליטים שידעו על הוצאת צווים ללא סמכות משופטים, את הפרקליטים שלא בדקו חומרי ראיות בתיק נתניהו וששיקרו בבית המשפט". בליכוד, נזכיר, יש מי שטוען שנתניהו הועמד לדין כחלק מ"תפירת תיקים" שמטרתה להדיחו.
הריאיון בשבוע שעבר
(צילום: משי בן עמי)

2 צפייה בגלריה
טלי גוטליב בפוסט בפייסבוק
טלי גוטליב בפוסט בפייסבוק
הפוסט שפרסמה גוטליב
"אני לא סומכת על המפכ"ל שיפתח בחקירה, ואני לוקחת על עצמי להוביל לפתיחת הליך משמעתי שבסופו פיטוריהם של עובדי ציבור שהפרו את כללי המשמעת שחלים עליהם ברגל גסה", הוסיפה. "באתי לעבוד. מצרפת לכם כללי המשמעת והוראת החוק הרלוונטי שתאפשר לי להוביל לפיטוריהם של עובדים שסרחו".
בשבוע שעבר טענה גוטליב באולפן ynet כי במקום לחוקק פסגת התגברות, אפשר פשוט לא לכבד פסיקות של בג"ץ שמבטלות חוקים. "פסקת ההתגברות זו כותרת מאוד פומפוזית ויפה, אבל אין צורך בה", אמרה. "חוק יסוד שפיטה לא נותן לבית המשפט העליון סמכות לבטל חוקים. כשלעצמי אני מתעלמת מפסיקה. זו פסיקה בלי סמכות, אני לא מכבדת את זה".
לדבריה, "בג"ץ צריך לזכור את מקומו וצריך לרסן את כוחו". היא הסבירה: "כשבית המשפט פועל בחוסר סמכות אני לא מכבדת את זה, צר לי. כשבית המשפט, תקשיבו לי טוב, כשהעליון מבטל חוק הוא פועל תוך הפרה בוטה של הסמכות הקנויה שלו בסעיף 2 בחוק יסוד השפיטה".
גורמים בכירים במערכת המשפט זעמו על דבריה, וטענו כי היא קוראת למעשה לאנרכיה. לדבריהם, "כיבוד פסיקת בתי המשפט הוא הבסיס לחברה מתוקנת. כל ישראלי מן השורה לא יקבל גישה כזו".