הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב בישיבתה השבועית את ביטול משרד המודיעין והעברת סמכויותיו למשרד ראש הממשלה. כך נודע ל-ynet. שרת המודיעין גילה גמליאל תחדל מלשמש כשרת המודיעין ותמונה לשרת המדע והחדשנות במקומו של השר אופיר אקוניס, שימונה ביום ראשון לקונסול הכללי של ישראל בניו יורק ויתפטר מיידית מהממשלה.
2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
תמונה לשרת המדע. גמליאל
(צילום: הדר יואביאן)
2 צפייה בגלריה
אופיר אקוניס
אופיר אקוניס
אקוניס. ימונה לקונסול הכללי בניו יורק
(צילום: עוז שכטר, לע״מ)
על פי הצעת המחליטים שהופצה לשרים על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הממשלה תעביר ממשרד המודיעין למשרד רה"מ את שטח הפעולה של מנהלת המודיעין הלאומי. למשרד רה"מ יועברו רכיבי התקציב מתוך תקציב משרד המודיעין שיוחדו בתקציבו ו/או שימשו אותו לשטח הפעולה דלעיל וכן יתר המשאבים ששימשו את משרד המודיעין, לרבות כוח האדם ונלוות, וההתקשרויות שנערכו על ידי משרד המודיעין בקשר עם שטח הפעולה. תפקיד שר המודיעין יבוטל.
בסוף 2023 קראו חברי כנסת מהליכוד, ובהם גלית דיסטל-אטבריאן ואלי דלל, לסגור משרדי ממשלה מיותרים על רקע המלחמה ברצועת עזה. דיסטל אמרה כי "אני מבקשת לשקול לסגור משרדים שאין להם נחיצות, או לפחות תקצו את הכספים של המשרדים למען שיקום עוטף ישראל. האזרחים זקוקים לכל שקל". דלל אמר לפני כן כי "היה מצופה משרים להתפטר ולהסיט את הכספים למאמץ המלחמתי, משלא עשו את זה היה מצופה מראש הממשלה לפטר אותם".
בחודש נובמבר האחרון החליטה גמליאל להפנות תקציב ממשרדה בסך 35 מיליון שקלים לחיזוק היכולות של שב"כ בתחומים הנוגעים להמשך המלחמה נגד חמאס, ובניין הכוח והיכולות של הארגון. מדובר במחצית מתקציב משרד המודיעין לשנת 2023, שעמד על 70 מיליון שקלים.