בכירים בישראל אומרים הערב (שבת), שעה קלה לאחר פרסום אותות החיים מעמרי מירן וקית' סגל, שמוחזקים בשבי חמאס כבר 204 ימים כי "אותות החיים האחרונים שפרסם חמאס (בהם אות החיים שפורסם מהירש גולדברג-פולין מוקדם יותר השבוע - א"א) מעידים על רצון בחמאס להגביר את הלחץ על ישראל". לדבריהם, "הם מעוניינים להגיע לעסקה שבסופה הפסקת המלחמה".
לטענת הבכירים בירושלים, "זו הסיבה שבסרטונים פונים (החטופים) לציבור שילחץ על מקבלי ההחלטות כאן". בזמן שחמאס עדיין "בוחן" את הצעת ישראל שהועברה לארגון הטרור דרך המתווכות, בישראל אומרים שאין עדיין אינדיקציה מה תהיה תשובת ארגון הטרור. "למרות ההתלהבות ומאמצי מצרים שנראים משמעותיים, נצטרך להתאזר בסבלנות", אמרו. "היו שיחות טובות במהלך היומיים האחרונים. אנחנו מקווים שאנחנו על המסילה בדרך לעסקה, חמאס צריך להחזיר תשובה וגם הוא בלחץ מהכניסה הצפויה לרפיח".

2 צפייה בגלריה
קית' סיגל, הירש גולדברג-פולין, ועמרי מירן בסרטונים משבי חמאס
קית' סיגל, הירש גולדברג-פולין, ועמרי מירן בסרטונים משבי חמאס
בישראל מעריכים כי חמאס מנסה להגביר את הלחץ. החטופים שתועדו בסרטוני ארגון הטרור
אביו של עמרי מירן העיד כי שמע על הסרטון מהתקשורת, אך מיד לאחר מכן מתאם השבויים והנעדרים גל הירש התקשר אליו ושוחח גם עם בנות זוגם של עמרי וקית'. במקביל, קציני קישור הגיעו למשפחות. בכירים בישראל אומרים כי מה שחשוב הוא שהגיע אות חיים מעוד חטופים. "זה חשוב לנו מאוד, ננתח את הסרטונים, נלמד אותם ונסיק את מה שצריך להסיק. אבל ראינו אותם בחיים ומדברים לעניין ואל המשפחות. נראה סרטון עדכני. יש אינדיקציות שזה סרטונים שצולמו לאחרונה".
מוקדם יותר היום כאמור פורסם סרטון טרור פסיכולוגי נוסף של חמאס - הפעם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן. סיגל (64), מרפא בעיסוק, נחטף מביתו בכפר עזה יחד עם בת זוגו, אביבה אדריאן סיגל, ששוחררה מהשבי אחרי 51 ימים ברצועת עזה. מירן (46) נחטף מביתו בנחל עוז לעיני משפחתו. הסרטון ותמלול הדברים התפרסמו לבקשת המשפחות.
סיגל פנה בסרטון למשפחתו - ופרץ בבכי. "אני רוצה למסור למשפחה שלי שאני מאוד אוהב אתכם. חשוב לי שתדעו שאני בסדר ואני מקווה מאוד שגם אתם. יש לי זיכרונות מאוד יפה מפסח בשנה שעברה שחגגנו כולנו ביחד, ואני מאוד מקווה שתהיה לכולנו הפתעה הכי טובה שיכולה להיות. אנחנו פה נמצאים בסכנה".
"אני תוהה וחושב לעצמי עד מתי. לפעמים יש תחושה שהדברים נמרחים. אני פונה לראש הממשלה ולכל הממשלה להשתתף במו"מ על מנת להגיע לעסקה בקרוב, שכל החטופים יחזרו הביתה בקרוב למשפחות שלהם כמו שאתם נמצאים עם המשפחות שלכם. ראיתי כמה פעמים את ההפגנות שיש בתל אביב ובירושלים, ואני מקווה ומאמין שאתם כולכם תמשיכו בזה. להתראות בתקווה שזה יהיה בקרוב".
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי ב טהרן
איסמעיל הנייה פגישה עם נשיא איראן איברהים ראיסי ב טהרן
השתתף בפסגת טרור. הנייה
(צילום: Iran's Presidency/WANA (West Asia News Agency)/Handout via REUTERS)
מירן אמר בסרטון: "משפחתי היקרה, אני מתגעגע לכולכם. אבא, אחיי, אחותי, שי אהובתי, רוני ועלמה בנותיי היקרות. השנה לא הצלחנו לחגוג שום חג ביחד בגלל המלחמה הארורה הזאת. אני מקווה שלפחות את החג הבא, יום העצמאות, נוכל לחגוג ביחד כולנו. אני נמצא פה בשבי החמאס כבר 202 יום. המצב פה לא נעים, קשה, יש הרבה הפצצות. הגיע הזמן להגיע לעסקה שתוציא אותנו מכאן בחיים, שלמים ובריאים. אני רוצה שתעשו כל מה שאתם יכולים ותלחצו בכל דרך אפשרית ותמשיכו להפגין כדי שיהיה מו"מ ועסקה עכשיו".
בכיר בחמאס אמר ל"אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם חיזבאללה, כי ארגון הטרור "עדיין בוחן את ההצעה, אך אין ציפיות גבוהות לקבלה אלא אם יבוצעו בה תיקונים יסודיים". לדבריו, " ההצעה הישראלית שהוצגה אינה משקפת שינוי מהותי בעמדה הישראלית. היא אינה נותנת תשובות ברורות לסוגייה הנסיגה והפסקת האש הכוללת".
במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה נפגש עם ראשי ארגוני טרור נוספים, בהם סגן מזכ"ל החזית העממית ג'מיל מזהר וסגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי מוחמד אל-הינדי, ודן עמם "בהכרח להגיע לעסקה 'רצינית'" עם ישראל.
מטה משפחות החטופים מסר לאחר הסרטון של קית' ועמרי כי "אות החיים מהם הוא ההוכחה הברורה ביותר שממשלת ישראל צריכה לעשות הכול כדי לאשר עיסקה להחזרת כל החטופים עוד לפני יום העצמאות, החיים לשיקום, והנרצחים לקבורה בכבוד. זה הזמן של הממשלה והעומד בראשה להוכיח במעשים את מחויבותם לאזרחי המדינה שמצפים להחזרת החטופים - אסור לממשלת ישראל לפספס את ההזדמנות הקיימת ולהחזיר את כולם הביתה".
הערה: סביר להניח שדברים שנאמרים בסרטון על ידי קית' סיגל ועמרי מירן הוכתבו על ידי השובים כחלק מהתעמולה הפסיכולוגית של חמאס.