שרת התחבורה וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני מירי רגב אישרה אמש (שבת) לראשונה כי ישראל תקפה באיראן - בתגובה למתקפת הטילים והכטב"מים. "הגבנו והמסר עבר. איראן קיבלה את המסר, והעולם שמסתכל מבין שמדינת ישראל לא פראיירית", אמרה.
רגב: "הגבנו והמסר עבר"
(צילום: באדיבות ערוץ 14)

רגב היא הגורם הרשמי הראשון ששובר את העמימות ששררה עד כה סביב התקיפה שהתרחשה בבסיס חיל האוויר "שיקארי" שבעיר אספהאן באמצע החודש שעבר - חמישה ימים אחרי המתקפה חסרת התקדים מאיראן לישראל שבמסגרתה שוגרו 185 כטב"מים, 36 טילי שיוט ו-110 טילי קרקע-קרקע.
"הצלחנו ליירט את השיגורים שבפעם הראשונה שוגרו מאיראן לעבר מדינת ישראל, ועוד יסופר מה היה קורה אילו חס וחלילה טיל אחד ששוגר היה נופל במדינת ישראל", אמרה רגב בריאיון לערוץ 14. כשעומתה עם הטענה "הסכמתם לא להגיב בצורה חזקה", השיבה: "קודם כל הגבנו והמסר עבר, ועכשיו אנחנו צריכים לנהוג באחריות ולראות איך אנחנו בסופו של דבר מנהלים את כל החזיתות שאנחנו נמצאים בהן, וכרגע החזית המרכזית היא עזה, החזרת החטופים וחיסול החמאס. העברנו מסר לאיראן, איראן קיבלה את המסר והעולם שמסתכל מבין שמדינת ישראל לא פראיירית".
1 צפייה בגלריה
 מירי רגב
 מירי רגב
"מדינת ישראל לא פראיירית". מירי רגב
(צילום: עמית שאבי)
תיעוד: לפני ואחרי התקיפה בבסיס ליד אספהאן

כשבוע אחרי התקיפה בבסיס באספהאן נחשפו צילומי לוויין המעידים על נזק לסוללה של מערכת ההגנה האווירית S-300, מתוצרת רוסיה. בהמשך אישרו שני גורמים איראניים ושני גורמים מערביים בפני ה"ניו יורק טיימס" את הדיווחים על פגיעה בסוללת ה-S-300 - שהייתה אחראית על זיהוי והשמדת איומים אוויריים סמוך לאתר הגרעין בנתנז.
ב"אקונומיסט" הבריטי דווח כמה ימים לאחר מכן כי איראן החליפה את מכ"ם מערכת ההגנה האווירית שנהרס בתקיפה שיוחסה לישראל, שעות לאחר שהתרחשה - בניסיון של המשטר האיראני לטשטש את מידת הנזק ולהציגו כמינימלי.
איראן הצהירה כי היא לא תגיב למתקפה הישראלית, למרות שהיא טענה כי הוא מוכנה לעשות זאת. במקום, המשטר המעיט בחשיבות המתקפה בניסיון להימנע לכאורה מהסלמה של הסכסוך לכדי מלחמה אזורית. לאחר שטען כי המתקנים האיראניים נותרו ללא פגע, שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן אמר כי "אם ישראל רוצה לצאת לעוד הרפתקה ותפעל נגד האינטרסים של איראן - התגובה הבאה שלנו תהיה מיידית ברמה המרבית". מנהיגים רבים בעולם קראו הן לישראל והן לאיראן לגלות איפוק ולהימנע ממלחמה בקנה מידה מלא.